Ik ben sindskort in het bezit van een setje alpair6 gen2 in de behuizing van het paasproject 2010 van Henkjan.
Ik ben van plan de speakers in een 2.1 opstelling te gaan gebruiken, dus wil eigenlijk af van alle frequenties onder de 100Hz.
Nu zit ik met een aantal ideen in mijn hoofd.
Het ontwerp van Henkjan is bedoeld voor fullrange. Dus is de kast zo ontworpen dat er ook een mooi laag uit komt.
Nu kan ik natuurlijk een filter maken om alles onder de 100Hz eruit te gooien. Probleem opgelost...
Nu speelt er ook het idee om een compleet andere kast te bouwen. De behuizing is gefineerd met licht hout en dat past niet zo mooi in mijn interieur. Dus ipv hem over te schilderen kan ik natuurlijk ook zelf iets bouwen.
En als we (zie je hoe ik hier op slinkse wijze van mijn probleem ook een beetje jullie probleem maak
Ook denk ik al een tijdje aan het concept van een FAST. Dan hoef ik het NIET in 2.1 aan te sturen, heb ik WEL de voordelen van een breedbander, EN het mooie laag van een subspeaker.
Het probleem is alleen dat het allemaal niet te groot mag worden voor mijn kleine kamertje.
Wat zijn jullie ideen over dit geheel?
p.s. er zit al een filter in het ontwerp om het hoog en het mid iets af te vlakken. Dit was nodig omdat de behuizing voor een gen 1 was ontworpen en er nu een gen 2 in zit.