Firstwatt F5 (Nelson Pass)
Moderator: Beheerdersteam
- Boerenterprise
Re: Firstwatt F5 (Nelson Pass)
Ik heb de onderstaande onderdelen bij Elpro gekocht. Volgens mij heb ik in een van de eerste posts een link naar hun website gepost.
Is het beginnen te jeuken na Breda??
M.v.g.
Chris
Menge Artikel Einzelpreis Gesamtpreis
1 RKT 500 VA 2x18 V 57,40 57,40 EUR
2 590-0 2,2 k 0,12 0,24 EUR
8 AC 05 0,47 R 0,27 2,16 EUR
2 B 125 C 35000 FS 1,19 2,38 EUR
8 TS-UP 25 V 22000 µF 3,07 24,56 EUR
Warenwert: 86,74 EUR
Versandkosten: 6,90 EUR
Steuerpflichtiger Betrag: 93,64 EUR
19% Mehrwertsteuer: 17,79 EUR
Bestellsumme: 111,43 EUR
Is het beginnen te jeuken na Breda??
M.v.g.
Chris
Menge Artikel Einzelpreis Gesamtpreis
1 RKT 500 VA 2x18 V 57,40 57,40 EUR
2 590-0 2,2 k 0,12 0,24 EUR
8 AC 05 0,47 R 0,27 2,16 EUR
2 B 125 C 35000 FS 1,19 2,38 EUR
8 TS-UP 25 V 22000 µF 3,07 24,56 EUR
Warenwert: 86,74 EUR
Versandkosten: 6,90 EUR
Steuerpflichtiger Betrag: 93,64 EUR
19% Mehrwertsteuer: 17,79 EUR
Bestellsumme: 111,43 EUR
Chris,
Aan welke rail-voltage zit gij dan?Elco's met 25Volt werkspanning en 25 volt voeding spanning nipt volgens mij.Dacht dat het beste was om minstens10% meer te hebben.
Aan welke rail-voltage zit gij dan?Elco's met 25Volt werkspanning en 25 volt voeding spanning nipt volgens mij.Dacht dat het beste was om minstens10% meer te hebben.
- Boerenterprise
+-25V. Mijn heer Pass schrijft in zijn stukken over de amp dat 25V wel afdoende is. Ik vermoed trouwens dat er ook wel een marge zit op de elcos. Tenminste 25V zeg maar.
M.v.g.
Chris
M.v.g.
Chris
Het is alleen zo zijn ze vlugger aan vernieuwing toe omdat ze manier van spreken op hun tandvlees zitten 
Ik zou liever 35 volt elco's gebruiken, dan heb je tenminste een redelijke veiligheidsmarge.
- Boerenterprise
Ik zou graag nog even aanspraak willen doen op jullie ervaring.
Ik heb voor de B1 buffer en de F5 dezelfde ledjes gekocht voor power aanduiding. Uiteraard branden de leds van de apparaten niet even vel. Gisteren heb ik beide apparaten los gehad en de spanning gemeten die over de leds gaat.
B1=3,3Volt
F5=3.15Volt
Voor mijn gevoel is dit niet echt een groot verschil, maar ik de verschillen tussen de leds in behoorlijk. Door een weerstand aan te passen in de F5 wil ik een zelfde lichtopbrengst hebben als de B1. Is het normaal dat er veel verschil zit in de lichtopbrengst van ledjes, als de voltage een dergelijk klein verschil heeft als hierboven vermeld??? Ik heb er niet echt een "gevoel" bij.
Alvast bedankt voor jullie inbreng.
M.v.g.
Chris
Ik heb voor de B1 buffer en de F5 dezelfde ledjes gekocht voor power aanduiding. Uiteraard branden de leds van de apparaten niet even vel. Gisteren heb ik beide apparaten los gehad en de spanning gemeten die over de leds gaat.
B1=3,3Volt
F5=3.15Volt
Voor mijn gevoel is dit niet echt een groot verschil, maar ik de verschillen tussen de leds in behoorlijk. Door een weerstand aan te passen in de F5 wil ik een zelfde lichtopbrengst hebben als de B1. Is het normaal dat er veel verschil zit in de lichtopbrengst van ledjes, als de voltage een dergelijk klein verschil heeft als hierboven vermeld??? Ik heb er niet echt een "gevoel" bij.
Alvast bedankt voor jullie inbreng.
M.v.g.
Chris
- Bertje
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Als je ze met dezelfde intensiteit wil laten branden moet er een identieke stroom gaan lopen. Er zal ongetwijfeld een verschillende spanning op staan en je zal daarom de voorschakelweerstand wat anders moeten kiezen.
Rob.
Rob.
- Boerenterprise
Hoi Rob, daar ben ik mij van bewust, ik verbaasde mij er alleen van dat bij een spanningsverschil van 0,15Volt er een dergelijk verschil in velheid optreed tussen de ledjes. Ik heb er niet echt een "gevoel" bij of dit "normaal" is. Ik heb geprobeerd foto's te maken, maar dat geeft niet echt weer wat ik met mijn ogen zie, maar dás een bekend probleem met foto's.
M.v.g.
Chris
M.v.g.
Chris
- MechanicalAnimal
Ha Chris,
ff 2 vraagjes
heb jij toevallig een foto waarop te zien is hoe het frontpaneel vastgezet is bij deze Pesante-behuizingen? Daar wordt ik niet echt wijs uit nog helaas.
Klopt het dat het front van binnenuit vastzit met boutjes in de hoeken zoals op de site staat aangegeven? En zijn deze al voorgeboord en getapt?

ff 2 vraagjes
heb jij toevallig een foto waarop te zien is hoe het frontpaneel vastgezet is bij deze Pesante-behuizingen? Daar wordt ik niet echt wijs uit nog helaas.
Klopt het dat het front van binnenuit vastzit met boutjes in de hoeken zoals op de site staat aangegeven? En zijn deze al voorgeboord en getapt?

- Leeuwarden
oeps 
Laatst gewijzigd door Leeuwarden op di 09 nov 2010, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- Leeuwarden
MechanicalAnimal schreef:Klopt het dat het front van binnenuit vastzit met boutjes in de hoeken zoals op de site staat aangegeven? En zijn deze al voorgeboord en getapt?
Ja. Het zijn bouwpakketjes die je zo in elkaar schroeft....
- MechanicalAnimal
Geeft niks hoorLeeuwarden schreef:oeps
okay, dus di ekast kun je zo in elkaar schroeven, voorgeboort en getapt en wel.Leeuwarden schreef:Ja. Het zijn bouwpakketjes die je zo in elkaar schroeft....
Het enige dat je zelf moet doen is gaten boren voor de RCA's/XLR-en, knoppen en bijv handvaten?
sorrie, heb faalangst...vraag wel vaker 6 x hetzelfde zeker als het veel geld kan gaan kosten
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Kan dit bevestigen. Je hoeft er zelf niets aan te doen, alleen in elkaar schroeven.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
klopt helemaal!MechanicalAnimal schreef:Geeft niks hoorLeeuwarden schreef:oeps![]()
okay, dus di ekast kun je zo in elkaar schroeven, voorgeboort en getapt en wel.Leeuwarden schreef:Ja. Het zijn bouwpakketjes die je zo in elkaar schroeft....
Het enige dat je zelf moet doen is gaten boren voor de RCA's/XLR-en, knoppen en bijv handvaten?
sorrie, heb faalangst...vraag wel vaker 6 x hetzelfde zeker als het veel geld kan gaan kosten![]()
- MechanicalAnimal
- Boerenterprise
Maarten,
Ik had je geen antwoord kunnen geven op je vraag, omdat de kast die ik gebruik, zelf geknutseld is met alu plaat en twee koelblokken. Gelukkig waren er anderen die je wel konden antwoorden.
Groet'n
Chris
Ik had je geen antwoord kunnen geven op je vraag, omdat de kast die ik gebruik, zelf geknutseld is met alu plaat en twee koelblokken. Gelukkig waren er anderen die je wel konden antwoorden.
Groet'n
Chris
- MechanicalAnimal
- Boerenterprise
Hmm, bijna een jaar later zie ik via-via een ander topic, dat ik dit topic nooit netjes heb afgesloten met foto's van het eindresultaat.
Ik sjaam mient er bijna een beetje voor.
Eén jaar later................ de foto's.
Groeten,
Chris
Eén jaar later................ de foto's.
Groeten,
Chris
Dat heb ik iedere keer als er van hem wat langs komt.ray5150 schreef:![]()
![]()
- MechanicalAnimal
Sweeeeeeeeeeeeeeeeeeeeet
Thanks voor de afsluiter Chris! Prachtige versterker geworden zo
Thanks voor de afsluiter Chris! Prachtige versterker geworden zo
misschien een rare vraag maar hoe klinkt hij.
Ik hoop net zo goed als hij oogt
Heb je nog ergens mee vergeleken qua klank en op wat voor luidsprekers draait hij ?
Ik hoop net zo goed als hij oogt
Heb je nog ergens mee vergeleken qua klank en op wat voor luidsprekers draait hij ?
- Boerenterprise
Tsja, hoe klinkt ie..... Erg fijn en heel muziekaal. Ik geniet er dan ook dagelijks van. Ik heb nu (nog steeds) mijn DD8 MKII tjes er aan hangen. Niet een combi om te party-en, maar een luidspreker met een hoog rendement staat nog in de planning voor de toekomst.
Een paar zwarte schroefjes maakt het nog mooooiercobaltjeh schreef:Complimenten voor het bovenpaneel, dat ziet er erg goed uit!