6e Audio Luisterdag Noord te Beetsterzwaag 22 okt 2011

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.

Welke Zaterdag in oktober 2011 ?

Peiling eindigde op vr 12 aug 2011, 22:26

Zaterdag 8 oktober
9
56%
Zaterdag 15 oktober
3
19%
Zaterdag 22 oktober
4
25%
 
Totaal aantal stemmen: 16

Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 6e Audio Luisterdag Noord te Beetsterzwaag 22 okt 2011

Bericht door Barry2001 »

Ben erg benieuwd, geen alledaags systeem.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Re: 6e Audio Luisterdag Noord te Beetsterzwaag 22 okt 2011

Bericht door weidok »

architect schreef:
zouden jullie een set orions van linkwitz willen horen in beetsterzwaag?
heb er ook 8 kanalen lm4780 versterkers bij icm asp van Linkwitz
en verder een tactaudio rcs2.0s voorversterker

we zullen in het luisterschema ruimte houden voor jouw "set'
dus 's middags :)
Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1546
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: 6e Audio Luisterdag Noord te Beetsterzwaag 22 okt 2011

Bericht door architect »

oke, dan doe ik mijn best om te komen.
nooit eerder geweest maar wel heel geïnteresseerd.
Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1546
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: 6e Audio Luisterdag Noord te Beetsterzwaag 22 okt 2011

Bericht door architect »

heb trouwens meer zelfbouwspeakers dan orions

geslotern kastjes met fullrange fr125s
basreflex op basis van bluesmall, eton 5" en er4 bandtweeter met ander filter
basversterker fearful, actief 3weg systeem
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 6e Audio Luisterdag Noord te Beetsterzwaag 22 okt 2011

Bericht door dre »

de orions zijn goed genoeg! :wink:
Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1546
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: 6e Audio Luisterdag Noord te Beetsterzwaag 22 okt 2011

Bericht door architect »

oke, helder
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Re: 6e Audio Luisterdag Noord te Beetsterzwaag 22 okt 2011

Bericht door sietse »

Ik heb Remo uitgenodigd maar die zal denk ik niet komen. Personeels bezetting is wat krap denk ik. :D Ben er nu ook achter dat de heer van Oosten dus nu al 80 jaartjes oud is. Prima vent in die jaren.
Wel heb ik beloofd het side loaded TL project te mailen. Hoe zo? Dit concept moet niet verloren gaan en ik heb Remo dit aan geboden. Gratis, als ze er heil in zien.
Waarom? Ik heb altijd veel gehad aan dat wat Remo publiceerde in hun lektuur. Ook nu nog.
Dus een blijk van waardering van mijn kant.
We zullen zien.
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Re: 6e Audio Luisterdag Noord te Beetsterzwaag 22 okt 2011

Bericht door sietse »

Misschien schrijf ik nog wel een boekwerk over:
" Zelfbouw Sietse TL Transmission lines " front en side loaded .. :kwijl: :kwijl:
:rock: :rock: :lol:
(klote kop van mij ook..... 8) )
Gebruikersavatar
RumoH
ZA-sponsor: RumoH
Berichten: 374
Lid geworden op: za 14 feb 2009, 12:20
Locatie: De Wilp (Gn)
Contacteer:

Re: 6e Audio Luisterdag Noord te Beetsterzwaag 22 okt 2011

Bericht door RumoH »

Volgens mij mis ik nog de Squeezebox in de lijst, als iemand dan ook nog een dac heeft......

Rudy
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 6e Audio Luisterdag Noord te Beetsterzwaag 22 okt 2011

Bericht door dre »

ik heb wel een dac,maar da`s niet echt een bijzondere...
maar die wil ik uiteraard wel meenemen.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 6e Audio Luisterdag Noord te Beetsterzwaag 22 okt 2011

Bericht door Henkjan »

RumoH schreef:
Volgens mij mis ik nog de Squeezebox in de lijst, als iemand dan ook nog een dac heeft......
ligt nog in onderdelen in die hele grote "lopende projecten" kast :oops:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 6e Audio Luisterdag Noord te Beetsterzwaag 22 okt 2011

Bericht door dre »

lang lopend henkjan! :mrgreen:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 6e Audio Luisterdag Noord te Beetsterzwaag 22 okt 2011

Bericht door hannesie »

De Touch zonder externe DAC gaat ook heel lekker hoor. :lol:
Daar komt best wel muziek uit.
De dac is de AK4420 van AKM Semiconductor. Deze 24bits dac is van hogere kwaliteit dan die van Wolfson en Burr-Brown aangezien de chip audio met een samplerate van maximaal 192kHz ondersteunt. Bij de Touch is ondersteuning voor 96kHz-audio aanwezig waar dit bij de Duet en Classic maximaal 44,1kHz was.
Als Henkjan de deur nu maar goed op slot doet anders "lopen" de projecten zo de kast uit. :lol:
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Re: 6e Audio Luisterdag Noord te Beetsterzwaag 22 okt 2011

Bericht door weidok »

RumoH schreef:
Volgens mij mis ik nog de Squeezebox in de lijst, als iemand dan ook nog een dac heeft......

Rudy

Als het goed is neemt Hannesie een Squeezebox mee
Kunnen we een testje doen om te horen of er verschil is in het luisteren naar draadloos of bedraad netwerk
:idea: :idea: :idea:
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: 6e Audio Luisterdag Noord te Beetsterzwaag 22 okt 2011

Bericht door TubeHead »

Ik kan ook mn 6EM7 PP buizen beun amp mee nemen. Maar vermogen is heel gering.. 6 a 7 watt.
Gebruikersavatar
RumoH
ZA-sponsor: RumoH
Berichten: 374
Lid geworden op: za 14 feb 2009, 12:20
Locatie: De Wilp (Gn)
Contacteer:

Re: 6e Audio Luisterdag Noord te Beetsterzwaag 22 okt 2011

Bericht door RumoH »

Heb gister avond net nog een setje 'hoog rendement' VeryLowBudgetFullrangeStaanders in mekaar geschroefd....20cm Fullrange driver

Totaal kom je nog niet aan €50 euro toe voor 2 speakers. Klinkt niet eens zo gek.......

Rudy
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 6e Audio Luisterdag Noord te Beetsterzwaag 22 okt 2011

Bericht door hannesie »

RumoH schreef:
Heb gister avond net nog een setje 'hoog rendement' VeryLowBudgetFullrangeStaanders in mekaar geschroefd....20cm Fullrange driver

Totaal kom je nog niet aan €50 euro toe voor 2 speakers. Klinkt niet eens zo gek.......

Rudy
Ik geloof er niks van. :D

Die moeten we dan horen, met oordopjes?? :lol: :lol:

Zonder dollen, :oops: ben wel benieuwd. :sure: :mrgreen:
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: 6e Audio Luisterdag Noord te Beetsterzwaag 22 okt 2011

Bericht door bas focal m180 »

RumoH schreef:
Heb gister avond net nog een setje 'hoog rendement' VeryLowBudgetFullrangeStaanders in mekaar geschroefd....20cm Fullrange driver

Totaal kom je nog niet aan €50 euro toe voor 2 speakers. Klinkt niet eens zo gek.......

Rudy
Toch niet uit die radio gesloopt die je voor mij hebt opgehaalt :lol:
Gebruikersavatar
RumoH
ZA-sponsor: RumoH
Berichten: 374
Lid geworden op: za 14 feb 2009, 12:20
Locatie: De Wilp (Gn)
Contacteer:

Re: 6e Audio Luisterdag Noord te Beetsterzwaag 22 okt 2011

Bericht door RumoH »

Breng me niet op een idee....... :twisted:

Ben aan het inventariseren voor een low budget lijn aan speakers tot zeg maar hooguit €25 per driver
Dit gaat dan om een Fullrange 20cm voor pak em beet €10 (9,99)

Heb hem nu in een ML-TQWT geschroefd (zo uit de doos zonder metingen :oops: ) die ik nog had staan van een ex-showroom speaker. De plaatsing is zeer goed, komt lekker los van de kast. Zal hem straks eens gaan meten wat ie doet in de kast en welke TSP deze heeft, vertrouw de spec niet van de fabrikant.

Rudy
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 6e Audio Luisterdag Noord te Beetsterzwaag 22 okt 2011

Bericht door Barry2001 »

TubeHead schreef:
Ik kan ook mn 6EM7 PP buizen beun amp mee nemen. Maar vermogen is heel gering.. 6 a 7 watt.
Meenemen die beun amp!
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Re: 6e Audio Luisterdag Noord te Beetsterzwaag 22 okt 2011

Bericht door weidok »

TubeHead schreef:
Ik kan ook mn 6EM7 PP buizen beun amp mee nemen. Maar vermogen is heel gering.. 6 a 7 watt.
Heeft die genoeg vermogen om de SABA aan te sturen
Lijkt mij een mooie match :idea:
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Re: 6e Audio Luisterdag Noord te Beetsterzwaag 22 okt 2011

Bericht door weidok »

Zie bericht 3 topic

VOORSTEL LUISTERSCHEMA 2011 luisterdag van het Noorden te Beetsterzwaag




als er nog iets aan het schema aangepast moet worden
dan horen we dat graag


:-({|= :-({|= :-({|= :-({|= :-({|=
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 6e Audio Luisterdag Noord te Beetsterzwaag 22 okt 2011

Bericht door dre »

helaas moet ik me afmelden.......
maar jeroen komt dan m`n speakers opmeten! 8)
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: 6e Audio Luisterdag Noord te Beetsterzwaag 22 okt 2011

Bericht door bas focal m180 »

dre schreef:
helaas moet ik me afmelden.......
maar jeroen komt dan m`n speakers opmeten! 8)
Dat's jammer dré , maar dan wordt het wel breda met je speakers?
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Re: 6e Audio Luisterdag Noord te Beetsterzwaag 22 okt 2011

Bericht door weidok »

dre schreef:
helaas moet ik me afmelden.......
maar jeroen komt dan m`n speakers opmeten! 8)
jammer volgende keer beter :)
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”