project: termino
Moderator: Beheerdersteam
Re: project: termino
mundorf n300 2.7mH €90 0,03 ohm

mundorf cfn 2,7mH 0,15 ohm €60

keuze zat,en volgens mij een stuk aantrekkelijker als folie.....
he,dit is wel wat voor walter:2.7mH 0.14 ohm €949 zilvergoud draad

mundorf cfn 2,7mH 0,15 ohm €60

keuze zat,en volgens mij een stuk aantrekkelijker als folie.....
he,dit is wel wat voor walter:2.7mH 0.14 ohm €949 zilvergoud draad
Haha,
Jij staat voor dezelfde keuze als ik, de ''kwaliteit'' van een waxcoil versus de extreem lage Rdc van een trafokern...
2.7mH filtert niet zo laag...
Ach ja, uiteindelijk MOET je gewoon iets kiezen, in dit prijssegment is het allemaal mooi spul, derhalve zul je niet snel telleurgesteld zijn met een aankoop denk ik.
Ik geloof trouwens dat Janzen op bestelling ook 8 AWG en 10 AWG waxcoils maakt... dat is wel lekker extreem!
Groetjes Walter
Jij staat voor dezelfde keuze als ik, de ''kwaliteit'' van een waxcoil versus de extreem lage Rdc van een trafokern...
2.7mH filtert niet zo laag...
Ach ja, uiteindelijk MOET je gewoon iets kiezen, in dit prijssegment is het allemaal mooi spul, derhalve zul je niet snel telleurgesteld zijn met een aankoop denk ik.
Ik geloof trouwens dat Janzen op bestelling ook 8 AWG en 10 AWG waxcoils maakt... dat is wel lekker extreem!
Groetjes Walter
lekker is niet belangrijk.....
liefst alles uit de voorraad!
de n300 heb je ook nog geimpregneerd,dan is ie €105.
0.03 ohm is echt bizar laag,alleen die prijs......
maar niet te snel op hol raken,want wie weet komt er wel een andere waarde uit!
liefst alles uit de voorraad!
de n300 heb je ook nog geimpregneerd,dan is ie €105.
0.03 ohm is echt bizar laag,alleen die prijs......
maar niet te snel op hol raken,want wie weet komt er wel een andere waarde uit!
Ik geloof er niks van dat zulke spoelen uit voorraad gaan komen... Zeker met Mundorf kun je LEKKER LANG wachten
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Ik had ergens gelezen dat die Zero Ohm spoelen zeker hogerop minder zouden klinken...
Groetjes Walter
Groetjes Walter
er komen toch eerst goedkopere spoelen in.
en als er wat te lenen is vind ik het al helemaal super!
ales 1e orde,lekker goedkoop!
en als er wat te lenen is vind ik het al helemaal super!
ales 1e orde,lekker goedkoop!
mooi,daar worden ze niet gebruikt!Walt schreef:Ik had ergens gelezen dat die Zero Ohm spoelen zeker hogerop minder zouden klinken...
Groetjes Walter
Hoe laag denk jij te gaan filteren? Met 2.7mH kap je niet zo laag af.. Die gebruikt Arno in zijn 2-weg bijv.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Dat is zeer laag... Dan gaat het waarschjnlijk een grote spoel worden, richting de 6.8mH-8.2mH?
Dan krijg je automatisch een vrij hoge Rdc als je voor folie gaat, een trafokern zal dan meer in zijn element komen.
Groetjes Walter
Dan krijg je automatisch een vrij hoge Rdc als je voor folie gaat, een trafokern zal dan meer in zijn element komen.
Groetjes Walter
met 2 woofer parallel kom je op 4 ohm,dan zit je volgens mij de helft lager toch?
Klopt volgens mij wel ja, dat is een behoorlijk voordeel!
Nadeel is weer dat de Rdc van de spoel in verhouding meer is met 4 ohm dan 8 ohm.
Groetjes Walter
Nadeel is weer dat de Rdc van de spoel in verhouding meer is met 4 ohm dan 8 ohm.
Groetjes Walter
Als je puur naar de prijs/kwaliteit kijkt wellicht wel ja, het jammere voor jou is dat een 2.7mH foliespoel eventueel in 10AWG (kijk eens bij Mundorf) ook nog te betalen is
Mundorf 2.7mH CFC10 weerstand 0.23 ohm, 138 euro...
EDIT: eventueel een goede oude 3mm draaddikte I300 van Mundorf is ook een optie, kost 111 euro, Rdc = 0.17 ohm....
Groetjes Walter
Mundorf 2.7mH CFC10 weerstand 0.23 ohm, 138 euro...
EDIT: eventueel een goede oude 3mm draaddikte I300 van Mundorf is ook een optie, kost 111 euro, Rdc = 0.17 ohm....
Groetjes Walter
en nu moet ik ongeveer een kilo twaron gaan aanschaffen.....
en dan de vraag:welke twaron voor de laagkast?
-TWARON Angel Hair damping material
-TWARON Unicorn Tail, endless longhair
-TWARON Elves Hair
tja......
en dan de vraag:welke twaron voor de laagkast?
-TWARON Angel Hair damping material
-TWARON Unicorn Tail, endless longhair
-TWARON Elves Hair
tja......
Gewoon pritex of merford voor de wanden van de laagkast en alleen in het bovenste compartiment Twaron, max 10gr per liter Angel Hair. Stuk goedkoper en het wordt niet beter als de hele kast vol Twaron zit.
gaan we bestellen!
en nog een paar zwarte m4 inbusboutjes en ik heb alles in huis!
en nog een paar zwarte m4 inbusboutjes en ik heb alles in huis!
- MechanicalAnimal
Word je er zelf nu eigenlijk al een beetje blij van, zie namelijk overal zeer positieve reacties behalve van...
Reken maar dat ie staat te glunderen hoorPaul schreef:Word je er zelf nu eigenlijk al een beetje blij van, zie namelijk overal zeer positieve reacties behalve van...
ik ben ook helemaal niet positief!Paul schreef:Word je er zelf nu eigenlijk al een beetje blij van, zie namelijk overal zeer positieve reacties behalve van...
ik ga er per dag misschien maar 10 x bij kijken!