Naar aanleiding van het passief/actief filteren dilemma in ons project, zouden wij ons willen oriënteren naar buis-versterking voor het mid+hoog van dat project.
Zelfbouw zou hierin natuurlijk de voorkeur genieten, maar gezien het volledig ontbreken van ervaring en de kostprijs van losse onderdelen in dit deel van de aardbol, is het misschien een interessanter idee om een chinees dingetje te gaan modificeren.
In eerste instantie zouden we vooral met behulp van het www zoeken naar modificaties/verbeteringen en wat gaan klooien...
Later zou de boel dan overgebouwd worden naar diy-chassis, bij voorkeur 2 losse monoblocks...
Xenia heeft hierover ondertussen flink wat opzoekingswerk gedaan (er bestaan tenslotte oneindig veel soorten, kwaliteiten en prijsklasses in die chinese dingetjes) en wat later heb ik die draad ook mee opgepikt, en samen kwamen we altijd maar weer op hetzelfde versterkertje uit: de Music Angel XDSE in KT88 uitvoering.
Dit versterkertje zou met wat aanpassing heel lekker klinkend te maken zijn en bovenal: dit dingetje heeft 2 voedingstrafo's die identiek zouden zijn en elk 1 kanaal zouden voorzien van stroom!
Is dit versterkertje effectief wat, en klopt mijn vermoeden dat je hiervan prima 2 losse monoblocks kan maken?
En omdat die ellenlange lappen tekst van mij toch wel erg saai ogen, hier een plaatje van waarover het nu eigenlijk gaat:

groetjes,
Isabelle
