Firstwatt F5 (Nelson Pass)

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Boerenterprise
Berichten: 522
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
Locatie: Epe

Re: Firstwatt F5 (Nelson Pass)

Bericht door Boerenterprise »

Ik heb de onderstaande onderdelen bij Elpro gekocht. Volgens mij heb ik in een van de eerste posts een link naar hun website gepost.

Is het beginnen te jeuken na Breda??

M.v.g.

Chris

Menge Artikel Einzelpreis Gesamtpreis
1 RKT 500 VA 2x18 V 57,40 57,40 EUR
2 590-0 2,2 k 0,12 0,24 EUR
8 AC 05 0,47 R 0,27 2,16 EUR
2 B 125 C 35000 FS 1,19 2,38 EUR
8 TS-UP 25 V 22000 µF 3,07 24,56 EUR

Warenwert: 86,74 EUR

Versandkosten: 6,90 EUR
Steuerpflichtiger Betrag: 93,64 EUR

19% Mehrwertsteuer: 17,79 EUR
Bestellsumme: 111,43 EUR
Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Re: Firstwatt F5 (Nelson Pass)

Bericht door meanman64 »

Chris,
Aan welke rail-voltage zit gij dan?Elco's met 25Volt werkspanning en 25 volt voeding spanning nipt volgens mij.Dacht dat het beste was om minstens10% meer te hebben.
Gebruikersavatar
Boerenterprise
Berichten: 522
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
Locatie: Epe

Re: Firstwatt F5 (Nelson Pass)

Bericht door Boerenterprise »

+-25V. Mijn heer Pass schrijft in zijn stukken over de amp dat 25V wel afdoende is. Ik vermoed trouwens dat er ook wel een marge zit op de elcos. Tenminste 25V zeg maar.

M.v.g.

Chris
Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Re: Firstwatt F5 (Nelson Pass)

Bericht door meanman64 »

Het is alleen zo zijn ze vlugger aan vernieuwing toe omdat ze manier van spreken op hun tandvlees zitten :lol:
Gebruikersavatar
Treb
Berichten: 102
Lid geworden op: di 14 apr 2009, 10:32
Locatie: Den Haag

Re: Firstwatt F5 (Nelson Pass)

Bericht door Treb »

Ik zou liever 35 volt elco's gebruiken, dan heb je tenminste een redelijke veiligheidsmarge.
Gebruikersavatar
Boerenterprise
Berichten: 522
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
Locatie: Epe

Re: Firstwatt F5 (Nelson Pass)

Bericht door Boerenterprise »

Ik zou graag nog even aanspraak willen doen op jullie ervaring.

Ik heb voor de B1 buffer en de F5 dezelfde ledjes gekocht voor power aanduiding. Uiteraard branden de leds van de apparaten niet even vel. Gisteren heb ik beide apparaten los gehad en de spanning gemeten die over de leds gaat.

B1=3,3Volt
F5=3.15Volt

Voor mijn gevoel is dit niet echt een groot verschil, maar ik de verschillen tussen de leds in behoorlijk. Door een weerstand aan te passen in de F5 wil ik een zelfde lichtopbrengst hebben als de B1. Is het normaal dat er veel verschil zit in de lichtopbrengst van ledjes, als de voltage een dergelijk klein verschil heeft als hierboven vermeld??? Ik heb er niet echt een "gevoel" bij.

Alvast bedankt voor jullie inbreng.

M.v.g.

Chris
Gebruikersavatar
Bertje
Ook commercieel actief
Berichten: 1311
Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
Locatie: Lunteren
Contacteer:

Re: Firstwatt F5 (Nelson Pass)

Bericht door Bertje »

Als je ze met dezelfde intensiteit wil laten branden moet er een identieke stroom gaan lopen. Er zal ongetwijfeld een verschillende spanning op staan en je zal daarom de voorschakelweerstand wat anders moeten kiezen.
Rob.
Gebruikersavatar
Boerenterprise
Berichten: 522
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
Locatie: Epe

Re: Firstwatt F5 (Nelson Pass)

Bericht door Boerenterprise »

Hoi Rob, daar ben ik mij van bewust, ik verbaasde mij er alleen van dat bij een spanningsverschil van 0,15Volt er een dergelijk verschil in velheid optreed tussen de ledjes. Ik heb er niet echt een "gevoel" bij of dit "normaal" is. Ik heb geprobeerd foto's te maken, maar dat geeft niet echt weer wat ik met mijn ogen zie, maar dás een bekend probleem met foto's.

M.v.g.

Chris
Bijlagen
CIMG4917.JPG
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: Firstwatt F5 (Nelson Pass)

Bericht door MechanicalAnimal »

Ha Chris,

ff 2 vraagjes :mrgreen:

heb jij toevallig een foto waarop te zien is hoe het frontpaneel vastgezet is bij deze Pesante-behuizingen? Daar wordt ik niet echt wijs uit nog helaas.

Klopt het dat het front van binnenuit vastzit met boutjes in de hoeken zoals op de site staat aangegeven? En zijn deze al voorgeboord en getapt?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Firstwatt F5 (Nelson Pass)

Bericht door Leeuwarden »

oeps :hide:
Laatst gewijzigd door Leeuwarden op di 09 nov 2010, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Firstwatt F5 (Nelson Pass)

Bericht door Leeuwarden »

MechanicalAnimal schreef:
Klopt het dat het front van binnenuit vastzit met boutjes in de hoeken zoals op de site staat aangegeven? En zijn deze al voorgeboord en getapt?

Ja. Het zijn bouwpakketjes die je zo in elkaar schroeft....
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: Firstwatt F5 (Nelson Pass)

Bericht door MechanicalAnimal »

Leeuwarden schreef:
oeps :hide:
Geeft niks hoor :mrgreen:
Leeuwarden schreef:
Ja. Het zijn bouwpakketjes die je zo in elkaar schroeft....
okay, dus di ekast kun je zo in elkaar schroeven, voorgeboort en getapt en wel.

Het enige dat je zelf moet doen is gaten boren voor de RCA's/XLR-en, knoppen en bijv handvaten?

sorrie, heb faalangst...vraag wel vaker 6 x hetzelfde zeker als het veel geld kan gaan kosten :lol: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15174
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Firstwatt F5 (Nelson Pass)

Bericht door Barry2001 »

Kan dit bevestigen. Je hoeft er zelf niets aan te doen, alleen in elkaar schroeven.
Bijlagen
Aleph30 023.jpg
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15174
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Firstwatt F5 (Nelson Pass)

Bericht door Barry2001 »

MechanicalAnimal schreef:
Leeuwarden schreef:
oeps :hide:
Geeft niks hoor :mrgreen:
Leeuwarden schreef:
Ja. Het zijn bouwpakketjes die je zo in elkaar schroeft....
okay, dus di ekast kun je zo in elkaar schroeven, voorgeboort en getapt en wel.

Het enige dat je zelf moet doen is gaten boren voor de RCA's/XLR-en, knoppen en bijv handvaten?

sorrie, heb faalangst...vraag wel vaker 6 x hetzelfde zeker als het veel geld kan gaan kosten :lol: :mrgreen:
klopt helemaal!
Bijlagen
Aleph30 010.jpg
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: Firstwatt F5 (Nelson Pass)

Bericht door MechanicalAnimal »

Thanks broeders! :D
Gebruikersavatar
Boerenterprise
Berichten: 522
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
Locatie: Epe

Re: Firstwatt F5 (Nelson Pass)

Bericht door Boerenterprise »

Maarten,

Ik had je geen antwoord kunnen geven op je vraag, omdat de kast die ik gebruik, zelf geknutseld is met alu plaat en twee koelblokken. Gelukkig waren er anderen die je wel konden antwoorden.

Groet'n

Chris
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: Firstwatt F5 (Nelson Pass)

Bericht door MechanicalAnimal »

Ik zag dat later pas idd :lol:
Gebruikersavatar
Boerenterprise
Berichten: 522
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
Locatie: Epe

Re: Firstwatt F5 (Nelson Pass)

Bericht door Boerenterprise »

Hmm, bijna een jaar later zie ik via-via een ander topic, dat ik dit topic nooit netjes heb afgesloten met foto's van het eindresultaat. :oops: :oops: Ik sjaam mient er bijna een beetje voor.

Eén jaar later................ de foto's.

Groeten,

Chris
Bijlagen
CIMG5151.JPG
CIMG5152.JPG
CIMG5153.JPG
CIMG5154.JPG
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Firstwatt F5 (Nelson Pass)

Bericht door ray5150 »

:kwijl: :kwijl: :kwijl:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Firstwatt F5 (Nelson Pass)

Bericht door hannesie »

ray5150 schreef:
:kwijl: :kwijl: :kwijl:
Dat heb ik iedere keer als er van hem wat langs komt. :rock:
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: Firstwatt F5 (Nelson Pass)

Bericht door MechanicalAnimal »

Sweeeeeeeeeeeeeeeeeeeeet :rock:

Thanks voor de afsluiter Chris! Prachtige versterker geworden zo :kwijl:
nuttyhifi
Berichten: 129
Lid geworden op: di 16 aug 2011, 0:18

Re: Firstwatt F5 (Nelson Pass)

Bericht door nuttyhifi »

misschien een rare vraag maar hoe klinkt hij.
Ik hoop net zo goed als hij oogt
Heb je nog ergens mee vergeleken qua klank en op wat voor luidsprekers draait hij ?
Gebruikersavatar
Boerenterprise
Berichten: 522
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
Locatie: Epe

Re: Firstwatt F5 (Nelson Pass)

Bericht door Boerenterprise »

Tsja, hoe klinkt ie..... Erg fijn en heel muziekaal. Ik geniet er dan ook dagelijks van. Ik heb nu (nog steeds) mijn DD8 MKII tjes er aan hangen. Niet een combi om te party-en, maar een luidspreker met een hoog rendement staat nog in de planning voor de toekomst.
Gebruikersavatar
cobaltjeh
Berichten: 1583
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 14:12
Locatie: Dongen

Re: Firstwatt F5 (Nelson Pass)

Bericht door cobaltjeh »

Complimenten voor het bovenpaneel, dat ziet er erg goed uit!
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Firstwatt F5 (Nelson Pass)

Bericht door hannesie »

cobaltjeh schreef:
Complimenten voor het bovenpaneel, dat ziet er erg goed uit!
Een paar zwarte schroefjes maakt het nog mooooier :mrgreen:
Plaats reactie