21" woffers

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Gijs93

21" woffers

Bericht door Gijs93 »

hoi,
ik heb plannen om zelf een flink speaker set te maken met oa 21" subwoofers in mijn plan heb ik er 4 van nodig dus weet iemand waar ik relatief goedkope 21"woofers kan halen of bestellen?
Ronkel

Re: 21" woffers

Bericht door Ronkel »

Welkom!

Wat ben je van plan met vier 21" subs...? 8-[
k.p.

Bericht door k.p. »

Oei dit is wel heel beperkte informatie die je verstrekt. Als je goed hulp wilt is het verstandig wat dingen toe te lichten. Wat is het doel van de speakers? Waar wil je het mee laten samenwerken? Heb je al een versterker? Heb je een actieve crossover? Als het voor homecinema is dan kun je met bijvoorbeeld een paar goede 10" speakers al een ontzettende druk maken. Boven de 15-18" voeg je vaak niets meer toe. Op een flinke kast na dan ;). Als je voor 21" wilt gaan dan kom je waarschijnlijk bij PA spul uit. Volgens mij hebben ze hier wel wat van op Europe Audio. Bijna iedere luidspreker verkoper heeft wel mooie woofers tot 15" in het assortiment. Kijk bijvoorbeeld eens op Juoiga, Rumoh, Speakerland, Speaker en CO. Deze laatste zaken hebben vaak al een mooi ontwerp voor een driver klaar liggen.
bertor
Contacteer:

Bericht door bertor »

Ronkel schreef:
Welkom!

In 4 tapped hoorns stoppen die tot 16 Hz gaan? Zomaar een ideetje ;)
meiborg

Bericht door meiborg »

Hmmm 21"woffers.. ik heb wel eens best grote poffers gezien! (geen 21"0 dat dan weer niet)

Mvg Reinder
Ronkel

Bericht door Ronkel »

bertor schreef:
Ronkel schreef:
Welkom!

In 4 tapped hoorns stoppen die tot 16 Hz gaan? Zomaar een ideetje ;)
Misschien heeft de TS buren met een irritant schreeuwend kind die hij van repliek wil dienen :wink:
Martijn M
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

Mag het 18" zijn? Dan heb ik nog wel wat leuks in de aanbieding.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

zoiets? klik
ray5150

Bericht door ray5150 »

Woffers :?: en dan 21" :?: en dan 4 stuks.... :?: Wat ben je daar in hemelsnaam mee van plan :?:

Ik denk dat je een kleine kiloWatt aan versterker vermogen nodig hebt om daar een beetje leven in te krijgen.
sevenup

Bericht door sevenup »

Goedkoop zijn ze niet

http://www.usspeaker.com/21.htm
Heatside

Bericht door Heatside »

Goede 21" drivers voor een leuke prijs zijn er eigenlijk niet (tenzij je tegen leuk geprijsde gebruikte drivers aan loopt). uit je onderschrift maak ik op dat je sound en vision doet, waarschijnlijk ben je dan ook bekend in de PA wereld en weet je wel dat het meest gebruikte formaat daar 15 en 18 inch is.
Wat wil je bereiken met dit formaat? en wat gaat de toepassing worden? vertel daar eerst eens wat meer over, dan kan je prima verder geholpen worden.
JvS
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.

Bericht door JvS »

ray5150 schreef:
Woffers :?: en dan 21" :?: en dan 4 stuks.... :?: Wat ben je daar in hemelsnaam mee van plan :?:

Ik denk dat je een kleine kiloWatt aan versterker vermogen nodig hebt om daar een beetje leven in te krijgen.
Juist niet toch? Grote woofers in grote kasten hebben volgens mij een (veel) hoger rendement dan kleine woofers in kleine kasten.
Heatside

Bericht door Heatside »

Juist niet toch? Grote woofers in grote kasten hebben volgens mij een (veel) hoger rendement dan kleine woofers in kleine kasten.
Het is maar net hoe je dit opvat, zoals jij het zegt heb je gelijk. Maar bedoel je met tot leven komen het bewegen van de driver dan heb je inderdaad juist wel veel vermogen nodig.
Boppo84

Bericht door Boppo84 »

dit is relatief betaalbaar en best bruikbaar

http://speakerstore.nl/public/pdf/produ ... LW1400.pdf

En deze heeft nog wat meer lineaire slag
http://speakerstore.nl/public/pdf/produ ... LW9000.pdf
meiborg

Bericht door meiborg »

Ja die zijn wel gaaf inderdaad!

Mvg Reinder
wouter
Ook commercieel actief

Bericht door wouter »

Gijs93 schreef:
hoi,
ik heb plannen om zelf een flink speaker set te maken met oa 21" subwoofers in mijn plan heb ik er 4 van nodig dus weet iemand waar ik relatief goedkope 21"woofers kan halen of bestellen?

21", dan ben ik benieuwd hoeveel sound en vision hier achter zit. Aangezien je je gaat begeven op het gebied van luidprekerontwerp en -bouw kun je hier met je vragen terecht :lol:
bartsegers

Bericht door bartsegers »

dit gaat hoogstwaarschijnlijk toch nergens heen dit topic, toch altijd weer leuk :D

Afbeelding

En de 63" Diatone ;) 8Hz.
Afbeelding
FFF

Bericht door FFF »

Ik mot 30" woffers in m'n spiekers hebben ouwe, 21" is meer iets voor twieters :lol:

Als dit topic serieus gaat worden en er meer uit voort komt dan 1 post... 21" is (vrijwel) niet goedkoop te krijgen. Als je duidelijk maakt wat je bedoeling is (geluidskwaliteit, extreem diep laag, veel herrie generen etc) dan is het makkelijker om aanbevelingen te doen. Zelf zie ik niet echt het voordeel van 21" ten opzichte van de betere 15 en 18 inch drivers. Juist omdat je verder geen info geeft krijg ik het gevoel dat "size" het enige is dat "matters".
meiborg

Bericht door meiborg »

Hey FFF,

Wat leuk, ik kom ook uit Tilburg! Nou wat mij betreft komt er nu al wat leuks voort uit dit topic ;)

Mvg Reinder
architect

Bericht door architect »

In mijn basspeaker die fEarful (voor meer info even googlen op greenboy en talkbass) zit een eminence kappalite 3015LF; die gaat heel laag en hard ook en is ook heel licht van gewicht; ook handig als je er veel mee moet slepen. iedereen gaat maar wat in het wilde weg roepen omdat je eigenlijk veel te weinig informatie geeft. waarom eigenlijk 21"?
arjank

Bericht door arjank »

architect schreef:
In mijn basspeaker die fEarful (voor meer info even googlen op greenboy en talkbass) zit een eminence kappalite 3015LF; die gaat heel laag en hard ook en is ook heel licht van gewicht; ook handig als je er veel mee moet slepen. iedereen gaat maar wat in het wilde weg roepen omdat je eigenlijk veel te weinig informatie geeft. waarom eigenlijk 21"?
Geen fEarfuls hier !!! 8) Ik heb al genoeg in de klinch gelegen met die greenboy (ik bouw zelf namelijk ook systemen voor basgitaar).
Maar dat ter zijde, de kappalite schijnt inderdaad een mooie driver te zijn, toch verwijs ik naar dit spul http://oberton.com/index.php?option=com ... udspeakers
Ik heb zelf een klein(voor PA begrippen) woofertje van Oberton en deze staan kwalitatief op een heel ander niveau dan seminence :D
Er zit een importeur in nederland (vlak bij mij in de buurt)
Laatst gewijzigd door arjank op vr 23 sep 2011, 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.
arjank

Bericht door arjank »

bartsegers schreef:
dit gaat hoogstwaarschijnlijk toch nergens heen dit topic, toch altijd weer leuk :D

Afbeelding

En de 63" Diatone ;) 8Hz.
Afbeelding
Goeie Bart, ik was altij al op zoek naar plaatjes van die mega woofert van Mitsubishi :mrgreen:
bartsegers

Bericht door bartsegers »

Was toch een leuk topic :D
bcvdb

Bericht door bcvdb »

Nice!! 21" !!

Ik hou dit in de gaten. Zo groot is mijn tv niet eens :mrgreen:
wouter
Ook commercieel actief