premium surroundset

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

EJH
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 30 nov 2008, 21:12
Locatie: herveld

premium surroundset

Bericht door EJH »

Tijd voor een upgrade van mijn surround,de Tannoy set moet plaats maken voor een mooie zelfbouwset.
De keuze is gevallen op de Vifa premium 11,past mooi bij de premium 22 die ik al heb.
Ik heb er 3 aangeschaft, 1 wordt er aangepast om als center te dienen.
De kast wordt smaller en hoger(om plat te leggen) en iets ondieper,de inhoud blijft zo gelijk,de br.poort wordt ook aan de voorkant geplaatst.
Vandaag hebben we hout gekocht bij AF,ze worden net als de 22 ook gemaakt van massief mahonie.
Binnenkort meer! :kwijl:
Gebruikersavatar
MH
Berichten: 418
Lid geworden op: vr 21 aug 2009, 17:47
Locatie: Zeeuws Vlaanderen

Re: premium surroundset

Bericht door MH »

Jaah!! Leuk, heb ik ook gehad! Als je ruimte hebt...een leuk subje voor de LFE (het .1 kanaal) en je bent het mannetje! Die premium set met de XT25 tweeter klinkt echt lekker!

oja...

:foto:

:-D
EJH
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 30 nov 2008, 21:12
Locatie: herveld

Re: premium surroundset

Bericht door EJH »

Een sub heb ik wel maar is ook van Tannoy en moet ook nog een keer het veld ruimen voor een echte sub. :D
EJH
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 30 nov 2008, 21:12
Locatie: herveld

Re: premium surroundset

Bericht door EJH »

vandaag luidsprekerstandaards gemaakt op mijn werk.
Bijlagen
ze zijn 56 hoog,komt met speaker op 90 cm
ze zijn 56 hoog,komt met speaker op 90 cm
EJH
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 30 nov 2008, 21:12
Locatie: herveld

Re: premium surroundset

Bericht door EJH »

Geschuurd en in de spuitplamuur.
Bijlagen
standaard 001.JPG
Gebruikersavatar
MH
Berichten: 418
Lid geworden op: vr 21 aug 2009, 17:47
Locatie: Zeeuws Vlaanderen

Re: premium surroundset

Bericht door MH »

Seht gut aus!
EJH
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 30 nov 2008, 21:12
Locatie: herveld

Re: premium surroundset

Bericht door EJH »

Morgen wordt er een begin gemaakt met het hout(zagen/schaven),en volgens de planning gaan we maandagavond gaten frezen en lijmen. :rock:
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: premium surroundset

Bericht door SARK »

Leuk project :!:

Tip voor de volgende spuitbeurt ... zet ze (natuurlijk met het karton er onder) de volgende keer op het gras, mocht je misspuiten of de spuitnevel vliegt er naast door een windvlaag ... na de eerstvolgende grasmaai-beurt zie je er niets meer van :wink: Op de klinkers blijft het langer zitten :-#
Hugo77
Berichten: 35
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 18:04

Re: premium surroundset

Bericht door Hugo77 »

Update en foto's please :-)
Ik ben van plan een center te maken op basis van de P11 of P22. Ben erg benieuwd wat jouw variant is geworden.

Gr.
EJH
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 30 nov 2008, 21:12
Locatie: herveld

Re: premium surroundset

Bericht door EJH »

Ze staan in de lijmklemmen :) ,ik ben alleen de camera vergeten dus nog geen plaatjes :oops:
EJH
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 30 nov 2008, 21:12
Locatie: herveld

Re: premium surroundset

Bericht door EJH »

Net even een foto gemaakt :D
Bijlagen
Evy 4 015.JPG
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: premium surroundset

Bericht door Arno »

Mooi zeg!
Sjiek, die doorlopende nerf op het verstek :wink:
EJH
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 30 nov 2008, 21:12
Locatie: herveld

Re: premium surroundset

Bericht door EJH »

Van achteren. Het achterpaneel wordt er in geschroefd.
Bijlagen
p11 002.JPG
Gebruikersavatar
MH
Berichten: 418
Lid geworden op: vr 21 aug 2009, 17:47
Locatie: Zeeuws Vlaanderen

Re: premium surroundset

Bericht door MH »

potverdikkie, dat worden nette kastjes!
EJH
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 30 nov 2008, 21:12
Locatie: herveld

Re: premium surroundset

Bericht door EJH »

Ze staan in de olie,zo nog uitpoetsen en dan een poosje drogen. 8)
Bijlagen
in de olie 001.JPG
Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: premium surroundset

Bericht door Dan »

Zo, dat heb je vlotjes gedaan en het ziet er gelikt uit :)
Gebruikersavatar
cobaltjeh
Berichten: 1583
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 14:12
Locatie: Dongen

Re: premium surroundset

Bericht door cobaltjeh »

Dat is inderdaad een mooi stukje vakwerk.

Mooi verstek en perfect passend, daar kan ik nog wat van leren. :)
EJH
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 30 nov 2008, 21:12
Locatie: herveld

Re: premium surroundset

Bericht door EJH »

Mijn vader heeft het zaagwerk gedaan. =D>
Gebruikersavatar
JB84
Berichten: 182
Lid geworden op: vr 18 dec 2009, 12:20
Locatie: Hoogezand

Re: premium surroundset

Bericht door JB84 »

das dan een dikke thumbs up voor je vader !
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: premium surroundset

Bericht door Wowly »

Knap werk hoor! meubelmaker??
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: premium surroundset

Bericht door TubeHead »

Wauw ! Ziet er zeer strak uit !
EJH
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 30 nov 2008, 21:12
Locatie: herveld

Re: premium surroundset

Bericht door EJH »

Hij is modelmaker bij Marin.(scheepsmodellen)
Ik moet nog 1 speaker opbouwen dan zijn ze klaar, morgen weer foto's. :)
Het lijkt trouwens net of de center zachter klinkt dan de orginele p11 kast,kan de kastvorm daar invloed op hebben ? :-s
Gebruikersavatar
meiborg
Berichten: 2407
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 13:49

Re: premium surroundset

Bericht door meiborg »

Hallo,

Ja de kastvorm kan daar zeker invloed op hebben. Bepaalde frequenties kunnen benadrukt worden of voor resonanties zorgen. Ook kan het zijn dat door het wijzigen van de vorm op sommige plekken extra bracing nodig is etc. Bovendien kan het nodig zijn filteraanpassingen te doen als de afmetingen wijzigen. Ook dat de center op zijn zij ergens op ligt veranderd het geluid. Kortom, er zijn veel factoren die invloed kunnen hebben op het geluid. Enfin of dit allemaal het geval is bij de kleine aanpassingen in dit geval is maar de vraag.

Ik zie dat bij de centre speaker de br pijp aan de voorkant ziet, klopt dat? Wellicht als de suround speakers met de br naar de muur staan dat dit de lage tonen benadrukt wat het (gevoel van) verschil in volume kan verklaren. Kortom, meten is weten!

Mvg Reinder
EJH
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 30 nov 2008, 21:12
Locatie: herveld

Re: premium surroundset

Bericht door EJH »

ok,bedankt voor de info.
mvg Edwin
EJH
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 30 nov 2008, 21:12
Locatie: herveld

Re: premium surroundset

Bericht door EJH »

Alvast een foto :D
Bijlagen
vifa p11 005.JPG
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”