LBVS maken, met de Peerless SDS 164 THP en seas 27TFF
Moderator: Beheerdersteam
Re: LBVS maken, met de Peerless SDS 164 THP en seas 27TFF
Ze klonken al goed, Nu alleen de afwerking nog 
Ja, dat is vaak het moeilijkst...
Idem deze keer, het is namelijk al 2 keer mislukt
Het komt er op als een sinaasappelschil, terwijl alles van te voren altijd goed glad is geschuurd met korrel 150
Ik breng het erop met een roller, maar het vloeit niet mooi weg
Dit was met Gamma (mag ik merken noemen?) grondverf voor MDF. ATM is het dus 2 keer gedeeltelijk mislukt.. Vervolgens gewoon goed gladgeschuurd.. Daarna met de roller Sikkens (?) Rubbol BL Rezisto Semi-gloss erop, dit vloeit super mooi weg, maar er blijven luchtbellen inzitten. Kan dit door die (pruts)-grondverf van de gamma (?) komen? Zo ja, wat is nu de beste oplossing? Alles hergronden met een fatsoenlijke grondverf? Iemand tips met wat ik verkeerd doe?
Idem deze keer, het is namelijk al 2 keer mislukt
Dat sinas appel effect kun je weg krijgen door de boel te polijsten na het aflakken met blanke lak.
de volgende filmpje leggen de stappen heel duidelijk uit en het resultaat mag er zeker wezen:
http://www.youtube.com/watch?v=RYkJvm-5 ... ure=relmfu
http://www.youtube.com/watch?v=aUTNjXhD ... er&list=UL
http://www.youtube.com/watch?v=P6Ny-s7v ... er&list=UL
Hopenlijk heb je er iets aan
Met vriendelijke groet,
Gert-Jan
de volgende filmpje leggen de stappen heel duidelijk uit en het resultaat mag er zeker wezen:
http://www.youtube.com/watch?v=RYkJvm-5 ... ure=relmfu
http://www.youtube.com/watch?v=aUTNjXhD ... er&list=UL
http://www.youtube.com/watch?v=P6Ny-s7v ... er&list=UL
Hopenlijk heb je er iets aan
Met vriendelijke groet,
Gert-Jan
Zojuist even fotootjes geschoten van hetgeen wat ik bedoel..
Edit, dankjewel voor je antwoord 'Dude'
Edit, dankjewel voor je antwoord 'Dude'
Ik en me pa hebben me speakers ook geschilderd en wil op deze manier:
- Heel glad schuren
- Grondlaag dun aanbrengen met een roller ( de laatste keer dat je er over heen gaat eerst de roller over een ander stukje hout leeg maken )
- schuren
- Verflaag zelfde manier als de grond laag dun aanbrengen
- Schuren
- Verflaag
- Schuren
- Verflaag
Gebruik een goed merk verf dat scheelt de helft maar dat heb je zelf al ondervonden. Ik heb na de laatste verf laag niks meer gedaan. De laatste verflaag is wel binnen gebeurt in een kamer die bijna niet gebruikt wordt om zo geen stof in de verf te krijgen. Stof was ook onze enigste angst.
- Heel glad schuren
- Grondlaag dun aanbrengen met een roller ( de laatste keer dat je er over heen gaat eerst de roller over een ander stukje hout leeg maken )
- schuren
- Verflaag zelfde manier als de grond laag dun aanbrengen
- Schuren
- Verflaag
- Schuren
- Verflaag
Gebruik een goed merk verf dat scheelt de helft maar dat heb je zelf al ondervonden. Ik heb na de laatste verf laag niks meer gedaan. De laatste verflaag is wel binnen gebeurt in een kamer die bijna niet gebruikt wordt om zo geen stof in de verf te krijgen. Stof was ook onze enigste angst.
Hmm.. zo heb ik 't wel gedaan, ik onze woonkamer
Geen stof in de lak dus, dat is onmogelijk!
Heb jij een foto van jouw resultaat?
Heb jij een foto van jouw resultaat?
-
wouter
- Ook commercieel actief
zie je die linkjes, in het onderschrift met groene en rode lettertjes 
Zo jongens,
Na lang niks van me hebben laten horen heb ik in de tussentijd toch nog wel het een en ander gedaan.. Zie hieronder de foto's van hoever hij er bij staat.. Helaas is op de laatste foto te zien dat de lak gescheurd is op de 'kopse kant' van het MDF
Succes
!
Na lang niks van me hebben laten horen heb ik in de tussentijd toch nog wel het een en ander gedaan.. Zie hieronder de foto's van hoever hij er bij staat.. Helaas is op de laatste foto te zien dat de lak gescheurd is op de 'kopse kant' van het MDF
Succes
Dat schilderwerk ziet er netjes uit zeg! Wel bijzonder jammer van de scheurtjes. De woofer zit er zo te zien zó strak in, dat het mdf niet kon werken. Waarschijnlijk is dat de oorzaak.
- bartsegers
sow, dat is zonde!
Ondanks dat je het niet heel snel ziet, blijft dit altijd "knagen"...
enige optie is voortaan bouwen zonder kopse MDF kanten. (alles verstek...)
plamuren, helpt soms ook.
Wellicht ook belangrijk is de uithard, en uitwerk tijd van het MDF. (een maandje laten staan bijvoorbeeld kan soms veel helpen)
Wellicht ook belangrijk is de uithard, en uitwerk tijd van het MDF. (een maandje laten staan bijvoorbeeld kan soms veel helpen)
Je hebt geen 4 mm MDF eroverheen gezet ? 
nee, helaas heb ik daar van te voren niet aan gedachtray5150 schreef:Je hebt geen 4 mm MDF eroverheen gezet ?
Er zat een maand tussen het afwerken tot schilderklaar en schilderen, dat mocht niet baten..bartsegers schreef:sow, dat is zonde!
DankjewelArno schreef:Dat schilderwerk ziet er netjes uit zeg! Wel bijzonder jammer van de scheurtjes. De woofer zit er zo te zien zó strak in, dat het mdf niet kon werken. Waarschijnlijk is dat de oorzaak.
Ai, wat jammer zeg
Balen.
De laatste verflaag ziet er super strak uit. Wat heb je nu anders gedaan om dit resultaat te krijgen? Ik gebruik exact dezelfde Sikkens verf, goede rollers en krijg hetzelfde resultaat als wat jij eerder liet zien...
De laatste verflaag ziet er super strak uit. Wat heb je nu anders gedaan om dit resultaat te krijgen? Ik gebruik exact dezelfde Sikkens verf, goede rollers en krijg hetzelfde resultaat als wat jij eerder liet zien...
Hoi Thomox,
Is het een idee, om de barst proberen repareren?
Zelf zou ik een poging doen met houtlijm. Ik zou de kast dan op zijn rug leggen. En de houtlijm wat verdunnen met water en met bv een fijn injectie naald als een rupsje over de barst laten intrekken. Na eerste aandroging zou ik wel de lijm, voordat de lijm echt te droog wordt, de buitenzijde van de kast met een fijne vochtige doek napoetsen zodat de lijm van de rest van het oppervlak afgepoetst is.
Om dat de lijm krimpt zou er een klein naadje kunnen overblijven. Maar misschien dat anderen een beter idee hebben?
Groetjes en Succes,
Wido
Is het een idee, om de barst proberen repareren?
Zelf zou ik een poging doen met houtlijm. Ik zou de kast dan op zijn rug leggen. En de houtlijm wat verdunnen met water en met bv een fijn injectie naald als een rupsje over de barst laten intrekken. Na eerste aandroging zou ik wel de lijm, voordat de lijm echt te droog wordt, de buitenzijde van de kast met een fijne vochtige doek napoetsen zodat de lijm van de rest van het oppervlak afgepoetst is.
Om dat de lijm krimpt zou er een klein naadje kunnen overblijven. Maar misschien dat anderen een beter idee hebben?
Groetjes en Succes,
Wido
Uiteindelijk was ik het zo zat dat ik 't ben gaan spuitenjnijboer schreef:Ai, wat jammer zegBalen.
Duurt lang, verfkwaliteit is kut, maar het eindresultaat mag er zijn
Wat bedoel je met verfkwaliteit is kut, was de dekking slecht of duurde het drogen extreem langThomox schreef:Uiteindelijk was ik het zo zat dat ik 't ben gaan spuitenDit is gewoon de goedkope spuitverf van action á 1.95 per busje
![]()
Elk tikje er tegenaan is al een beschadiging, dus het eindresultaat is qua kwaliteit erg slecht... het ziet er op het oog gewoon goed uitSARK schreef:Wat bedoel je met verfkwaliteit is kut, was de dekking slecht of duurde het drogen extreem langThomox schreef:Uiteindelijk was ik het zo zat dat ik 't ben gaan spuitenDit is gewoon de goedkope spuitverf van action á 1.95 per busje
![]()
Ik heb wel een tip voor je, om dat scheurtje te fixen.
Grote lijmklem om het scheurtje dicht te duwen plaatsen (iets er tussen tegen beschadiging kast, plankjes ofzo)
Laat nu het schroefgat lekker flink wat secondelijm opzuigen (niet van die kl@#$ gel !), dat zal deels in het scheurtje trekken.
Lijmklem (kan evt. ook wel met een spanband) aantrekken tot het scheurtje dicht is.
Nog wat secondelijm in het schroefgaatje tot het niet meer absorbeert.
Wachten tot het droog is, neem gewoon een kwartiertje, bakkie koffie ofzo.
Na een schietgebedje de klem verwijderen en het schroefgat opnieuw op de gewenste maat uitboren.
Je schroeft dan in acryl, dus boor het niet weer te krap en test het even uit, hoe gemakkelijk de schroef er weer in gaat, voordat je de speaker weer monteert.
Als het goed is is het scheurtje nu weer dicht en zodoende nagenoeg onzichtbaar.
Grote lijmklem om het scheurtje dicht te duwen plaatsen (iets er tussen tegen beschadiging kast, plankjes ofzo)
Laat nu het schroefgat lekker flink wat secondelijm opzuigen (niet van die kl@#$ gel !), dat zal deels in het scheurtje trekken.
Lijmklem (kan evt. ook wel met een spanband) aantrekken tot het scheurtje dicht is.
Nog wat secondelijm in het schroefgaatje tot het niet meer absorbeert.
Wachten tot het droog is, neem gewoon een kwartiertje, bakkie koffie ofzo.
Na een schietgebedje de klem verwijderen en het schroefgat opnieuw op de gewenste maat uitboren.
Je schroeft dan in acryl, dus boor het niet weer te krap en test het even uit, hoe gemakkelijk de schroef er weer in gaat, voordat je de speaker weer monteert.
Als het goed is is het scheurtje nu weer dicht en zodoende nagenoeg onzichtbaar.
Als het scheurtje optisch is, is colorwax oid. een oplossing. In de interieurbouw / meubelindustrie kun je een soort (al dan niet semi transparante) 'wasco' krijtjes krijgen, waarmee licht beschadigde meubels worden gerepareerd, je wrijft dat spul, in de juiste kleur, in de opening en wrijft het lekker uit... weg beschadiging.
- bartsegers
Ik zou het lekker laten zitten, na een weekje weet je het al niet meer
Die wax stiften werken idd ook prima.
(wellicht zelfs die van een automateriaalzaak ook ?)

Die wax stiften werken idd ook prima.
(wellicht zelfs die van een automateriaalzaak ook ?)

Hallo mensen allemaal,
Ik heb eigenlijk wel zin om een mooie én bijpassende centerspeaker te maken
!
Is het dan verstandig om 2 stuks SDS164THP te pakken icm een 27TFF tweeter? Of kan er gerust een andere driver samenstelling gepakt worden voor een goede 'samensmelting' van de LBVS en de CHR70 van Markaudio?
Hoop dat jullie me kunnen helpen
Is dit misschien wat?
Ik heb eigenlijk wel zin om een mooie én bijpassende centerspeaker te maken
Is het dan verstandig om 2 stuks SDS164THP te pakken icm een 27TFF tweeter? Of kan er gerust een andere driver samenstelling gepakt worden voor een goede 'samensmelting' van de LBVS en de CHR70 van Markaudio?
Hoop dat jullie me kunnen helpen
Is dit misschien wat?
Hierbij de meting die ik gisteren heb gedaan. Een wat teruggetrokken hoog, klinkt heel prettig.
Goedendag mensen..
Het is alweer een tijd geleden dat ik deze heb gemaakt en ik heb hier ook al geruime tijd met plezier naar geluisterd
Het enige wat mij nog een tikkeltje ontevreden maakt is dat deze luidspreker een vervelende 's-klank' heeft.. Welk deel van het filter zou ik dan aan moeten passen bij de tweeter?
Filter
Alvast bedankt
Het is alweer een tijd geleden dat ik deze heb gemaakt en ik heb hier ook al geruime tijd met plezier naar geluisterd
Het enige wat mij nog een tikkeltje ontevreden maakt is dat deze luidspreker een vervelende 's-klank' heeft.. Welk deel van het filter zou ik dan aan moeten passen bij de tweeter?
Filter
Alvast bedankt
Gaat niet, ligt aan de tweeter. Je hebt nu eenmaal een Low Budget...