21" woffers
Moderator: Beheerdersteam
21" woffers
hoi,
ik heb plannen om zelf een flink speaker set te maken met oa 21" subwoofers in mijn plan heb ik er 4 van nodig dus weet iemand waar ik relatief goedkope 21"woofers kan halen of bestellen?
ik heb plannen om zelf een flink speaker set te maken met oa 21" subwoofers in mijn plan heb ik er 4 van nodig dus weet iemand waar ik relatief goedkope 21"woofers kan halen of bestellen?
Re: 21" woffers
Oei dit is wel heel beperkte informatie die je verstrekt. Als je goed hulp wilt is het verstandig wat dingen toe te lichten. Wat is het doel van de speakers? Waar wil je het mee laten samenwerken? Heb je al een versterker? Heb je een actieve crossover? Als het voor homecinema is dan kun je met bijvoorbeeld een paar goede 10" speakers al een ontzettende druk maken. Boven de 15-18" voeg je vaak niets meer toe. Op een flinke kast na dan
. Als je voor 21" wilt gaan dan kom je waarschijnlijk bij PA spul uit. Volgens mij hebben ze hier wel wat van op Europe Audio. Bijna iedere luidspreker verkoper heeft wel mooie woofers tot 15" in het assortiment. Kijk bijvoorbeeld eens op Juoiga, Rumoh, Speakerland, Speaker en CO. Deze laatste zaken hebben vaak al een mooi ontwerp voor een driver klaar liggen.
In 4 tapped hoorns stoppen die tot 16 Hz gaan? Zomaar een ideetjeRonkel schreef:Welkom!
Wat ben je van plan met vier 21" subs...?
Hmmm 21"woffers.. ik heb wel eens best grote poffers gezien! (geen 21"0 dat dan weer niet)
Mvg Reinder
Mvg Reinder
Misschien heeft de TS buren met een irritant schreeuwend kind die hij van repliek wil dienenbertor schreef:In 4 tapped hoorns stoppen die tot 16 Hz gaan? Zomaar een ideetjeRonkel schreef:Welkom!
Wat ben je van plan met vier 21" subs...?
Woffers
en dan 21"
en dan 4 stuks....
Wat ben je daar in hemelsnaam mee van plan
Ik denk dat je een kleine kiloWatt aan versterker vermogen nodig hebt om daar een beetje leven in te krijgen.
Ik denk dat je een kleine kiloWatt aan versterker vermogen nodig hebt om daar een beetje leven in te krijgen.
Goede 21" drivers voor een leuke prijs zijn er eigenlijk niet (tenzij je tegen leuk geprijsde gebruikte drivers aan loopt). uit je onderschrift maak ik op dat je sound en vision doet, waarschijnlijk ben je dan ook bekend in de PA wereld en weet je wel dat het meest gebruikte formaat daar 15 en 18 inch is.
Wat wil je bereiken met dit formaat? en wat gaat de toepassing worden? vertel daar eerst eens wat meer over, dan kan je prima verder geholpen worden.
Wat wil je bereiken met dit formaat? en wat gaat de toepassing worden? vertel daar eerst eens wat meer over, dan kan je prima verder geholpen worden.
- JvS
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Juist niet toch? Grote woofers in grote kasten hebben volgens mij een (veel) hoger rendement dan kleine woofers in kleine kasten.ray5150 schreef:Woffersen dan 21"
en dan 4 stuks....
Wat ben je daar in hemelsnaam mee van plan
![]()
Het is maar net hoe je dit opvat, zoals jij het zegt heb je gelijk. Maar bedoel je met tot leven komen het bewegen van de driver dan heb je inderdaad juist wel veel vermogen nodig.Juist niet toch? Grote woofers in grote kasten hebben volgens mij een (veel) hoger rendement dan kleine woofers in kleine kasten.
dit is relatief betaalbaar en best bruikbaar
http://speakerstore.nl/public/pdf/produ ... LW1400.pdf
En deze heeft nog wat meer lineaire slag
http://speakerstore.nl/public/pdf/produ ... LW9000.pdf
http://speakerstore.nl/public/pdf/produ ... LW1400.pdf
En deze heeft nog wat meer lineaire slag
http://speakerstore.nl/public/pdf/produ ... LW9000.pdf
-
wouter
- Ook commercieel actief
Misschien even vragen hoe je woofers schrijft...Gijs93 schreef:hoi,
dit gaat hoogstwaarschijnlijk toch nergens heen dit topic, toch altijd weer leuk

En de 63" Diatone
8Hz.

En de 63" Diatone

Ik mot 30" woffers in m'n spiekers hebben ouwe, 21" is meer iets voor twieters
Als dit topic serieus gaat worden en er meer uit voort komt dan 1 post... 21" is (vrijwel) niet goedkoop te krijgen. Als je duidelijk maakt wat je bedoeling is (geluidskwaliteit, extreem diep laag, veel herrie generen etc) dan is het makkelijker om aanbevelingen te doen. Zelf zie ik niet echt het voordeel van 21" ten opzichte van de betere 15 en 18 inch drivers. Juist omdat je verder geen info geeft krijg ik het gevoel dat "size" het enige is dat "matters".
Als dit topic serieus gaat worden en er meer uit voort komt dan 1 post... 21" is (vrijwel) niet goedkoop te krijgen. Als je duidelijk maakt wat je bedoeling is (geluidskwaliteit, extreem diep laag, veel herrie generen etc) dan is het makkelijker om aanbevelingen te doen. Zelf zie ik niet echt het voordeel van 21" ten opzichte van de betere 15 en 18 inch drivers. Juist omdat je verder geen info geeft krijg ik het gevoel dat "size" het enige is dat "matters".
Hey FFF,
Wat leuk, ik kom ook uit Tilburg! Nou wat mij betreft komt er nu al wat leuks voort uit dit topic
Mvg Reinder
Wat leuk, ik kom ook uit Tilburg! Nou wat mij betreft komt er nu al wat leuks voort uit dit topic
Mvg Reinder
In mijn basspeaker die fEarful (voor meer info even googlen op greenboy en talkbass) zit een eminence kappalite 3015LF; die gaat heel laag en hard ook en is ook heel licht van gewicht; ook handig als je er veel mee moet slepen. iedereen gaat maar wat in het wilde weg roepen omdat je eigenlijk veel te weinig informatie geeft. waarom eigenlijk 21"?
Geen fEarfuls hier !!!architect schreef:In mijn basspeaker die fEarful (voor meer info even googlen op greenboy en talkbass) zit een eminence kappalite 3015LF; die gaat heel laag en hard ook en is ook heel licht van gewicht; ook handig als je er veel mee moet slepen. iedereen gaat maar wat in het wilde weg roepen omdat je eigenlijk veel te weinig informatie geeft. waarom eigenlijk 21"?
Maar dat ter zijde, de kappalite schijnt inderdaad een mooie driver te zijn, toch verwijs ik naar dit spul http://oberton.com/index.php?option=com ... udspeakers
Ik heb zelf een klein(voor PA begrippen) woofertje van Oberton en deze staan kwalitatief op een heel ander niveau dan seminence
Er zit een importeur in nederland (vlak bij mij in de buurt)
Laatst gewijzigd door arjank op vr 23 sep 2011, 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Goeie Bart, ik was altij al op zoek naar plaatjes van die mega woofert van Mitsubishibartsegers schreef:dit gaat hoogstwaarschijnlijk toch nergens heen dit topic, toch altijd weer leuk![]()
En de 63" Diatone8Hz.
- bartsegers