hulp gevraagd over TL behuizingen

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Steven
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 28 nov 2007, 19:35
Locatie: Nieuwegein

hulp gevraagd over TL behuizingen

Bericht door Steven »

Beste mensen,

Ik ben de laaste tijd telkens meer in TL en Hoorn behuizingen aan het verdiepen en zou wat meer er over willen leren.
Heeft iemand handige tips, tricks of sites zodat ik op een niet al te ingewikkelde manier kennis kan maken met Deze 2 soorten behuizingen. Mijn doel was om uiteindelijk een subwoofer te maken of eventueel na te maken die een hevige pootje laag geeft op een duidelijk niveau.
Heb zelf nog visatons w300ng 4ohm op voorraad liggen die naar mij weten geschikt is een voor TL. (QTS 0.33)(fs 29hz)

Mijn eisen aan de constructie zijn:


* Goed stevig laag liefst richting 20hz (lekker voor bij het film kijken :rock: )
* maximaal 150 cm hoog, 30 cm diep en 40 cm breed (iedegeval iets in de richting geen vaste maten)
* Wordt waarschijnlijk gewoon een stukje meubilair.

met vriendelijk groet

Steven
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4781
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: hulp gevraagd over TL behuizingen

Bericht door Olaf Analogue »

één woord: zyklop !
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: hulp gevraagd over TL behuizingen

Bericht door mischa72 »

Stephen2006 schreef:
één woord: zyklop !
Laat die zich eventueel schalen, voor als je andere drivers hebt?

Aan welke eisen moet een driver voldoen om zomaar in de Zyklop gezet te kunnen worden?

Groeten,
Mischa
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4781
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: hulp gevraagd over TL behuizingen

Bericht door Olaf Analogue »

Er zijn andere mensen die daar beter op kunnen antwoorden als ik, ik moet wel zeggen dat voordat ik de LAB12 er in ging gebruiken had ik er twee goedkope woofers in zitten van PG-audio van 40 euro per stuk, maar ook dat ging erg goed, alleen hadden die uiteraard niet het vermogen van de LAB12.

Heb je drivers op het oog ? dan kunnen de geleerden daar wat makkelijker een oordeel over vellen.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33826
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: hulp gevraagd over TL behuizingen

Bericht door Henkjan »

Stephen2006 schreef:
één woord: zyklop !
of deze:
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... aasproject
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: hulp gevraagd over TL behuizingen

Bericht door mischa72 »

Nee, niet echt. Ik las in een eerder topic dat die Lab12 een geweldenaar is en op zich kwa prijs ook wel meevalt. Als ik ooit een Zyklop ga bouwen, zal dat gewoon met een Lab12 zijn. Aangezien ik nog een Waf in het oog moet houden, kom ik wellicht beter weg met 4 12" cornerwoofers :wink: in een gesloten behuizing.

Groeten,
Mischa
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”