En gewoon standaard componenten gebruikt. Dat is uniek te noemen.
Ik heb het geprobeerd hoor, het verschil te horen tussen die Audyn Cap+ en de standaard mkp. Ook heb ik jouw topic over condensatorvergelijk doorgenomen en de fragmenten vergeleken (leuk topic. bijzonder om te zien hoe mensen de feiten maar blijven ontwijken). Maar ik hoor het gewoon niet. En ik geloof het ook niet.
Daarbij waren deze mkp's lekker nieuw, zonder aangeheelde stompjes
Even een puntje van aandacht nog voor Arno;
Ik heb zogeheten thermals rond de soldeerpads gebruikt. die zijn in de praktijk wat groter uitgevallen dan eigenlijk de bedoeling was.
Het is het beste om het zodanig te solderen als op dit plaatje (die in het midden, niet te zuinig met soldeer zijn.) :
Op deze wijze heb je een goede overgang van het soldeerpad naar het grote kopervlak. snap je ?
En gewoon standaard componenten gebruikt. Dat is uniek te noemen.
Ik heb het geprobeerd hoor, het verschil te horen tussen die Audyn Cap+ en de standaard mkp. Ook heb ik jouw topic over condensatorvergelijk doorgenomen en de fragmenten vergeleken (leuk topic. bijzonder om te zien hoe mensen de feiten maar blijven ontwijken). Maar ik hoor het gewoon niet. En ik geloof het ook niet.
Daarbij waren deze mkp's lekker nieuw, zonder aangeheelde stompjes
ik denk dat wij op dit vlak helemaal op dezelfde golflengte zitten.
Even een puntje van aandacht nog voor Arno;
Ik heb zogeheten thermals rond de soldeerpads gebruikt. die zijn in de praktijk wat groter uitgevallen dan eigenlijk de bedoeling was.
Het is het beste om het zodanig te solderen als op dit plaatje (die in het midden, niet te zuinig met soldeer zijn.) :
Op deze wijze heb je een goede overgang van het soldeerpad naar het grote kopervlak. snap je ?
Thermals zijn op een dergelijke print zonder doormetallisatie met zulke grote componenten helemaal niet nodig. Het verzwakt alleen maar de print door de extra spoortjes van zo'n thermal.
Ze zijn eigenlijk bedoeld voor printen met soldeermasker die machinaal gesoldeerd worden.
Je hebt wel gelijk Peter, Maarrrr, als ik een filterprint maak, en ontvanger heeft alleen maar een klein soldeerboutje van een Watt of 15,
dan is dat haast niet te solderen omdat alle warmte door het kopervlak wegvloeit. daarom pas ik (soms) thermals toe.
Daarmee zij die dikkere draden van filtercomponenten sowieso vrijwel niet te solderen. Heb je toch gewoon een 60W bout voor nodig anders wordt het toch weer bak en braadwerk
Even een puntje van aandacht nog voor Arno;
Ik heb zogeheten thermals rond de soldeerpads gebruikt. die zijn in de praktijk wat groter uitgevallen dan eigenlijk de bedoeling was.
Het is het beste om het zodanig te solderen als op dit plaatje (die in het midden, niet te zuinig met soldeer zijn.) :
Op deze wijze heb je een goede overgang van het soldeerpad naar het grote kopervlak. snap je ?
Nou, ik vond de zogeheten thermals behoorlijk irritant, maar het is goed gelukt hoor. Mijn soldeerbout is 48 Watt en heeft dus genoeg vermogen, en als het daar niet mee lukt heb ik ook nog een 150 Watt bout. Die gebruik ik bijvoorbeeld om 4mm² draad aan poolklemmen te solderen.
Met 30 kilo per stuk is de kans aanzienlijk dat ze naar Breda komen
Barry2001 schreef:
Een plaatje Arno, complimenten!
Dat tamponeren van die frontplaat, heb je dat 'gewoon' met een kwast gedaan? Is ook best wel een mooi effect geworden.
Dank je.
Dat tamponeren heb ik inderdaad gewoon met een normale kwast gedaan. De verf is een dikke, sneldrogende zwarte grondverf (Delta Allprimer). Die heb ik opgezet met een roller, en toen de structuur erin getamponeerd.
Ben benieuwd wanneer je een slag groter wilt gaan...
Haha, nee hoor. Dit zijn nu mijn main-luidsprekers, en ik ben van plan om hier net zo lang van te gaan genieten als mijn vorige. Dat waren Vifa Impuls luidsprekers waar ik maar liefst 20 jaar van genoten heb.
S3R schreef:
Mooi gedaan, de combi van de grijze mortel met de zwarte baffle is wat mij betreft perfect!
Dank je. Ik ben zelf blij dat ik het toch simpel gehouden heb. Ziet er lekker industrieel uit zo. De verleiding is er wel geweest om er toch fratsen in te stoppen, maar het is bij het kale ornament gebleven.