Luisterverslagje van gister avond.
Heb de monoblokjes mooi tussen de Rogers Monitors gezet, met in het midden een mooie Marantz speler, ben het typenummer even kwijt.
CD1: The Joshuatree - U2
Eerste gedachte: wat doet die slis nog steeds in de stem. Een grote tegenvaller dus. Na kritisch luisteren kwamen we tot de conclusie dat het middengebied ook maar rommelig was. Het laag was daarintegen wel mooi strak. Na 5-6 nummers toch maar eens een andere cd.
Cd2: Darkside of the moon - Pink Floyd
Eerste nummer, Sorrow. Nog steeds een klein slisje, maar de gitaar parij was net en strak, het middengebied was mooi neutraal en er was een goede plaatsing van de muziekanten. Halver wegen het nummer werd het toch een beetje een rommeltje in het midden.
tweede nummer: on the turning away.
Weg slis! Heerlijk rond laag en mid. Een kraakheldere stem begeleid op een perfectklinkende gitaar. De synth klonk heerlijk rond en sprankelend. Het slisje en het rommelige middengebied leek dus aan de cd van U2 te liggen. Maar omdat uit te sluiten even een stukje Alan Parsson.
CD3: the Allan Parson Project.
GE-WEL-DIG. De mix van instrumenten heerlijk mooi in balans. Elk met een eigen zuiverheid en een eigen leven. De plaatsing was geweldig. De bas mooi rond, het hoog sprankelend en lekker luchtig, het laag mooi smooth. Fantastisch. We waren wild enthousiast!
CD4: de 4 jaargetijden.
Zeer mooie plaatsing van de instumenten, met een ongelofelijk oog/oor voor detail! Elke kleinste instrumentje kwam volledig tot zijn recht en was met je ogen dicht zo in een zaal te plaatsen. Hier werd voor mij bevestigd dat mijn versterker een waar succes is! Iets waar ik niets meer aan gaan veranderen. Hierna hebben we de eerste 2 cd's nog eens geluisterd. En hoewel het slisje iets minder was, was hij nog steeds irritant aanwezig, jammer van de opname! Ook de 2e cd klonk nog steeds wat rommelig. (wat begrijpelijk is voor een cd van 40 jaar oud!) Gelukkig hebben we gewoon de eerste 2 cds slecht gekozen en was het niet de schuld van de versterker. Doordat de cd's normaal geluisterd worden op een transitorbak was het nooit echt opgevallen.
Al bij al een doorslaand succes!! Binnenkort de bodemplaten in de versterkers maken en dan komen ze op een mooi plekje in huis!
Heb tevens een setje Alpair6 Gen2 in de paasprojectbehuizing van 2010 weten te bemachtigen. Dit worden mijn weergevers. Met waarschijnlijk een Tjoeb Cd speler.
Zodra mijn eigen spearktjes er zijn eens kijken hoe die zich verhouden tot de machtige Roger Monitors. Zal een pittig klus zijn voor ze om daar mee mee te kunnen... als ze al in de buurt gaan komen??
Meer info later!!