Ultieme laagweergave
Moderator: Beheerdersteam
Nou.. Opzich kan het geen verrassing zijn, omdat er maar een paar merken zijn die goede 15"subwoofers maken. Een betaalbare 15" en die ook nog heel goed presteert is de Css SDX15. Die heb ik dus aangeschaft voor mijn project. Met 4 stuks heb ik genoeg opp om conusuitslag te beperken, maar indien nodig is er geen gebrek aan dynamiek. Het blijven dynamiekmonsters natuurlijk! 
ULTIEME LAAGWEERGAVE!!
En ineens weten we weer waarom dit topic ULTIEME LAAGWEERGAVE heet! Veel ultiemer dan dit wordt 't volgens mij niet in een huiskamer.
- jantje-secuur
- Berichten: 943
- Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 14:26
- Locatie: Haarlem
Re: ULTIEME LAAGWEERGAVE!!
En in een slaapkamer?Martijn M schreef:En ineens weten we weer waarom dit topic ULTIEME LAAGWEERGAVE heet! Veel ultiemer dan dit wordt 't volgens mij niet in een huiskamer.

Re: ULTIEME LAAGWEERGAVE!!
WTFInterficior schreef:En in een slaapkamer?Martijn M schreef:En ineens weten we weer waarom dit topic ULTIEME LAAGWEERGAVE heet! Veel ultiemer dan dit wordt 't volgens mij niet in een huiskamer.
Ik weet nog niet welke versterkers ik ga gebruiken. Ik ga waarschijnlijk op zoek naar 2 budget PA stereoversterkers die ongeveer 1000 watt aan 4 en 6 ohm kunnen leveren per kanaal.
Kasten worden waarschijnlijk 60 a 65 liter netto. Vier in totaal.
Ik weet nog niet precies hoe ik met de fronts uitkom wb filtering. Metingen moeten uitwijzen wat bij mij het beste werkt.
Kasten worden waarschijnlijk 60 a 65 liter netto. Vier in totaal.
Ik weet nog niet precies hoe ik met de fronts uitkom wb filtering. Metingen moeten uitwijzen wat bij mij het beste werkt.
Laatst gewijzigd door Martijn H op za 10 jan 2009, 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
In dat geval zou ik zelf voor een classe D gaan. Als je classe AB pakt met 1000 Watt dan zit je in de zomer met een flinke straalkachel...Montana schreef:Ik weet nog niet welke versterkers ik ga gebruiken. Ik ga waarschijnlijk op zoek naar 2 budget PA stereoversterkers die ongeveer 1000 watt aan 4 en 6 ohm kunnen leveren per kanaal.
Kasten worden waarschijnlijk 60 a 65 liter netto. Vier in totaal.
Ik weet nog niet precies hoe ik met de fronts uitkom wb filtering. Metingen moeten uitwijzen wat bij mij het beste werkt.
Misschien een suggestie; zelf gebruik ik twee UcD400 + 4x SLS12"
Ik heb echt meer dan 400 watt nodig. UcD 700 is eigenlijk iets te krap nog, maar ook veel te duur voor mij. Een vierkanaals UcD 700 is wel lekker zuinig. Misschien dan een PA klasse D voor kleinere budgets.
Het hangt allemaal af van de output die je wil hebben. De driver is nu niet zo snel de beperkende factor. Misschien is het wel wat nutteloos om zoveel vermogen te nemen als ik het niet gebruik.
Het hangt allemaal af van de output die je wil hebben. De driver is nu niet zo snel de beperkende factor. Misschien is het wel wat nutteloos om zoveel vermogen te nemen als ik het niet gebruik.
idd, ik denk dat dat geld beter besteed is aan zo'n xilica processor voor elk exemplaarMontana schreef:Het hangt allemaal af van de output die je wil hebben. De driver is nu niet zo snel de beperkende factor. Misschien is het wel wat nutteloos om zoveel vermogen te nemen als ik het niet gebruik.
wel erg fraai systeem wordt dat zo
- amanda
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 758
- Lid geworden op: zo 06 jul 2008, 9:55
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Dat overgeven is een myth...... was toevallig nog niet zolang geleden in Mythbusters. Ze hadden iets van 30 subs en daar stond Adam op 1a2 meter afstand, uiteraard met driedubbele gehoorbescherming..... Uiteindelijk gebeurde er niets.....jeroen_d schreef:Bij 8 mm uitslag op 20 Hz heb je 120dB op 20Hz als je ze in de hoeken zet.Volgens mij ga je daarvan overgeven...want doe er ook nog maar een portie room gain bij in je slaapkamer.
Maar denk wel dat er wat gebeurd bij e buren
Amanda
- amanda
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 758
- Lid geworden op: zo 06 jul 2008, 9:55
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Deze bedoel ik!

Dit is het artikel: http://www.meyersound.com/news/2004/brown_note/
Of google op MythBusters Brown Note

Dit is het artikel: http://www.meyersound.com/news/2004/brown_note/
Of google op MythBusters Brown Note
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Mijn oude systeem met stereo 18" heb ik niet meer.indoubt schreef:Mooi werk, ik realiseer me dat dit soort ultieme laagweergave voor mijn woonkamer vanwege de welstandscommisise niet haalbaar is. Het is wel een verdraaid mooie driver
Je hebt dus dadelijk 8 15" woofers (4 in OB en 4 in CB) op je slaapkamer of zet je die 2 18" gesloten subs ook nog aan?
Voor een 12" variant had ik ook gekeken naar de shiva-x, die dan in 40 liter zou moeten. De Css baskast is maar 25liter groter. Dat verschil is acceptabel vind ik zelf.

