6e Audio Luisterdag Noord te Beetsterzwaag 22 okt 2011
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 6e Audio Luisterdag Noord te Beetsterzwaag 22 okt 2011
Ben erg benieuwd, geen alledaags systeem.
Re: 6e Audio Luisterdag Noord te Beetsterzwaag 22 okt 2011
architect schreef:zouden jullie een set orions van linkwitz willen horen in beetsterzwaag?
heb er ook 8 kanalen lm4780 versterkers bij icm asp van Linkwitz
en verder een tactaudio rcs2.0s voorversterker
we zullen in het luisterschema ruimte houden voor jouw "set'
dus 's middags
Re: 6e Audio Luisterdag Noord te Beetsterzwaag 22 okt 2011
oke, dan doe ik mijn best om te komen.
nooit eerder geweest maar wel heel geïnteresseerd.
nooit eerder geweest maar wel heel geïnteresseerd.
Re: 6e Audio Luisterdag Noord te Beetsterzwaag 22 okt 2011
heb trouwens meer zelfbouwspeakers dan orions
geslotern kastjes met fullrange fr125s
basreflex op basis van bluesmall, eton 5" en er4 bandtweeter met ander filter
basversterker fearful, actief 3weg systeem
geslotern kastjes met fullrange fr125s
basreflex op basis van bluesmall, eton 5" en er4 bandtweeter met ander filter
basversterker fearful, actief 3weg systeem
Re: 6e Audio Luisterdag Noord te Beetsterzwaag 22 okt 2011
Ik heb Remo uitgenodigd maar die zal denk ik niet komen. Personeels bezetting is wat krap denk ik.
Ben er nu ook achter dat de heer van Oosten dus nu al 80 jaartjes oud is. Prima vent in die jaren.
Wel heb ik beloofd het side loaded TL project te mailen. Hoe zo? Dit concept moet niet verloren gaan en ik heb Remo dit aan geboden. Gratis, als ze er heil in zien.
Waarom? Ik heb altijd veel gehad aan dat wat Remo publiceerde in hun lektuur. Ook nu nog.
Dus een blijk van waardering van mijn kant.
We zullen zien.
Wel heb ik beloofd het side loaded TL project te mailen. Hoe zo? Dit concept moet niet verloren gaan en ik heb Remo dit aan geboden. Gratis, als ze er heil in zien.
Waarom? Ik heb altijd veel gehad aan dat wat Remo publiceerde in hun lektuur. Ook nu nog.
Dus een blijk van waardering van mijn kant.
We zullen zien.
Re: 6e Audio Luisterdag Noord te Beetsterzwaag 22 okt 2011
Misschien schrijf ik nog wel een boekwerk over:
" Zelfbouw Sietse TL Transmission lines " front en side loaded ..

(klote kop van mij ook.....
)
" Zelfbouw Sietse TL Transmission lines " front en side loaded ..
(klote kop van mij ook.....
- RumoH
- ZA-sponsor: RumoH
- Berichten: 374
- Lid geworden op: za 14 feb 2009, 12:20
- Locatie: De Wilp (Gn)
- Contacteer:
Re: 6e Audio Luisterdag Noord te Beetsterzwaag 22 okt 2011
Volgens mij mis ik nog de Squeezebox in de lijst, als iemand dan ook nog een dac heeft......
Rudy
Rudy
Re: 6e Audio Luisterdag Noord te Beetsterzwaag 22 okt 2011
ik heb wel een dac,maar da`s niet echt een bijzondere...
maar die wil ik uiteraard wel meenemen.
maar die wil ik uiteraard wel meenemen.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 6e Audio Luisterdag Noord te Beetsterzwaag 22 okt 2011
ligt nog in onderdelen in die hele grote "lopende projecten" kastRumoH schreef:Volgens mij mis ik nog de Squeezebox in de lijst, als iemand dan ook nog een dac heeft......
Re: 6e Audio Luisterdag Noord te Beetsterzwaag 22 okt 2011
De Touch zonder externe DAC gaat ook heel lekker hoor.
Daar komt best wel muziek uit.
Daar komt best wel muziek uit.
Als Henkjan de deur nu maar goed op slot doet anders "lopen" de projecten zo de kast uit.De dac is de AK4420 van AKM Semiconductor. Deze 24bits dac is van hogere kwaliteit dan die van Wolfson en Burr-Brown aangezien de chip audio met een samplerate van maximaal 192kHz ondersteunt. Bij de Touch is ondersteuning voor 96kHz-audio aanwezig waar dit bij de Duet en Classic maximaal 44,1kHz was.
Re: 6e Audio Luisterdag Noord te Beetsterzwaag 22 okt 2011
RumoH schreef:Volgens mij mis ik nog de Squeezebox in de lijst, als iemand dan ook nog een dac heeft......
Rudy
Als het goed is neemt Hannesie een Squeezebox mee
Kunnen we een testje doen om te horen of er verschil is in het luisteren naar draadloos of bedraad netwerk
Re: 6e Audio Luisterdag Noord te Beetsterzwaag 22 okt 2011
Ik kan ook mn 6EM7 PP buizen beun amp mee nemen. Maar vermogen is heel gering.. 6 a 7 watt.
- RumoH
- ZA-sponsor: RumoH
- Berichten: 374
- Lid geworden op: za 14 feb 2009, 12:20
- Locatie: De Wilp (Gn)
- Contacteer:
Re: 6e Audio Luisterdag Noord te Beetsterzwaag 22 okt 2011
Heb gister avond net nog een setje 'hoog rendement' VeryLowBudgetFullrangeStaanders in mekaar geschroefd....20cm Fullrange driver
Totaal kom je nog niet aan €50 euro toe voor 2 speakers. Klinkt niet eens zo gek.......
Rudy
Totaal kom je nog niet aan €50 euro toe voor 2 speakers. Klinkt niet eens zo gek.......
Rudy
Re: 6e Audio Luisterdag Noord te Beetsterzwaag 22 okt 2011
Ik geloof er niks van.RumoH schreef:Heb gister avond net nog een setje 'hoog rendement' VeryLowBudgetFullrangeStaanders in mekaar geschroefd....20cm Fullrange driver
Totaal kom je nog niet aan €50 euro toe voor 2 speakers. Klinkt niet eens zo gek.......
Rudy
Die moeten we dan horen, met oordopjes??
Zonder dollen,
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: 6e Audio Luisterdag Noord te Beetsterzwaag 22 okt 2011
Toch niet uit die radio gesloopt die je voor mij hebt opgehaaltRumoH schreef:Heb gister avond net nog een setje 'hoog rendement' VeryLowBudgetFullrangeStaanders in mekaar geschroefd....20cm Fullrange driver
Totaal kom je nog niet aan €50 euro toe voor 2 speakers. Klinkt niet eens zo gek.......
Rudy
- RumoH
- ZA-sponsor: RumoH
- Berichten: 374
- Lid geworden op: za 14 feb 2009, 12:20
- Locatie: De Wilp (Gn)
- Contacteer:
Re: 6e Audio Luisterdag Noord te Beetsterzwaag 22 okt 2011
Breng me niet op een idee.......
Ben aan het inventariseren voor een low budget lijn aan speakers tot zeg maar hooguit €25 per driver
Dit gaat dan om een Fullrange 20cm voor pak em beet €10 (9,99)
Heb hem nu in een ML-TQWT geschroefd (zo uit de doos zonder metingen
) die ik nog had staan van een ex-showroom speaker. De plaatsing is zeer goed, komt lekker los van de kast. Zal hem straks eens gaan meten wat ie doet in de kast en welke TSP deze heeft, vertrouw de spec niet van de fabrikant.
Rudy
Ben aan het inventariseren voor een low budget lijn aan speakers tot zeg maar hooguit €25 per driver
Dit gaat dan om een Fullrange 20cm voor pak em beet €10 (9,99)
Heb hem nu in een ML-TQWT geschroefd (zo uit de doos zonder metingen
Rudy
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 6e Audio Luisterdag Noord te Beetsterzwaag 22 okt 2011
Meenemen die beun amp!TubeHead schreef:Ik kan ook mn 6EM7 PP buizen beun amp mee nemen. Maar vermogen is heel gering.. 6 a 7 watt.
Re: 6e Audio Luisterdag Noord te Beetsterzwaag 22 okt 2011
Heeft die genoeg vermogen om de SABA aan te sturenTubeHead schreef:Ik kan ook mn 6EM7 PP buizen beun amp mee nemen. Maar vermogen is heel gering.. 6 a 7 watt.
Lijkt mij een mooie match
Re: 6e Audio Luisterdag Noord te Beetsterzwaag 22 okt 2011
Zie bericht 3 topic
VOORSTEL LUISTERSCHEMA 2011 luisterdag van het Noorden te Beetsterzwaag
als er nog iets aan het schema aangepast moet worden
dan horen we dat graag

VOORSTEL LUISTERSCHEMA 2011 luisterdag van het Noorden te Beetsterzwaag
als er nog iets aan het schema aangepast moet worden
dan horen we dat graag
Re: 6e Audio Luisterdag Noord te Beetsterzwaag 22 okt 2011
helaas moet ik me afmelden.......
maar jeroen komt dan m`n speakers opmeten!
maar jeroen komt dan m`n speakers opmeten!
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: 6e Audio Luisterdag Noord te Beetsterzwaag 22 okt 2011
Dat's jammer dré , maar dan wordt het wel breda met je speakers?dre schreef:helaas moet ik me afmelden.......
maar jeroen komt dan m`n speakers opmeten!
Re: 6e Audio Luisterdag Noord te Beetsterzwaag 22 okt 2011
jammer volgende keer beterdre schreef:helaas moet ik me afmelden.......
maar jeroen komt dan m`n speakers opmeten!
