video's omzetten naar DIVX
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
video's omzetten naar DIVX
ik zoek een handig programmaatje waarmee ik filmkes (MPEG, WMV, etc, enz) kan omzetten naar DIVX (zodat ik ze op CD kan zetten en op de DVD spelert kan afspelen) in theorie zou dat moeten kunnen met VLC, maar als ik dat probeer gebeurt er niets... meer dan fatsoenlijk omzetten hoeft niet, een zo simpel mogelijk progje dus. ik hoor graag jullie tips.
Re: video's omzetten naar DIVX
is dit is niet handig genoeg? of geen ervaring mee? (ikke niet igg)
doe zelf iig al jaren geen divx meer, nu alleen nog maar ogg/ogv
/edit
zie net dat die converter alleen maar .mkv doet, waarschijnlijk slikt die spelert alleen maar .divx/.avi
volgens deze site is mediacoder een goed alternatief.
doe zelf iig al jaren geen divx meer, nu alleen nog maar ogg/ogv
/edit
zie net dat die converter alleen maar .mkv doet, waarschijnlijk slikt die spelert alleen maar .divx/.avi
volgens deze site is mediacoder een goed alternatief.
Re: video's omzetten naar DIVX
Er zijn er zat. Volgens mij kan je het ook meteen omzetten/branden met Nero.
Ik heb het vaak geprobeerd, maar veel bestanden die ik wilde omzetten hadden een variabele bitrate voor het geluid, met als resultaat: out of sync
Lang leve de mediaspelert!
Ik heb het vaak geprobeerd, maar veel bestanden die ik wilde omzetten hadden een variabele bitrate voor het geluid, met als resultaat: out of sync
Lang leve de mediaspelert!
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: video's omzetten naar DIVX
VBR is wel om te zetten lijkt me... maar idd wel goed om op te letten, gaat zo veel rommel opleveren al die onbruikbare CDs
Re: video's omzetten naar DIVX
Het is me ook wel gelukt. Eerst de audiofile extraheren, die omzetten naar iets met een CBR, dan met TMPGenc de video met de nieuwe audio weer samenvoegen, etc...Henkjan schreef:VBR is wel om te zetten lijkt me... maar idd wel goed om op te letten, gaat zo veel rommel opleveren al die onbruikbare CDs
Sinds ik een ACRyan heb ben ik verlost van al dat gedoe, en ik kan het je van harte aanbevelen.
Re: video's omzetten naar DIVX
Ach, die goeie ouwe tijd ... 6 uur wachten totdat je pruttelbakje klaar was met converteren en er dan achter komen dat de audio niet in sync is. Ik heb in die tijd behoorlijk wat nieuwe scheldwoorden bedachtArno schreef:Het is me ook wel gelukt. Eerst de audiofile extraheren, die omzetten naar iets met een CBR, dan met TMPGenc de video met de nieuwe audio weer samenvoegen, etc...Henkjan schreef:VBR is wel om te zetten lijkt me... maar idd wel goed om op te letten, gaat zo veel rommel opleveren al die onbruikbare CDs
+1Arno schreef:Sinds ik een ACRyan heb ben ik verlost van al dat gedoe, en ik kan het je van harte aanbevelen.
Re: video's omzetten naar DIVX
SARK schreef:Ach, die goeie ouwe tijd ... 6 uur wachten totdat je pruttelbakje klaar was met converteren en er dan achter komen dat de audio niet in sync is. Ik heb in die tijd behoorlijk wat nieuwe scheldwoorden bedacht![]()
Nou inderdaad. Pentium II en dan ook nog de ondertiteling erin willen bakken met VirtualDub. 'Sorry schatje, maar je mag de komende 14 uur echt niet aan de pc komen, hè' .
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: video's omzetten naar DIVX
Ik heb mijn pc ook aangesloten op mijn harddisc recorder via een coax uit op mijn pc.
Bewerken via menu HD-recorder , en dan branden op dvd of op harde schijf laten staan.
Geen geouwehoer met beeld en geluid die niet gelijk lopen.
Bewerkelijk wel nouja net zo lang als de film of filmpje duurt, afspelen moet je volledig scherm op je pc maar ik doe het wanner ik niet met de pc bezig ben..
En mischien niet 100% het beste beeld maar wel simpel en lukt 100% altijd , idiee Henkjan??
Bewerken via menu HD-recorder , en dan branden op dvd of op harde schijf laten staan.
Geen geouwehoer met beeld en geluid die niet gelijk lopen.
Bewerkelijk wel nouja net zo lang als de film of filmpje duurt, afspelen moet je volledig scherm op je pc maar ik doe het wanner ik niet met de pc bezig ben..
En mischien niet 100% het beste beeld maar wel simpel en lukt 100% altijd , idiee Henkjan??
Re: video's omzetten naar DIVX
Ik hoor het al; jij moet eigenlijk ook een mediaspeler hebbenbas focal m180 schreef:Ik heb mijn pc ook aangesloten op mijn harddisc recorder via een coax uit op mijn pc.
Bewerken via menu HD-recorder , en dan branden op dvd of op harde schijf laten staan.
Geen geouwehoer met beeld en geluid die niet gelijk lopen.
Bewerkelijk wel nouja net zo lang als de film of filmpje duurt, afspelen moet je volledig scherm op je pc maar ik doe het wanner ik niet met de pc bezig ben..
En mischien niet 100% het beste beeld maar wel simpel en lukt 100% altijd , idiee Henkjan??
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: video's omzetten naar DIVX
Ik zal me daar eens goed in gaan verdiepen , al die ontwikkelingen gaan mij vaak veel te snel en zo loop ik een decenia achter op de laatste trents en ontwikkelingen.Arno schreef:Ik hoor het al; jij moet eigenlijk ook een mediaspeler hebben
Ik lijk wel een oud mens die het niet kan bijbenen .
Vroeger toen ik nog klein was was alles makkelijker en simpeler .
Re: video's omzetten naar DIVX
Gewoon lekker bij Super8 filmpje blijven Bas, veel overzichtelijker
Op onze PVR staan nu 3x zo veel films als die we af kunnen kijken. Voordeel is wel dat je de reclame snel kunt door spelen... Vandaag heeft mijn vrouw een paar duizend digitale foto's zitten uitzoeken omdat ze er 25 nodig heeft voor een presentatie. In het analoge tijdperk zouden dat er een paar honderd zijn geweest om uit te kiezen...
Op onze PVR staan nu 3x zo veel films als die we af kunnen kijken. Voordeel is wel dat je de reclame snel kunt door spelen... Vandaag heeft mijn vrouw een paar duizend digitale foto's zitten uitzoeken omdat ze er 25 nodig heeft voor een presentatie. In het analoge tijdperk zouden dat er een paar honderd zijn geweest om uit te kiezen...
Re: video's omzetten naar DIVX
Hmm deze doet geen wmv, maar verder wel een heerlijke prog om alles van dvd/mpeg om te zetten naar Xvid/Divx: Auto Gordian Knot (AutoGK)Henkjan schreef:ik zoek een handig programmaatje waarmee ik filmkes (MPEG, WMV, etc, enz) kan omzetten naar DIVX (zodat ik ze op CD kan zetten en op de DVD spelert kan afspelen) in theorie zou dat moeten kunnen met VLC, maar als ik dat probeer gebeurt er niets... meer dan fatsoenlijk omzetten hoeft niet, een zo simpel mogelijk progje dus. ik hoor graag jullie tips.
Het is eigenlijk een verzameling van losse programmatjes aangestuurd door een GUI en scriptje.
Alles gebeurt automatisch, je hoeft allen wat basis dingetjes aan te geven zoals de grootte van het eindbestand, welk audiokanaal je wilt gebruiken etc.
Ik heb vroeger heel veel aan DVD naar DivX omzetten gedaan, in de tijd dat HD ruimte nog een kostbaar goed was ^^.
Dit tooltje doet in principe bijna alles wat ik normaal handmatig zou doen (voor de beste kwaliteit).
Edit:
Het kan lijken dat AutoGK af ten toe niets doen, maar dit is omdat er op de achtergrond processen aan de gang zijn, gewoon op zijn loop laten gaan.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: video's omzetten naar DIVX
als ik vanaf een PC wil afspelen, druk ik de laptop wel in t docking station dat op de TV aangesloten zitbas focal m180 schreef:Ik heb mijn pc ook aangesloten op mijn harddisc recorder via een coax uit op mijn pc.
Bewerken via menu HD-recorder , en dan branden op dvd of op harde schijf laten staan.
Geen geouwehoer met beeld en geluid die niet gelijk lopen.
Bewerkelijk wel nouja net zo lang als de film of filmpje duurt, afspelen moet je volledig scherm op je pc maar ik doe het wanner ik niet met de pc bezig ben..
En mischien niet 100% het beste beeld maar wel simpel en lukt 100% altijd , idiee Henkjan??
Re: video's omzetten naar DIVX
ik kan Format Factory van harte aanbevelen. Ben nog niks tegen gekomen wat ik niet kon converteren.
Re: video's omzetten naar DIVX
Heel erg herkenbaar! Wat heb ik me daar aan geërgerdSARK schreef:Ach, die goeie ouwe tijd ... 6 uur wachten totdat je pruttelbakje klaar was met converteren en er dan achter komen dat de audio niet in sync is. Ik heb in die tijd behoorlijk wat nieuwe scheldwoorden bedachtArno schreef:Het is me ook wel gelukt. Eerst de audiofile extraheren, die omzetten naar iets met een CBR, dan met TMPGenc de video met de nieuwe audio weer samenvoegen, etc...Henkjan schreef:VBR is wel om te zetten lijkt me... maar idd wel goed om op te letten, gaat zo veel rommel opleveren al die onbruikbare CDs![]()
Heel vaak waren video-cd's (onbekende voorganger van de dvd in de tijd dat dvd-branders nog duur waren) ook out of sync.
Gelukkig heb ik nu de pc gewoon met hdmi aan de tv en speel alles zo af. lekker makkelijk
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: video's omzetten naar DIVX
Ja maar tijdens het afspelen neem je het op op je hard disc recoreder, en die laat je een dvd'tje branden .Henkjan schreef:als ik vanaf een PC wil afspelen, druk ik de laptop wel in t docking station dat op de TV aangesloten zitbas focal m180 schreef:Ik heb mijn pc ook aangesloten op mijn harddisc recorder via een coax uit op mijn pc.
Bewerken via menu HD-recorder , en dan branden op dvd of op harde schijf laten staan.
Geen geouwehoer met beeld en geluid die niet gelijk lopen.
Bewerkelijk wel nouja net zo lang als de film of filmpje duurt, afspelen moet je volledig scherm op je pc maar ik doe het wanner ik niet met de pc bezig ben..
En mischien niet 100% het beste beeld maar wel simpel en lukt 100% altijd , idiee Henkjan??het gaan er nu net om om een schijfje te hebben dat eenvoudig in de DVD speler gedaan kan worden (WAF en CAF enzo)
Op die mogelijkheid is alles op dvd te krijgen.
Omslagtig maar geluid en beeld lopen samen , toch een mogelijkheid.
Ik heb ook Nero maar niet altijd krijg ik het geluid erbij namelijk.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: video's omzetten naar DIVX
zonder HD recorder wordt dat lastigbas focal m180 schreef:Ja maar tijdens het afspelen neem je het op op je hard disc recoreder, en die laat je een dvd'tje branden .Henkjan schreef:als ik vanaf een PC wil afspelen, druk ik de laptop wel in t docking station dat op de TV aangesloten zitbas focal m180 schreef:Ik heb mijn pc ook aangesloten op mijn harddisc recorder via een coax uit op mijn pc.
Bewerken via menu HD-recorder , en dan branden op dvd of op harde schijf laten staan.
Geen geouwehoer met beeld en geluid die niet gelijk lopen.
Bewerkelijk wel nouja net zo lang als de film of filmpje duurt, afspelen moet je volledig scherm op je pc maar ik doe het wanner ik niet met de pc bezig ben..
En mischien niet 100% het beste beeld maar wel simpel en lukt 100% altijd , idiee Henkjan??het gaan er nu net om om een schijfje te hebben dat eenvoudig in de DVD speler gedaan kan worden (WAF en CAF enzo)
Op die mogelijkheid is alles op dvd te krijgen.
Omslagtig maar geluid en beeld lopen samen , toch een mogelijkheid.
Ik heb ook Nero maar niet altijd krijg ik het geluid erbij namelijk.
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: video's omzetten naar DIVX
Daar was ik al bang voor.Henkjan schreef:zonder HD recorder wordt dat lastig
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: video's omzetten naar DIVX
die kan niet naar DivX...sjons schreef:volgens deze site is mediacoder een goed alternatief.
die site bestaat niet meer...Chris_T schreef:...Hmm deze doet geen wmv, maar verder wel een heerlijke prog om alles van dvd/mpeg om te zetten naar Xvid/Divx: Auto Gordian Knot (AutoGK)
bij deze: naar DivX kan die nietBoppo84 schreef:ik kan Format Factory van harte aanbevelen. Ben nog niks tegen gekomen wat ik niet kon converteren.
en die snapt de mpg file weer niet..... en als ik die mpg omzet naar wmv dan faalt de conversie....sjons schreef:is dit is niet handig genoeg? of geen ervaring mee? (ikke niet igg)
doe zelf iig al jaren geen divx meer,
gaat lekker zo
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: video's omzetten naar DIVX
Een dvd recorder op MP scoren??
Tja ik weet het zou ook anders moeten kunnen maar tot nu toe lukt het niet Henkjan dus mischien mijn optie het overwegen waard.
Tja ik weet het zou ook anders moeten kunnen maar tot nu toe lukt het niet Henkjan dus mischien mijn optie het overwegen waard.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: video's omzetten naar DIVX
nee hoor, want die past al helemaal niet in m'n DVD spelerArno schreef:Grappig dat je toch telkens weer uitkomt bij de Mediaspeler.
na wat zoeken in de advanced settings van FF kwam ik daar toch nog divX tegen (kon de codec instellen bij AVI), dus zo eens zien of die dan wel door de DVD speler gevreten wordt. die AVI wordt zowaar wel gelezen door de divX converter, die is nu die dus ook aan t omzetten naar divX (doet-ie wel lang over, omzetten van divX naar divX
Re: video's omzetten naar DIVX
Ik denk dat je even pech hebt gehad, site is weer omhoog.Henkjan schreef:die site bestaat niet meer...Chris_T schreef:...Hmm deze doet geen wmv, maar verder wel een heerlijke prog om alles van dvd/mpeg om te zetten naar Xvid/Divx: Auto Gordian Knot (AutoGK)
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: video's omzetten naar DIVX
beetje goedkope host denk ik.... downloaden lukte ook pas na de 8e pogingChris_T schreef:Ik denk dat je even pech hebt gehad, site is weer omhoog.Henkjan schreef:die site bestaat niet meer...Chris_T schreef:...Hmm deze doet geen wmv, maar verder wel een heerlijke prog om alles van dvd/mpeg om te zetten naar Xvid/Divx: Auto Gordian Knot (AutoGK)
maar goed, getest en voorlopig gezakt, vage foutmelding en stopt de conversie
