Mediatheek: Weergave FLAC bestanden enzo
Moderator: Beheerdersteam
Mediatheek: Weergave FLAC bestanden enzo
kwam deze link op "Hear" tegen
iemand ervaring hier mee.... ???
stevig aan de prijs maar toch..
http://www.wifisound.nl/catalog/opusn4-p-500.html
iemand ervaring hier mee.... ???
stevig aan de prijs maar toch..
http://www.wifisound.nl/catalog/opusn4-p-500.html
Laatst gewijzigd door weidok op za 10 jan 2009, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
zou best kunnen..Pjotr schreef:Stevig aan de prijs, zeg dat wel![]()
Maar volgens mij klop dit niet:
"Supports music playback in 24-bit/96khz, 250 times the resolution of CD music!"
Dat is volgens mij niet meer dan 239 keer![]()
is wel een heel mooie oplossing..
het het nu gehoord..
weergave van flacbestanden via draadloos netwerk
sqeezebox en Hongkong Dac...
een of andere Tamp en ook een Gainclone amp
Indruk: Flabbergasting...
geweldig ....duidelijk verschil met normale CD weergave..
meer detail en ruimtelijker..
alsof er weer een gordijn is opengedaan oid
er straalt een bepaalde natuurlijkeid van de weergave af
die ik nog nooit eerder heb gehoord...
zoiets.. van dit is "de werkelijkheid"
het zal altijd beter kunnen denk ik
maar voorlopig een toppie ...
tja.. hoe moet ik het anders zeggen
zou haast zeggen het einde van de CD en LP
kortom.... z'n mediatheek is wel de toekomst volgens mij
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
De source van veel FLAC bestanden is nog steeds de CD..weidok schreef:zou haast zeggen het einde van de CD en LP![]()
Over wat voor formaat spreek je als je een lossless gecomprimeerd bestand hebt dat gesampled is op 24bit/96kHz ?? En hoe kom je hieraan?
Een 16bit 44kHz hersamplen naar 24/96 zal geen extra informatie op moeten leveren, behalve wat afrondingsfouten, toch??
Kees
Draai al een tijdje met een Eee PC'tje met J.River Media Center er op. Bevalt prima en er komt vooralsnog geen nieuwe CD spelert meer in huis.weidok schreef:
tja.. hoe moet ik het anders zeggen
zou haast zeggen het einde van de CD en LP
kortom.... z'n mediatheek is wel de toekomst volgens mij![]()
![]()
Maar het einde van vinyl? Nou nee, het is er naast.
heb het bij een kennis gehoord Kees.... dus hoe de flacaudiomanics schreef:De source van veel FLAC bestanden is nog steeds de CD..weidok schreef:zou haast zeggen het einde van de CD en LP![]()
Over wat voor formaat spreek je als je een lossless gecomprimeerd bestand hebt dat gesampled is op 24bit/96kHz ?? En hoe kom je hieraan?
Een 16bit 44kHz hersamplen naar 24/96 zal geen extra informatie op moeten leveren, behalve wat afrondingsfouten, toch??
Kees
geript is weet ik niet....
denk gedownload...
de afwezigheid van het mechanische deel in de weergave
is duidelijk te horen... vind ik
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
ziet er zo 123 wel goed uit, niet duur ook. wel moet je scherm aan staan als je wat wil bedienen, iets wat met een stand alone oplossing als dat dure ding in de openingspost of een squeezbox niet hoeft. met een andere geluidskaart of met de on-board van de eeePjotr schreef:Draai al een tijdje met een Eee PC'tje met J.River Media Center er op.
Draait gewoon XP home, je kunt de power save voor het scherm zetten zoals je wilt. Heb er nog een losse USB CD/DVD drive aan zitten, dus gewoon een CD'tje opzetten kan ook nogHenkjan schreef:ziet er zo 123 wel goed uit, niet duur ook. wel moet je scherm aan staan als je wat wil bedienen, iets wat met een stand alone oplossing als dat dure ding in de openingspost of een squeezbox niet hoeft. met een andere geluidskaart of met de on-board van de eeePjotr schreef:Draai al een tijdje met een Eee PC'tje met J.River Media Center er op.
Als DAC gebruik ik de EMU Tracker maar de M-Audio Transit klinkt ook erg goed.
Heb de Squeezebox overwogen maar vond toch de mogelijkheden te beperkt.
So What? Het Eee PC'tje (ken je het ding eigenlijk wel?) start in no time op en start gelijk Media Center op.Paul schreef:Maar je bediening zit wel met een draadje aan je versterker vast, en je moet eerst je pc opstarten voordat je muziek aan kunt zetten...
Maar als ik zou willen zou ik daar ook een remote aan kunnen knopen. Het mediaprogramma is in theaterview zelfs op dat kleine scherm op een paar meter afstand te lezen. Vooralsnog vind ik een remote helemaal niet nodig/handig om door de muziekbiblitheek te wandelen.
Maar goed, ieder zijn manier en deze bevalt mij iig uitstekend. En misschien komt er nog wel iets als een MS remote aan, kost ook niet veel.
Overigens is voor alleen muziek J.River Media Jukebox ook al erg mooi en dat is zelfs gratis. Speelt ook alle audio formaten af.
ja, ik ken de eee pc;
de squeezebox biedt mij gewoon meer gemak qua bediening;
- de meegeleverde afstandsbediening.
- of via squeezecenter op de laptop die dan dus niet via wat voor draad dan ook aan de dac ofzo hoeft te hangen.
maargoed het is voor iedereen persoonlijk wat je hierin het belangrijkst vindt, de topicstarter heeft iig wat info over beide opties
de squeezebox biedt mij gewoon meer gemak qua bediening;
- de meegeleverde afstandsbediening.
- of via squeezecenter op de laptop die dan dus niet via wat voor draad dan ook aan de dac ofzo hoeft te hangen.
maargoed het is voor iedereen persoonlijk wat je hierin het belangrijkst vindt, de topicstarter heeft iig wat info over beide opties
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Een harddisk is al even mechanisch als een CD-drive, dus daar zal het niet aan liggen.weidok schreef:de afwezigheid van het mechanische deel in de weergave
is duidelijk te horen... vind ik
Misschien vind je gewoon een kunstmatig verhoogde resolutie prettiger klinken, ondanks alle afrondingen ... net zoals een vergrote JPG-afbeelding soms mooier wordt gevonden dan de oorspronkelijke foto in TIF- of RAW-formaat.
- Soundexcel
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
- Locatie: Zeist
Precies.
Een CD is 16 bit, 44.1 khz.
Je kan dit verhogen, maar het zal 0,0000000 nut hebben.
Een signaal kan nooit beter worden dan de bron.
Alleen maar slechter.
Een flac bestand kan dus nooit (nee nooit) beter klinken dan de originele cd.
Bij elke encoding slag verlies je informatie.
Daar komt bij dat flac een erg brede codec (container) is. Vaak zit er gewoon 320kbps MP3 in.
Een CD is 16 bit, 44.1 khz.
Je kan dit verhogen, maar het zal 0,0000000 nut hebben.
Een signaal kan nooit beter worden dan de bron.
Alleen maar slechter.
Een flac bestand kan dus nooit (nee nooit) beter klinken dan de originele cd.
Bij elke encoding slag verlies je informatie.
Daar komt bij dat flac een erg brede codec (container) is. Vaak zit er gewoon 320kbps MP3 in.
Flac is loss less net zoals zip dat is voor data files. Je krijgt bitperfect terug wat je er in gestopt hebt.Soundexcel schreef:
Een flac bestand kan dus nooit (nee nooit) beter klinken dan de originele cd.
Bij elke encoding slag verlies je informatie.
Lijkt mij sterk. Flac comprimeert alleen lineaire PCM met een maximum tot 50%. Een 16/44.1 signaal komt overeen met ongeveer 1400 kbps. En met Flac reduceert dat tot op zijn best 700 kbps.Daar komt bij dat flac een erg brede codec (container) is. Vaak zit er gewoon 320kbps MP3 in.
Dus een 320kbps MP3 in Flac gaan stoppen lijkt mij nogal onnozel. Moet je eerst die MP3 naar wav decoderen en dan met Flac weer comprimeren. Eindig je met een veel hogere bit rate maar niet met beter geluid.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Inderdaad, pure datacompressie. Het audiosignaal blijft dus volledig onaangetast, i.t.t. mp3 welke is gebaseerd op audio-compressie. Ik kan me eveneens niet voorstellen dat iemand het in zijn hoofd haalt om mp3 naar flac te converteren. Misschien een enkele nitwit, maar het gros van de gebruikers zal toch wel beter weten.Pjotr schreef:Flac is loss less net zoals zip dat is voor data files. Je krijgt bitperfect terug wat je er in gestopt hebt.
Natuurlijk blijft wel staan dat audio nimmer beter zal worden dan het oorspronkelijke bronmateriaal. Dat hoeft overigens niemand te beletten om het beter te vinden klinken, maar als het daadwérkelijk anders klinkt zit de oorzaak toch echt elders.
