projekt egalisatiemortel

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door Arno »

jeroen_d schreef:
En gewoon standaard componenten gebruikt. Dat is uniek te noemen. :mrgreen:
Ik heb het geprobeerd hoor, het verschil te horen tussen die Audyn Cap+ en de standaard mkp. Ook heb ik jouw topic over condensatorvergelijk doorgenomen en de fragmenten vergeleken (leuk topic. bijzonder om te zien hoe mensen de feiten maar blijven ontwijken). Maar ik hoor het gewoon niet. En ik geloof het ook niet.

Daarbij waren deze mkp's lekker nieuw, zonder aangeheelde stompjes :wink:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door ray5150 »

Even een puntje van aandacht nog voor Arno;
Ik heb zogeheten thermals rond de soldeerpads gebruikt. die zijn in de praktijk wat groter uitgevallen dan eigenlijk de bedoeling was.
Het is het beste om het zodanig te solderen als op dit plaatje (die in het midden, niet te zuinig met soldeer zijn.) :
IMG_0603.JPG
Op deze wijze heb je een goede overgang van het soldeerpad naar het grote kopervlak. snap je ?
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door rho »

jeroen_d schreef:
En gewoon standaard componenten gebruikt. Dat is uniek te noemen. :mrgreen:
Nee hoor, in mijn Classic 180 zat net even standaard spul. En er zijn er hier die kunnen beamen dat dat zéér fraaie resultaten kan opleveren. :D
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door rho »

Arno schreef:
jeroen_d schreef:
En gewoon standaard componenten gebruikt. Dat is uniek te noemen. :mrgreen:
Ik heb het geprobeerd hoor, het verschil te horen tussen die Audyn Cap+ en de standaard mkp. Ook heb ik jouw topic over condensatorvergelijk doorgenomen en de fragmenten vergeleken (leuk topic. bijzonder om te zien hoe mensen de feiten maar blijven ontwijken). Maar ik hoor het gewoon niet. En ik geloof het ook niet.

Daarbij waren deze mkp's lekker nieuw, zonder aangeheelde stompjes :wink:
ik denk dat wij op dit vlak helemaal op dezelfde golflengte zitten.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door Pjotr »

ray5150 schreef:
Even een puntje van aandacht nog voor Arno;
Ik heb zogeheten thermals rond de soldeerpads gebruikt. die zijn in de praktijk wat groter uitgevallen dan eigenlijk de bedoeling was.
Het is het beste om het zodanig te solderen als op dit plaatje (die in het midden, niet te zuinig met soldeer zijn.) :

Op deze wijze heb je een goede overgang van het soldeerpad naar het grote kopervlak. snap je ?
Thermals zijn op een dergelijke print zonder doormetallisatie met zulke grote componenten helemaal niet nodig. Het verzwakt alleen maar de print door de extra spoortjes van zo'n thermal.

Ze zijn eigenlijk bedoeld voor printen met soldeermasker die machinaal gesoldeerd worden.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door ray5150 »

Je hebt wel gelijk Peter, Maarrrr, als ik een filterprint maak, en ontvanger heeft alleen maar een klein soldeerboutje van een Watt of 15,
dan is dat haast niet te solderen omdat alle warmte door het kopervlak wegvloeit. daarom pas ik (soms) thermals toe.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door Pjotr »

Daarmee zij die dikkere draden van filtercomponenten sowieso vrijwel niet te solderen. Heb je toch gewoon een 60W bout voor nodig anders wordt het toch weer bak en braadwerk :mrgreen:
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door Arno »

ray5150 schreef:
Even een puntje van aandacht nog voor Arno;
Ik heb zogeheten thermals rond de soldeerpads gebruikt. die zijn in de praktijk wat groter uitgevallen dan eigenlijk de bedoeling was.
Het is het beste om het zodanig te solderen als op dit plaatje (die in het midden, niet te zuinig met soldeer zijn.) :

Op deze wijze heb je een goede overgang van het soldeerpad naar het grote kopervlak. snap je ?
Nou, ik vond de zogeheten thermals behoorlijk irritant, maar het is goed gelukt hoor. Mijn soldeerbout is 48 Watt en heeft dus genoeg vermogen, en als het daar niet mee lukt heb ik ook nog een 150 Watt bout. Die gebruik ik bijvoorbeeld om 4mm² draad aan poolklemmen te solderen.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 2-weg monitor van gietmortel

Bericht door dre »

deze gaan een stuk sneller als de eerste! :mrgreen:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: 2-weg monitor van gietmortel

Bericht door ray5150 »

=D> =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1508
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: 2-weg monitor van gietmortel

Bericht door Dan »

Ik ben onder de indruk :kwijl:
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: 2-weg monitor van gietmortel

Bericht door Wowly »

:goedzo:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 2-weg monitor van gietmortel

Bericht door hannesie »

Echt mooi dit, en zo lijkt het een makkie om te maken :lol: :mrgreen:

Maar alleen het resultaat telt. een beauty :kwijl: :kwijl:
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: 2-weg monitor van gietmortel

Bericht door Arno »

hannesie schreef:
Echt mooi dit, en zo lijkt het een makkie om te maken
Het stelde ook niets voor :---) :mrgreen:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 2-weg monitor van gietmortel

Bericht door hannesie »

Arno schreef:
Het stelde ook niets voor :---) :mrgreen:
Ik weet wel beter. :^o :lol: :mrgreen:
Het was het :idea: :idea: :idea:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: 2-weg monitor van gietmortel

Bericht door ray5150 »

Zeg Arno, zijn ze nog een beetje te tillen ?


(Breda.... :mrgreen: )
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 2-weg monitor van gietmortel

Bericht door Barry2001 »

Een plaatje Arno, complimenten!

Dat tamponeren van die frontplaat, heb je dat 'gewoon' met een kwast gedaan? Is ook best wel een mooi effect geworden.
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: 2-weg monitor van gietmortel

Bericht door Arno »

ray5150 schreef:
Zeg Arno, zijn ze nog een beetje te tillen ?


(Breda.... :mrgreen: )
Met 30 kilo per stuk is de kans aanzienlijk dat ze naar Breda komen :wink:
Barry2001 schreef:
Een plaatje Arno, complimenten!

Dat tamponeren van die frontplaat, heb je dat 'gewoon' met een kwast gedaan? Is ook best wel een mooi effect geworden.
Dank je.
Dat tamponeren heb ik inderdaad gewoon met een normale kwast gedaan. De verf is een dikke, sneldrogende zwarte grondverf (Delta Allprimer). Die heb ik opgezet met een roller, en toen de structuur erin getamponeerd.
Gebruikersavatar
Chris_T
Berichten: 1443
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 15:15
Locatie: Wageningen

Re: 2-weg monitor van gietmortel

Bericht door Chris_T »

Wat een gaaf project met een fantastisch eindresultaat! =D>
Gebruikersavatar
Teigetje
Berichten: 274
Lid geworden op: do 28 apr 2005, 8:44
Locatie: Duiven

Re: 2-weg monitor van gietmortel

Bericht door Teigetje »

Respect Arno, een ontzettend mooi eindresultaat! Ben benieuwd wanneer je een slag groter wilt gaan... :wink:

Groet, Frank
Gebruikersavatar
S3R
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 23 mei 2011, 12:05
Locatie: Woerden

Re: 2-weg monitor van gietmortel

Bericht door S3R »

Mooi gedaan, de combi van de grijze mortel met de zwarte baffle is wat mij betreft perfect!
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door Arno »

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: 2-weg monitor van gietmortel

Bericht door Arno »

Teigetje schreef:
Ben benieuwd wanneer je een slag groter wilt gaan... :wink:
Haha, nee hoor. Dit zijn nu mijn main-luidsprekers, en ik ben van plan om hier net zo lang van te gaan genieten als mijn vorige. Dat waren Vifa Impuls luidsprekers waar ik maar liefst 20 jaar van genoten heb. :wink:
S3R schreef:
Mooi gedaan, de combi van de grijze mortel met de zwarte baffle is wat mij betreft perfect!
Dank je. Ik ben zelf blij dat ik het toch simpel gehouden heb. Ziet er lekker industrieel uit zo. De verleiding is er wel geweest om er toch fratsen in te stoppen, maar het is bij het kale ornament gebleven.
Gebruikersavatar
amanda
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 758
Lid geworden op: zo 06 jul 2008, 9:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: 2-weg monitor van gietmortel

Bericht door amanda »

Mooi stukje vakwerk Arno! 8)
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Re: 2-weg monitor van gietmortel

Bericht door Lnsadnoh »

Zeer fraai en netjes gebouwd!

Uniek project!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”