Langdurig project: Uitgebreide versterker
Moderator: Beheerdersteam
Tsja, je had zo´n controller kunnen meebestellen. Dan had je een 2x20 VFD gehad voor ruim 20 euro en ook nog een extra controller voor een cdromspeler om mee te spelen.
VFD vind ik persoonlijk veel mooier dan OLED, maar dat is natuurlijk smaakafhankelijk.
Waarom plaats je eigenlijk een buffer achter de PGA? Volgens mij heeft die al een buffer intern, of vergis ik mij daarin?
Weet jij toevallig of de 3211 met dezelfde instructieset wordt aangestuurd als de 3210? Daar wil ik namelijk mijn preamp mee gaan bouwen, in combinatie met een VFD-display.
Groeten,
Mischa
VFD vind ik persoonlijk veel mooier dan OLED, maar dat is natuurlijk smaakafhankelijk.
Waarom plaats je eigenlijk een buffer achter de PGA? Volgens mij heeft die al een buffer intern, of vergis ik mij daarin?
Weet jij toevallig of de 3211 met dezelfde instructieset wordt aangestuurd als de 3210? Daar wil ik namelijk mijn preamp mee gaan bouwen, in combinatie met een VFD-display.
Groeten,
Mischa
- Bart0l0meus
Ja hij heeft ook een buffer, maar omdat ik er een filter achter heb, die je natuurlijk niet mag belasten zit er een buffer achter.
Verder ga ik liever voor het zekere dan het onzekere, en ik heb gelezen dat een ucd beter klinkt bij een extra buffertje die hem net wat meer power op de ingang kan geven.
De instructie set is pcies hetzelfde.
Als je de datasheet bekijkt zie je dat de 2311 iets betere audio performance heeft en werkt op een analoge spanning van +-5Volt in tegestelling tot de 3210 die +-15 volt nodig heeft.
Verder ga ik liever voor het zekere dan het onzekere, en ik heb gelezen dat een ucd beter klinkt bij een extra buffertje die hem net wat meer power op de ingang kan geven.
De instructie set is pcies hetzelfde.
Als je de datasheet bekijkt zie je dat de 2311 iets betere audio performance heeft en werkt op een analoge spanning van +-5Volt in tegestelling tot de 3210 die +-15 volt nodig heeft.
- Bart0l0meus
De voeding is af en hij werkt!:D
er komt een prachtige spanning van +-48,5Volt uit!
Ik heb de UcD400ST besteld en de LM4562 is onderweg!
Zijn er nog meer aanpassing die ik kan doen aan de 400st?:)
Ik denk zelf dat de condensators wel wat upgrades kunnen gebruiken!
Enkele fotos van de voeding!
(sorry voor de slechte kwaliteit, maar het fototoestel is kapot dus ze zijn gemaakt met men telefoon:p)
er komt een prachtige spanning van +-48,5Volt uit!
Ik heb de UcD400ST besteld en de LM4562 is onderweg!
Zijn er nog meer aanpassing die ik kan doen aan de 400st?:)
Ik denk zelf dat de condensators wel wat upgrades kunnen gebruiken!
Enkele fotos van de voeding!
(sorry voor de slechte kwaliteit, maar het fototoestel is kapot dus ze zijn gemaakt met men telefoon:p)
- Bart0l0meus
Ik heb vandaag de UCD400ST modulus binnengekregen:D
wow, wat zijn ze klein, dat had ik eigenlijk niet verwacht!
Ik ben natuurlijk meteen op onderzoek gegaan op de print.
Als eerste viel me op dat de koppelcondensators er niet op zaten.
Verder viel me ook de voeding voor de opamp op, die zal ik echter gaan vervangen door een externe voeding.
Verder wou ik nog de opamp vervangen voor een LM4562, zijn er echter nog meer aanpassingen die gemaakt kunnen worden?
Wat maakt het verschil met de UCD400HG?
Ik heb thuis nog Panasonic audio elcos, zou het de moeite waard zijn deze te vervangen?
wow, wat zijn ze klein, dat had ik eigenlijk niet verwacht!
Ik ben natuurlijk meteen op onderzoek gegaan op de print.
Als eerste viel me op dat de koppelcondensators er niet op zaten.
Verder viel me ook de voeding voor de opamp op, die zal ik echter gaan vervangen door een externe voeding.
Verder wou ik nog de opamp vervangen voor een LM4562, zijn er echter nog meer aanpassingen die gemaakt kunnen worden?
Wat maakt het verschil met de UCD400HG?
Ik heb thuis nog Panasonic audio elcos, zou het de moeite waard zijn deze te vervangen?
- Bart0l0meus
Thnx Ray!
Ik heb ze vandaag getest
wow, wat een verschil
Ik had een klasse A versterker, ook een heel mooi ding, ma je merkt toch dat het geluid van de klasse A een stuk doffer is, zowel in het hoog als het laag.
Als ik kijk wat ik nu voor een strakke bass heb en een sprankelend hoog!
Nu beginnen aan de opamp voeding.
Ik zoek verder nog een mooie behuizing, hoe is jullie ervaring met hifi2000? ze zijn erg mooi, maar is het veilig om ze via italië te importeren?
Ik heb ze vandaag getest
wow, wat een verschil
Ik had een klasse A versterker, ook een heel mooi ding, ma je merkt toch dat het geluid van de klasse A een stuk doffer is, zowel in het hoog als het laag.
Als ik kijk wat ik nu voor een strakke bass heb en een sprankelend hoog!
Nu beginnen aan de opamp voeding.
Ik zoek verder nog een mooie behuizing, hoe is jullie ervaring met hifi2000? ze zijn erg mooi, maar is het veilig om ze via italië te importeren?
Ik heb een behuizing bij Hifi2000 besteld, uitstekend bedrijf. De kasten worden geleverd in een keurige bouwpakket. Ik moet zeggen dat alles niet super strak in elkaar zit maar niet dat je het ziet verder.
Ook was mijn front paneel beschadigd bij het transport, na contact via de mail kon ik tegen verzendkosten een nieuwe laten overkomen.
Ik ben er erg tevreden over in ieder geval!
Verder zeer fraaie versterker. Ziet er erg professioneel uit allemaal. Complimenten!
Ook was mijn front paneel beschadigd bij het transport, na contact via de mail kon ik tegen verzendkosten een nieuwe laten overkomen.
Ik ben er erg tevreden over in ieder geval!
Verder zeer fraaie versterker. Ziet er erg professioneel uit allemaal. Complimenten!
- Bart0l0meus
Oké, dat klinkt goed!
Ik twijfel een beetje tussen de:
Galaxy Maggiorato en de Pesante Dissipante.
Ik vind de Galaxy Maggiorato mooier, maar ik vraag me af of ik hier alles in gestopt krijg, verder kost deze ook maar €30, terwijl de Pesante Dissipante met een hoogte van 120mm €105 kost en ik vind de handvatten ook niet bepaald mooi.
Denken jullie dat alles in de Galaxy Maggiorato past?
Ik twijfel een beetje tussen de:
Galaxy Maggiorato en de Pesante Dissipante.
Ik vind de Galaxy Maggiorato mooier, maar ik vraag me af of ik hier alles in gestopt krijg, verder kost deze ook maar €30, terwijl de Pesante Dissipante met een hoogte van 120mm €105 kost en ik vind de handvatten ook niet bepaald mooi.
Denken jullie dat alles in de Galaxy Maggiorato past?
- Bart0l0meus
- Bart0l0meus
- Bart0l0meus
Oké, waarschijnlijk ga ik hem dan bestellen bij modushop.biz
Ik wacht echter nog op de audiofabriek, of zij ze misschien goedkoper leveren.
Is het volgens jullie de moeite waard om de elco op de ucd te vervangen met de panasonic elcos?
Of kan ik beter andere bestellen?
anders laat ik ze morgen mee bestellen!
Kijk wat ik tegen kwam op internet!:)
De Philips versie van de Hypex UcD!
http://www.nxp.com/acrobat_download/use ... 0155_2.pdf
Ik wacht echter nog op de audiofabriek, of zij ze misschien goedkoper leveren.
Is het volgens jullie de moeite waard om de elco op de ucd te vervangen met de panasonic elcos?
Of kan ik beter andere bestellen?
anders laat ik ze morgen mee bestellen!
Kijk wat ik tegen kwam op internet!:)
De Philips versie van de Hypex UcD!
http://www.nxp.com/acrobat_download/use ... 0155_2.pdf
- Bart0l0meus
woej:D
De behuizing is gekocht, de pessante dissipant 3U, 10mm frontplate en 400mm diep!
Als het goed is komt men VFD morgen binnen, dus ik ben benieuwd, ik had hem op ebay voor 10 euro op de kop kunnen tikke!
Voor de knoppen kwam ik hier bij terecht: http://stores.ebay.nl/PARTSPIPE_ALL-KNO ... idZ2QQtZkm
En ze hebben hier ook mooie terminals en tulp chassis delen enz
De behuizing is gekocht, de pessante dissipant 3U, 10mm frontplate en 400mm diep!
Als het goed is komt men VFD morgen binnen, dus ik ben benieuwd, ik had hem op ebay voor 10 euro op de kop kunnen tikke!
Voor de knoppen kwam ik hier bij terecht: http://stores.ebay.nl/PARTSPIPE_ALL-KNO ... idZ2QQtZkm
En ze hebben hier ook mooie terminals en tulp chassis delen enz
- Soundexcel
- Bart0l0meus
- Bart0l0meus
- Bart0l0meus
Ik heb de voeding voor de opamps op de UCD ook af.
Ik kom op een theoretische PSRR van 140dB, opzich wel netjes vond ik.
Deze sluit ik dus aan op de uitgang van de UCD voeding.
Nu alleen nog de printen etsen en in elkaar zetten!
Zijn er nog tips? of opmerkingen?
Ik kom op een theoretische PSRR van 140dB, opzich wel netjes vond ik.
Deze sluit ik dus aan op de uitgang van de UCD voeding.
Nu alleen nog de printen etsen en in elkaar zetten!
Zijn er nog tips? of opmerkingen?
- Bijlagen
-
- VoedingOpamp.png (12.15 KiB) 1686 keer bekeken
- Bart0l0meus
Dat mag je mij dan wel eens uitleggen!Rudy schreef:Ik hoop dat je beseft dat sommige onderdelen >5W dissiperen en dat je uitgangsspanning ergens rond de 4V gaat hangen.
mvg Rudy
Zeker hoe je aan 4 Volt komt?:s
Volgens mijn berekening en simulatie namelijk niet
Alleen de transistor gebruikt maximaal iets van 4W, maar hij heeft een maximum van 10W dus da moet geen probleem zijn:)
En die weerstanden van 100Ohm zijn gewoon 3 Watters, geen probleem toch?
De zenerdiode is een 3.3V type, wat je creerd is een powerzener met die zener + de transistor, eentje met een waarde van 3.3 + 0.6 => 3.9V
Ik veronderstel dat je ergens een zener wil gebruiken van 20 ... 30V, maar dan nog kun je jezelf de vraag stellen, waarom zoveel enegie weggooien in warmte wanneer je opamp hoogstens 10mA verbruikt.
En wat heeft 140dB PSRR nut als alles extern met kabels word aangesloten, de weerstand van je draad in combinatie met de stroom naar je opamp toe is al voldoende om alles in het teniet te doen.
( maja, je kan dan toch zeggen dat je zogezegd 140dB had ... aan de regulator zelf )
Let ook op waar je je massa van neemt, dit is minder evident dan dat je in eerste instantie denk.
mvg Rudy
Ik veronderstel dat je ergens een zener wil gebruiken van 20 ... 30V, maar dan nog kun je jezelf de vraag stellen, waarom zoveel enegie weggooien in warmte wanneer je opamp hoogstens 10mA verbruikt.
En wat heeft 140dB PSRR nut als alles extern met kabels word aangesloten, de weerstand van je draad in combinatie met de stroom naar je opamp toe is al voldoende om alles in het teniet te doen.
( maja, je kan dan toch zeggen dat je zogezegd 140dB had ... aan de regulator zelf )
Let ook op waar je je massa van neemt, dit is minder evident dan dat je in eerste instantie denk.
mvg Rudy