video's omzetten naar DIVX

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

video's omzetten naar DIVX

Bericht door Henkjan »

ik zoek een handig programmaatje waarmee ik filmkes (MPEG, WMV, etc, enz) kan omzetten naar DIVX (zodat ik ze op CD kan zetten en op de DVD spelert kan afspelen) in theorie zou dat moeten kunnen met VLC, maar als ik dat probeer gebeurt er niets... meer dan fatsoenlijk omzetten hoeft niet, een zo simpel mogelijk progje dus. ik hoor graag jullie tips.
Gebruikersavatar
sjons
Berichten: 558
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 11:06
Locatie: Workum

Re: video's omzetten naar DIVX

Bericht door sjons »

is dit is niet handig genoeg? of geen ervaring mee? (ikke niet igg)
doe zelf iig al jaren geen divx meer, nu alleen nog maar ogg/ogv

/edit
zie net dat die converter alleen maar .mkv doet, waarschijnlijk slikt die spelert alleen maar .divx/.avi
volgens deze site is mediacoder een goed alternatief.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: video's omzetten naar DIVX

Bericht door Henkjan »

we zullen t eens proberen, 15 dagen de tijd :mrgreen:
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: video's omzetten naar DIVX

Bericht door Arno »

Er zijn er zat. Volgens mij kan je het ook meteen omzetten/branden met Nero.
Ik heb het vaak geprobeerd, maar veel bestanden die ik wilde omzetten hadden een variabele bitrate voor het geluid, met als resultaat: out of sync :(

Lang leve de mediaspelert! :D
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: video's omzetten naar DIVX

Bericht door Henkjan »

VBR is wel om te zetten lijkt me... maar idd wel goed om op te letten, gaat zo veel rommel opleveren al die onbruikbare CDs
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: video's omzetten naar DIVX

Bericht door Arno »

Henkjan schreef:
VBR is wel om te zetten lijkt me... maar idd wel goed om op te letten, gaat zo veel rommel opleveren al die onbruikbare CDs
Het is me ook wel gelukt. Eerst de audiofile extraheren, die omzetten naar iets met een CBR, dan met TMPGenc de video met de nieuwe audio weer samenvoegen, etc...

Sinds ik een ACRyan heb ben ik verlost van al dat gedoe, en ik kan het je van harte aanbevelen.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: video's omzetten naar DIVX

Bericht door SARK »

Arno schreef:
Henkjan schreef:
VBR is wel om te zetten lijkt me... maar idd wel goed om op te letten, gaat zo veel rommel opleveren al die onbruikbare CDs
Het is me ook wel gelukt. Eerst de audiofile extraheren, die omzetten naar iets met een CBR, dan met TMPGenc de video met de nieuwe audio weer samenvoegen, etc...
Ach, die goeie ouwe tijd ... 6 uur wachten totdat je pruttelbakje klaar was met converteren en er dan achter komen dat de audio niet in sync is. Ik heb in die tijd behoorlijk wat nieuwe scheldwoorden bedacht :evil:
Arno schreef:
Sinds ik een ACRyan heb ben ik verlost van al dat gedoe, en ik kan het je van harte aanbevelen.
+1
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: video's omzetten naar DIVX

Bericht door Arno »

SARK schreef:
Ach, die goeie ouwe tijd ... 6 uur wachten totdat je pruttelbakje klaar was met converteren en er dan achter komen dat de audio niet in sync is. Ik heb in die tijd behoorlijk wat nieuwe scheldwoorden bedacht :evil:
:lol:
Nou inderdaad. Pentium II en dan ook nog de ondertiteling erin willen bakken met VirtualDub. 'Sorry schatje, maar je mag de komende 14 uur echt niet aan de pc komen, hè' . :mrgreen:
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: video's omzetten naar DIVX

Bericht door bas focal m180 »

Ik heb mijn pc ook aangesloten op mijn harddisc recorder via een coax uit op mijn pc.
Bewerken via menu HD-recorder , en dan branden op dvd of op harde schijf laten staan.
Geen geouwehoer met beeld en geluid die niet gelijk lopen.
Bewerkelijk wel nouja net zo lang als de film of filmpje duurt, afspelen moet je volledig scherm op je pc maar ik doe het wanner ik niet met de pc bezig ben..
En mischien niet 100% het beste beeld maar wel simpel en lukt 100% altijd , idiee Henkjan??
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: video's omzetten naar DIVX

Bericht door Arno »

bas focal m180 schreef:
Ik heb mijn pc ook aangesloten op mijn harddisc recorder via een coax uit op mijn pc.
Bewerken via menu HD-recorder , en dan branden op dvd of op harde schijf laten staan.
Geen geouwehoer met beeld en geluid die niet gelijk lopen.
Bewerkelijk wel nouja net zo lang als de film of filmpje duurt, afspelen moet je volledig scherm op je pc maar ik doe het wanner ik niet met de pc bezig ben..
En mischien niet 100% het beste beeld maar wel simpel en lukt 100% altijd , idiee Henkjan??
Ik hoor het al; jij moet eigenlijk ook een mediaspeler hebben :sure:
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: video's omzetten naar DIVX

Bericht door bas focal m180 »

Arno schreef:
Ik hoor het al; jij moet eigenlijk ook een mediaspeler hebben :sure:
Ik zal me daar eens goed in gaan verdiepen , al die ontwikkelingen gaan mij vaak veel te snel en zo loop ik een decenia achter op de laatste trents en ontwikkelingen.
Ik lijk wel een oud mens die het niet kan bijbenen .

Vroeger toen ik nog klein was was alles makkelijker en simpeler .
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: video's omzetten naar DIVX

Bericht door Pjotr »

Gewoon lekker bij Super8 filmpje blijven Bas, veel overzichtelijker :lol:

Op onze PVR staan nu 3x zo veel films als die we af kunnen kijken. Voordeel is wel dat je de reclame snel kunt door spelen... Vandaag heeft mijn vrouw een paar duizend digitale foto's zitten uitzoeken omdat ze er 25 nodig heeft voor een presentatie. In het analoge tijdperk zouden dat er een paar honderd zijn geweest om uit te kiezen...
Gebruikersavatar
Chris_T
Berichten: 1443
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 15:15
Locatie: Wageningen

Re: video's omzetten naar DIVX

Bericht door Chris_T »

Henkjan schreef:
ik zoek een handig programmaatje waarmee ik filmkes (MPEG, WMV, etc, enz) kan omzetten naar DIVX (zodat ik ze op CD kan zetten en op de DVD spelert kan afspelen) in theorie zou dat moeten kunnen met VLC, maar als ik dat probeer gebeurt er niets... meer dan fatsoenlijk omzetten hoeft niet, een zo simpel mogelijk progje dus. ik hoor graag jullie tips.
Hmm deze doet geen wmv, maar verder wel een heerlijke prog om alles van dvd/mpeg om te zetten naar Xvid/Divx: Auto Gordian Knot (AutoGK)
Het is eigenlijk een verzameling van losse programmatjes aangestuurd door een GUI en scriptje.
Alles gebeurt automatisch, je hoeft allen wat basis dingetjes aan te geven zoals de grootte van het eindbestand, welk audiokanaal je wilt gebruiken etc.
Ik heb vroeger heel veel aan DVD naar DivX omzetten gedaan, in de tijd dat HD ruimte nog een kostbaar goed was ^^.
Dit tooltje doet in principe bijna alles wat ik normaal handmatig zou doen (voor de beste kwaliteit).

Edit:
Het kan lijken dat AutoGK af ten toe niets doen, maar dit is omdat er op de achtergrond processen aan de gang zijn, gewoon op zijn loop laten gaan.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: video's omzetten naar DIVX

Bericht door Henkjan »

bas focal m180 schreef:
Ik heb mijn pc ook aangesloten op mijn harddisc recorder via een coax uit op mijn pc.
Bewerken via menu HD-recorder , en dan branden op dvd of op harde schijf laten staan.
Geen geouwehoer met beeld en geluid die niet gelijk lopen.
Bewerkelijk wel nouja net zo lang als de film of filmpje duurt, afspelen moet je volledig scherm op je pc maar ik doe het wanner ik niet met de pc bezig ben..
En mischien niet 100% het beste beeld maar wel simpel en lukt 100% altijd , idiee Henkjan??
als ik vanaf een PC wil afspelen, druk ik de laptop wel in t docking station dat op de TV aangesloten zit 8) het gaan er nu net om om een schijfje te hebben dat eenvoudig in de DVD speler gedaan kan worden (WAF en CAF enzo)
Gebruikersavatar
Boppo84
Berichten: 699
Lid geworden op: za 07 mei 2005, 22:28
Locatie: Zevenhuizen

Re: video's omzetten naar DIVX

Bericht door Boppo84 »

ik kan Format Factory van harte aanbevelen. Ben nog niks tegen gekomen wat ik niet kon converteren.
Gebruikersavatar
Lieuwe
Berichten: 502
Lid geworden op: wo 28 okt 2009, 10:05
Locatie: Enschede

Re: video's omzetten naar DIVX

Bericht door Lieuwe »

SARK schreef:
Arno schreef:
Henkjan schreef:
VBR is wel om te zetten lijkt me... maar idd wel goed om op te letten, gaat zo veel rommel opleveren al die onbruikbare CDs
Het is me ook wel gelukt. Eerst de audiofile extraheren, die omzetten naar iets met een CBR, dan met TMPGenc de video met de nieuwe audio weer samenvoegen, etc...
Ach, die goeie ouwe tijd ... 6 uur wachten totdat je pruttelbakje klaar was met converteren en er dan achter komen dat de audio niet in sync is. Ik heb in die tijd behoorlijk wat nieuwe scheldwoorden bedacht :evil:
Heel erg herkenbaar! Wat heb ik me daar aan geërgerd :P.
Heel vaak waren video-cd's (onbekende voorganger van de dvd in de tijd dat dvd-branders nog duur waren) ook out of sync.

Gelukkig heb ik nu de pc gewoon met hdmi aan de tv en speel alles zo af. lekker makkelijk :P.
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: video's omzetten naar DIVX

Bericht door bas focal m180 »

Henkjan schreef:
bas focal m180 schreef:
Ik heb mijn pc ook aangesloten op mijn harddisc recorder via een coax uit op mijn pc.
Bewerken via menu HD-recorder , en dan branden op dvd of op harde schijf laten staan.
Geen geouwehoer met beeld en geluid die niet gelijk lopen.
Bewerkelijk wel nouja net zo lang als de film of filmpje duurt, afspelen moet je volledig scherm op je pc maar ik doe het wanner ik niet met de pc bezig ben..
En mischien niet 100% het beste beeld maar wel simpel en lukt 100% altijd , idiee Henkjan??
als ik vanaf een PC wil afspelen, druk ik de laptop wel in t docking station dat op de TV aangesloten zit 8) het gaan er nu net om om een schijfje te hebben dat eenvoudig in de DVD speler gedaan kan worden (WAF en CAF enzo)
Ja maar tijdens het afspelen neem je het op op je hard disc recoreder, en die laat je een dvd'tje branden .
Op die mogelijkheid is alles op dvd te krijgen.
Omslagtig maar geluid en beeld lopen samen , toch een mogelijkheid.
Ik heb ook Nero maar niet altijd krijg ik het geluid erbij namelijk.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: video's omzetten naar DIVX

Bericht door Henkjan »

bas focal m180 schreef:
Henkjan schreef:
bas focal m180 schreef:
Ik heb mijn pc ook aangesloten op mijn harddisc recorder via een coax uit op mijn pc.
Bewerken via menu HD-recorder , en dan branden op dvd of op harde schijf laten staan.
Geen geouwehoer met beeld en geluid die niet gelijk lopen.
Bewerkelijk wel nouja net zo lang als de film of filmpje duurt, afspelen moet je volledig scherm op je pc maar ik doe het wanner ik niet met de pc bezig ben..
En mischien niet 100% het beste beeld maar wel simpel en lukt 100% altijd , idiee Henkjan??
als ik vanaf een PC wil afspelen, druk ik de laptop wel in t docking station dat op de TV aangesloten zit 8) het gaan er nu net om om een schijfje te hebben dat eenvoudig in de DVD speler gedaan kan worden (WAF en CAF enzo)
Ja maar tijdens het afspelen neem je het op op je hard disc recoreder, en die laat je een dvd'tje branden .
Op die mogelijkheid is alles op dvd te krijgen.
Omslagtig maar geluid en beeld lopen samen , toch een mogelijkheid.
Ik heb ook Nero maar niet altijd krijg ik het geluid erbij namelijk.
zonder HD recorder wordt dat lastig :mrgreen:
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: video's omzetten naar DIVX

Bericht door bas focal m180 »

Henkjan schreef:
zonder HD recorder wordt dat lastig :mrgreen:
Daar was ik al bang voor.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: video's omzetten naar DIVX

Bericht door Henkjan »

sjons schreef:
volgens deze site is mediacoder een goed alternatief.
die kan niet naar DivX...
Chris_T schreef:
...Hmm deze doet geen wmv, maar verder wel een heerlijke prog om alles van dvd/mpeg om te zetten naar Xvid/Divx: Auto Gordian Knot (AutoGK)
die site bestaat niet meer...
Boppo84 schreef:
ik kan Format Factory van harte aanbevelen. Ben nog niks tegen gekomen wat ik niet kon converteren.
bij deze: naar DivX kan die niet
sjons schreef:
is dit is niet handig genoeg? of geen ervaring mee? (ikke niet igg)
doe zelf iig al jaren geen divx meer,
en die snapt de mpg file weer niet..... en als ik die mpg omzet naar wmv dan faalt de conversie....


gaat lekker zo :evil:
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: video's omzetten naar DIVX

Bericht door bas focal m180 »

Een dvd recorder op MP scoren??
Tja ik weet het zou ook anders moeten kunnen maar tot nu toe lukt het niet Henkjan dus mischien mijn optie het overwegen waard.
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: video's omzetten naar DIVX

Bericht door Arno »

Grappig dat je toch telkens weer uitkomt bij de Mediaspeler. :lol:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: video's omzetten naar DIVX

Bericht door Henkjan »

Arno schreef:
Grappig dat je toch telkens weer uitkomt bij de Mediaspeler. :lol:
nee hoor, want die past al helemaal niet in m'n DVD speler :lol:

na wat zoeken in de advanced settings van FF kwam ik daar toch nog divX tegen (kon de codec instellen bij AVI), dus zo eens zien of die dan wel door de DVD speler gevreten wordt. die AVI wordt zowaar wel gelezen door de divX converter, die is nu die dus ook aan t omzetten naar divX (doet-ie wel lang over, omzetten van divX naar divX :mrgreen: )
Gebruikersavatar
Chris_T
Berichten: 1443
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 15:15
Locatie: Wageningen

Re: video's omzetten naar DIVX

Bericht door Chris_T »

Henkjan schreef:
Chris_T schreef:
...Hmm deze doet geen wmv, maar verder wel een heerlijke prog om alles van dvd/mpeg om te zetten naar Xvid/Divx: Auto Gordian Knot (AutoGK)
die site bestaat niet meer...
Ik denk dat je even pech hebt gehad, site is weer omhoog.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: video's omzetten naar DIVX

Bericht door Henkjan »

Chris_T schreef:
Henkjan schreef:
Chris_T schreef:
...Hmm deze doet geen wmv, maar verder wel een heerlijke prog om alles van dvd/mpeg om te zetten naar Xvid/Divx: Auto Gordian Knot (AutoGK)
die site bestaat niet meer...
Ik denk dat je even pech hebt gehad, site is weer omhoog.
beetje goedkope host denk ik.... downloaden lukte ook pas na de 8e poging :roll:

maar goed, getest en voorlopig gezakt, vage foutmelding en stopt de conversie
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”