Ultieme laagweergave

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Bukem
Berichten: 252
Lid geworden op: di 18 mar 2008, 9:07

Bericht door Bukem »

15" CSS of ga je ons verassen?
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

Nou.. Opzich kan het geen verrassing zijn, omdat er maar een paar merken zijn die goede 15"subwoofers maken. Een betaalbare 15" en die ook nog heel goed presteert is de Css SDX15. Die heb ik dus aangeschaft voor mijn project. Met 4 stuks heb ik genoeg opp om conusuitslag te beperken, maar indien nodig is er geen gebrek aan dynamiek. Het blijven dynamiekmonsters natuurlijk! :twisted:
Bijlagen
PICT3129.JPG
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Nice.
Wat voor versterker ga je ervoor inzetten?
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

ULTIEME LAAGWEERGAVE!!

Bericht door Martijn M »

En ineens weten we weer waarom dit topic ULTIEME LAAGWEERGAVE heet! Veel ultiemer dan dit wordt 't volgens mij niet in een huiskamer.
Gebruikersavatar
jantje-secuur
Berichten: 943
Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 14:26
Locatie: Haarlem

Re: ULTIEME LAAGWEERGAVE!!

Bericht door jantje-secuur »

Martijn M schreef:
En ineens weten we weer waarom dit topic ULTIEME LAAGWEERGAVE heet! Veel ultiemer dan dit wordt 't volgens mij niet in een huiskamer.
En in een slaapkamer? Afbeelding
Gebruikersavatar
Bukem
Berichten: 252
Lid geworden op: di 18 mar 2008, 9:07

Bericht door Bukem »

Worden het twee impulsgecompenseerde subwoofers of ga je voor 4 afzonderlijke subs op de halve lengtes?

Ga je jouw hoofdluidsprekers nog van een HP voorzien?

Ik ben zeer benieuwd! Succes met de bouw.

Gr,

Bukem
Gebruikersavatar
Bukem
Berichten: 252
Lid geworden op: di 18 mar 2008, 9:07

Re: ULTIEME LAAGWEERGAVE!!

Bericht door Bukem »

Interficior schreef:
Martijn M schreef:
En ineens weten we weer waarom dit topic ULTIEME LAAGWEERGAVE heet! Veel ultiemer dan dit wordt 't volgens mij niet in een huiskamer.
En in een slaapkamer? Afbeelding
WTF :shock:
Gebruikersavatar
GeertM2
Berichten: 557
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 14:48
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door GeertM2 »

Wow! :shock: Kijk maar uit dat je de ramen niet uit de kozijnen blaast!
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

Ik weet nog niet welke versterkers ik ga gebruiken. Ik ga waarschijnlijk op zoek naar 2 budget PA stereoversterkers die ongeveer 1000 watt aan 4 en 6 ohm kunnen leveren per kanaal.

Kasten worden waarschijnlijk 60 a 65 liter netto. Vier in totaal.

Ik weet nog niet precies hoe ik met de fronts uitkom wb filtering. Metingen moeten uitwijzen wat bij mij het beste werkt.
Laatst gewijzigd door Martijn H op za 10 jan 2009, 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
EJH
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 30 nov 2008, 21:12
Locatie: herveld

Bericht door EJH »

daar zullen je buren blij mee zijn :lol:
hilbren
Berichten: 259
Lid geworden op: vr 25 aug 2006, 9:11
Locatie: Oudewater

Bericht door hilbren »

Montana schreef:
Ik weet nog niet welke versterkers ik ga gebruiken. Ik ga waarschijnlijk op zoek naar 2 budget PA stereoversterkers die ongeveer 1000 watt aan 4 en 6 ohm kunnen leveren per kanaal.

Kasten worden waarschijnlijk 60 a 65 liter netto. Vier in totaal.

Ik weet nog niet precies hoe ik met de fronts uitkom wb filtering. Metingen moeten uitwijzen wat bij mij het beste werkt.
In dat geval zou ik zelf voor een classe D gaan. Als je classe AB pakt met 1000 Watt dan zit je in de zomer met een flinke straalkachel...

Misschien een suggestie; zelf gebruik ik twee UcD400 + 4x SLS12"
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

Ik heb echt meer dan 400 watt nodig. UcD 700 is eigenlijk iets te krap nog, maar ook veel te duur voor mij. Een vierkanaals UcD 700 is wel lekker zuinig. Misschien dan een PA klasse D voor kleinere budgets.

Het hangt allemaal af van de output die je wil hebben. De driver is nu niet zo snel de beperkende factor. Misschien is het wel wat nutteloos om zoveel vermogen te nemen als ik het niet gebruik.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12871
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Bij 8 mm uitslag op 20 Hz heb je 120dB op 20Hz als je ze in de hoeken zet. :twisted: Volgens mij ga je daarvan overgeven...want doe er ook nog maar een portie room gain bij in je slaapkamer.
Gebruikersavatar
GeertM2
Berichten: 557
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 14:48
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door GeertM2 »

Een UCD2kOEM zou wel mooi matchen!

Maar wil je je x max eigenlijk wel halen? Als ik Jeroen zo hoor is de kans groot dat je er een gehoorbeschadiging aan overhoudt!

Volgens zou dit viertal niet misstaan in menig discotheek.
Bijlagen
2k_small.jpg
2k_small.jpg (11.59 KiB) 1672 keer bekeken
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

jeroen_d schreef:
Bij 8 mm uitslag op 20 Hz heb je 120dB op 20Hz als je ze in de hoeken zet. :twisted: Volgens mij ga je daarvan overgeven...want doe er ook nog maar een portie room gain bij in je slaapkamer.
gelukig is Xmax 'maar' 30mm (one-way) :twisted:
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

Montana schreef:
Het hangt allemaal af van de output die je wil hebben. De driver is nu niet zo snel de beperkende factor. Misschien is het wel wat nutteloos om zoveel vermogen te nemen als ik het niet gebruik.
idd, ik denk dat dat geld beter besteed is aan zo'n xilica processor voor elk exemplaar :wink:

wel erg fraai systeem wordt dat zo
Gebruikersavatar
amanda
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 758
Lid geworden op: zo 06 jul 2008, 9:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door amanda »

jeroen_d schreef:
Bij 8 mm uitslag op 20 Hz heb je 120dB op 20Hz als je ze in de hoeken zet. :twisted: Volgens mij ga je daarvan overgeven...want doe er ook nog maar een portie room gain bij in je slaapkamer.
Dat overgeven is een myth...... was toevallig nog niet zolang geleden in Mythbusters. Ze hadden iets van 30 subs en daar stond Adam op 1a2 meter afstand, uiteraard met driedubbele gehoorbescherming..... Uiteindelijk gebeurde er niets.....

Maar denk wel dat er wat gebeurd bij e buren :wink:

Amanda
Gebruikersavatar
amanda
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 758
Lid geworden op: zo 06 jul 2008, 9:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door amanda »

Deze bedoel ik!
Afbeelding

Dit is het artikel: http://www.meyersound.com/news/2004/brown_note/

Of google op MythBusters Brown Note
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Uhhh dat had niets met overgeven te maken... Waarom denk je dat ie een luier om heeft op de foto :shock:
Gebruikersavatar
GeertM2
Berichten: 557
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 14:48
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door GeertM2 »

Leeuwarden schreef:
Uhhh dat had niets met overgeven te maken... Waarom denk je dat ie een luier om heeft op de foto :shock:
De zogenaamde "brown noise"! :twisted:
Gebruikersavatar
Bukem
Berichten: 252
Lid geworden op: di 18 mar 2008, 9:07

Bericht door Bukem »

disco dump :oops:
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

Bukem schreef:
disco dump :oops:
WIe is er niet mee opgegroeid?! 8)
Gebruikersavatar
indoubt
Berichten: 1352
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 0:17
Locatie: Sweet lake city

Bericht door indoubt »

Mooi werk, ik realiseer me dat dit soort ultieme laagweergave voor mijn woonkamer vanwege de welstandscommisise niet haalbaar is. Het is wel een verdraaid mooie driver

Je hebt dus dadelijk 8 15" woofers (4 in OB en 4 in CB) op je slaapkamer of zet je die 2 18" gesloten subs ook nog aan?
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

indoubt schreef:
Mooi werk, ik realiseer me dat dit soort ultieme laagweergave voor mijn woonkamer vanwege de welstandscommisise niet haalbaar is. Het is wel een verdraaid mooie driver

Je hebt dus dadelijk 8 15" woofers (4 in OB en 4 in CB) op je slaapkamer of zet je die 2 18" gesloten subs ook nog aan?
Mijn oude systeem met stereo 18" heb ik niet meer.

Voor een 12" variant had ik ook gekeken naar de shiva-x, die dan in 40 liter zou moeten. De Css baskast is maar 25liter groter. Dat verschil is acceptabel vind ik zelf.
Gebruikersavatar
bertor
Berichten: 1368
Lid geworden op: vr 25 mei 2007, 20:24
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door bertor »

GeertM2 schreef:
Wow! :shock: Kijk maar uit dat je de ramen niet uit de kozijnen blaast!
Vier van die housewreckers: clusterbom! :twisted:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”