Pre order Buffalo DAC II

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Leon

Re: Pre order Buffalo DAC II

Bericht door Leon »

Tenzij ik je verkeerd begrijp gaat dat niet werken: de ES9018 is een DAC, daar stop je digitaal in en komt analoog uit.
Als je bedoelde een DSP voor de BIII en daar 4 streams uit (bijv. PCM) naar de BIII: dat gaat goed, de BIII kan als een quad channel opereren. Heb ik net zitten documenteren.
Zweitse

Bericht door Zweitse »

Wat ik eigenlijk wil is een DAC met vier ingangen (CD loopwerk, Squeesboxs, en nog een andere bron) en dan digitaal naar de Hypex module.
Zweitse

Bericht door Zweitse »

Als ik het goed begrijp gaat dat dus niet. Wat dus wel gaat is een bIII met met een IVY III en MUX en dan naar een Hypex module via een analoge XLR aansluiting.
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

Het is toch ook mogelijk de MUX voor de BIII te zetten. :roll:
Zweitse

Bericht door Zweitse »

Ja dat gaat, maar kan ik dan ook S/PDIF signaal vanuit de BIII naar de Hypex module sturen.
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

Dan bedoel je dan dus de AS2 100, anders heb je een Hypex UCD, die heeft geen digitale ingang. :mrgreen:
Leon

Bericht door Leon »

S/PDIF signaal vanuit de BIII
Dat kan dus niet, want de BIII is een D/A converter. Geen digitaal uit dus.

Ik snap niet waarom je deze opzet zo graag wilt maken zoals je nu voorstelt. Wat kan is het volgende:
1. Gebruik de BIII met SPDIF input board, en ga analoog naar de hypex actieve speaker modules. Je hebt dan uiteindelijk een D/A, A/D en D/A stap genomen. Dat lijkt me inefficient qua hardware.
2. Gebruik een PC/DSP, voer de 4 uitgangen (L/R, H/L) naar de BIII en gebruik gewone hypex versterker modules. Eventueel kun je zelfs 1 DAC per speaker erin bouwen.
3. Gebruik alleen de MUX unit, en gebruik daarvan de S/PDIF uit. Je hebt dan de input selectie geregeld. Ga dan met S/PDIF naar de hypex actieve speaker modules.
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

Dit is logischer, vooral oplossing 3 is simpel.
edit:De kwalitatief beste lijkt mij oplossing 2
Zweitse

Bericht door Zweitse »

@Leon, als ik dus een module van Hypex wil aansturen met een digitaal signaal, zou ik dus kunnen volstaan met een MUX module en deze rechtstreeks kunnen koppelen aan de Hypex module. Of moet ik meer denken aan, BIII, analoog, via XLR naar de analoge ingang van de Hypex module!
Zweitse

Bericht door Zweitse »

Optie drie lijkt mij voor mij dus de meest logische opzet. Alleen een MUX module, en dan rechstreks naar de Hypex module met DSP.
Laatst gewijzigd door Zweitse op zo 21 aug 2011, 23:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Leon

Bericht door Leon »

Ja, Mux met voeding uiteraard. Het is een actieve receiver, dus er is stroom nodig.
Zweitse

Bericht door Zweitse »

@Leon, kom je ook naar Beetsterzwaag!, ik zou je daar graag willen ontmoeten om te praten over TPA, en de mogelijkheden van de modules die zij aanbieden.
Leon

Bericht door Leon »

Beetsterzwaag en Assen vind ik nu een beetje te ver weg. Bovendien heb ik al vragen van Jordy en Dre liggen om eens langs te komen. Dre staat nog even in de ijskast omdat ik het echt heel druk heb, als ik tijd vrij kan maken ga ik eerst met hem eens wat afspreken.

Overigens heb ik vanochtend de handleiding voor de BIII geupload naar de TPA site. Dus als je iets meer wilt weten over de BIII kun je gaan lezen: volgens mij heb ik het meeste er wel in beschreven.
dre

Bericht door dre »

ik ga me even inlezen! :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Overige Audio-elektronica”