Ik heb de volgende componenten aangeschaft.
4 stuks Scan Speak 15w8530k00
2 stuks Scan Speak R3004/6020104
Het gaat om een D’Appolito opstelling (of poging daartoe).
Ik wil actief gaan filteren omdat ik wel een meetset heb aangeschaft maar geen ervaring heb met het bouwen van een passief filter. Ik wil de boel gaan (voor)versterken met een nog aan te schaffen Rotel RSX-1560.
Aangezien mijn vriendin in onze huiskamer geen vierkante dozen wil ben ik uitgegaan van slanke behuizing met ronde vormen. Het basismateriaal wordt vezelversterkt epoxy waarbij de buitenkant in carbon uitgevoerd wordt en de binnenkant 4mm Vibradamp ontdreuning en Kevlar met Twaron tegen staande golven en andere ellende. Een vriend van mij vroeg of hij al eierdozen moet sparen voor me
Eigenlijk wordt het een spannend project omdat het niet echt goedkoop gaat worden en het verhaal met carbon enz. is qua afwerking niet eenvoudig denk ik. Ik ga in ieder geval een moedermodel maken waarvan ik contramallen maak die ik ga lamineren of zelfs vacuumlamineren. Dat laatste is nog een losse flodder omdat het toch weer een investering is in een vacuumpomp. Hoewel je die ook zelf kunt bouwen
Ik wil eigenlijk een gesloten behuizing maken maar ik twijfel nog een beetje, met een bassreflex kan het nog wat lager maar ik weet niet of dat nodig is met een actieve sub. Maar dat geeft niks want we kunnen nu nog alle kanten op.
Ik heb ook maar een naam bedacht voor dit alles.
Project Bartone.
En dan eerst maar een paar foto’s plaatsen.