Nee, het slaat wel degelijk ergens op. Ook als die whizzer maar tot 3kHz aangeslagen wordt gaat ie nog wel vervormen en boventonen maken. Als je hem er af snijdt ben je wel van een hoop vervorming af.WielkeB schreef:In het artikel halen ze aan dat het verschil dus inderdaad alleen in de hoge tonen zit en als ik dan nog een goed kijk en er vanuit ga dat er vanaf een niet al te hoge frequentie gecrossed wordt (volgens K&T op 3000Hz) dan laat ik de whizzers gewoon mooi zitten... ze worden dus alleen maar voor optische redenen verwijderd...slaat nergens op.
K+T CT250 lage versie
Moderator: Beheerdersteam
Re: K+T CT250 lage versie
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: K+T CT250 lage versie
natuurlijk zit er een kern van waarheid in , maar om echt te weten wordt het meten.]eep schreef:Nee, het slaat wel degelijk ergens op. Ook als die whizzer maar tot 3kHz aangeslagen wordt gaat ie nog wel vervormen en boventonen maken. Als je hem er af snijdt ben je wel van een hoop vervorming af.WielkeB schreef:In het artikel halen ze aan dat het verschil dus inderdaad alleen in de hoge tonen zit en als ik dan nog een goed kijk en er vanuit ga dat er vanaf een niet al te hoge frequentie gecrossed wordt (volgens K&T op 3000Hz) dan laat ik de whizzers gewoon mooi zitten... ze worden dus alleen maar voor optische redenen verwijderd...slaat nergens op.
De verschillen kunnen zeer gering zijn , maar uitschieten naar meer dan je zou denken is zeer goed mogelijk.
Als het even kan , voer je de besnijdenis uit zoals in het origineel .
De units zijn niet duur , maar toch je zult er maar eens 2 vern**ken.
Maar durf je niet dan zou ik het laten .
Re: K+T CT250 lage versie
ben gepierced en tattooed...en dan zou ik zo'n operatie niet uit durven voeren?bas focal m180 schreef:Maar durf je niet dan zou ik het laten .
ze zijn inderdaad niet duur... dan zal ik het er op jullie advies toch maar op wagen
Re: K+T CT250 lage versie
Cool!WielkeB schreef:en niet veel later...zijn ze er uit
Viel wel mee om te doen, of niet?
Ziet er uit als een soort oversized B200
Re: K+T CT250 lage versie
ja viel wel mee....gewoon met een vlijmscherp stanleymes gedaan, uiteraard wel voorzichtig. Het laatste randje kun je trouwens niet wegsnijden want dan valt de conus er uit dus niet bepaald een B200 (gaaf ding).
Re: K+T CT250 lage versie
sow... kasten dit weekend in elkaar gezet. Vandaag bij de Hubo wat klein spul gehaald en een cirkelgeleider gemaakt voor pa z'n bovenfrees (we delen het gereedschap: ik heb een afkortzaag....hij een cirkelzaag...enz)
Goeie freesje d'r in, netjes centreerpunt gemaakt en alles vastgezet (testplankje)... ik zet de knop om om te beginnen... en niks... ding naar de kl#te. Frees uit elkaar gehaald en wat blijkt...met een goedkoop plastic beugeltje wordt de eigenlijk aan/uit schakelaar ingedrukt...laat nu net dat beugeltje gebroken zijn
Kan ik nu dus gaan shoppen voor een nieuwe bovenfrees...en wedden dat die cirkelgeleider niet gaat passen
Goeie freesje d'r in, netjes centreerpunt gemaakt en alles vastgezet (testplankje)... ik zet de knop om om te beginnen... en niks... ding naar de kl#te. Frees uit elkaar gehaald en wat blijkt...met een goedkoop plastic beugeltje wordt de eigenlijk aan/uit schakelaar ingedrukt...laat nu net dat beugeltje gebroken zijn
Kan ik nu dus gaan shoppen voor een nieuwe bovenfrees...en wedden dat die cirkelgeleider niet gaat passen
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: K+T CT250 lage versie
Wat hier op het forum wordt aangeraden is een bosch POF 1200AE die rond de €100 kost.
Ik zelf heb m ook.
En heb je al extra magneten?
Ik zelf heb m ook.
En heb je al extra magneten?
Re: K+T CT250 lage versie
De magneten zijn meebesteld bij Europe Audio en ik verwacht de levering van m'n spullen eind deze week. Heb nog een extra bestelling gedaan; de filters komen extern en daarvoorn had ik nog Speak-On spullen nodig.bas focal m180 schreef:En heb je al extra magneten?
Gisteren kwamen ook m'n toeters binnen
Maar niks mee kunnen doen... heb gisteravond 3 kilo gehakt veranderd in 120 balletjes en daarbij 6 liter tomatensaus gemaakt... elke woensdag eten we in het café en ik was aan de beurt om te koken.
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: K+T CT250 lage versie
Je weet denk ik wel dat je de magneten ook moet verlijmen , alleen de aantrekkings kracht van elkaar is niet voldoende om ze stabiel op hun plek te kunnen laten blijfen.
En zoals gewoonlijk moeten de huisdieren weer mee op het foto'tje.
Men zou een studie kunnen beginnen onder zelfbouwers wie een hond of kat heeft en of dat overeen komt met het landelijke gemiddelde
En zoals gewoonlijk moeten de huisdieren weer mee op het foto'tje.
Men zou een studie kunnen beginnen onder zelfbouwers wie een hond of kat heeft en of dat overeen komt met het landelijke gemiddelde
Re: K+T CT250 lage versie
yup dat was gelukkig al bekend
en dat kun je wel zeggen van die huisdieren maar het verbaast me hoeveel biertjes er hier op de foto staan... en drink graag een lekkere Leffe/Westmalle maar die heb ik nog geen enkele op de gevoelige plaat gelegd hahaha
en dat kun je wel zeggen van die huisdieren maar het verbaast me hoeveel biertjes er hier op de foto staan... en drink graag een lekkere Leffe/Westmalle maar die heb ik nog geen enkele op de gevoelige plaat gelegd hahaha
Re: K+T CT250 lage versie
sow.... de gaatjes zitten er in. Met de nieuwe bovenfrees en pa z'n zelfgemaakte RVS cirkelgeleider.
Me dus allees ver-freest aan de gaten voor de basreflexpijpen.
Me dus allees ver-freest aan de gaten voor de basreflexpijpen.
Re: K+T CT250 lage versie
Hey Wielieeeeeee,
Ik had je topic al doorgelezen zonder te weten dat jij het was. Het kan soms raar lopen. Voor de mensen die het nu helemaal niet meer schnappen, ik ken Wielke nog uit de tijd dat het echt een Willy was
.
Ik zal het topic volgen en als het lukt om ze klaar te krijgen, kom ik volgende week luisteren en breng ik meteen de Phonodude mee.
Groeten,
Mischa
Ik had je topic al doorgelezen zonder te weten dat jij het was. Het kan soms raar lopen. Voor de mensen die het nu helemaal niet meer schnappen, ik ken Wielke nog uit de tijd dat het echt een Willy was
Ik zal het topic volgen en als het lukt om ze klaar te krijgen, kom ik volgende week luisteren en breng ik meteen de Phonodude mee.
Groeten,
Mischa
Re: K+T CT250 lage versie
sow... ff nog een klein foto'tje... tussen het werk, ziekenhuisbezoeken en koken in de kroeg door vordert het maar langzaam... maar dit zal de vorm zijn hoe ze komen te staan... met duidelijk een linkse en een rechtse.
Bevestiging van de Waveguide doormiddel van uitlaatklemmen en 8mm draadeinde.
Bevestiging van de Waveguide doormiddel van uitlaatklemmen en 8mm draadeinde.
Re: K+T CT250 lage versie
Dat begint al naar iets uit te zien. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat !!
Groeten,
Mischa
Groeten,
Mischa
Re: K+T CT250 lage versie
zal toch nog wel ff duren op dit tempo Mischa... maar we spreken wat af... kan ik ook die doos met onderdelen van je in ontvangst nemen... of wil je ruilen voor een houtpakket voor deze speakers? hahaha
Coolen heeft me alles dubbel gezaagd
Coolen heeft me alles dubbel gezaagd
Re: K+T CT250 lage versie
Nee dank je, ik heb al teveel projecten staan hier.
Volgende week zou wel een keer een avond kunnen. We spreken via PB wel wat af.
Groeten,
Mischa
Volgende week zou wel een keer een avond kunnen. We spreken via PB wel wat af.
Groeten,
Mischa
Re: K+T CT250 lage versie
Ga jij hout in Ophoven (B) laten zagen?WielkeB schreef:Coolen heeft me alles dubbel gezaagd
Re: K+T CT250 lage versie
Voor jou toch het buitenland, niet?
Als ze daar nog steeds zo nauwkeurig werken als enkele jaren geleden dan zit je goed daar. Ik ben er iig altijd heel tevreden over geweest.
Als ze daar nog steeds zo nauwkeurig werken als enkele jaren geleden dan zit je goed daar. Ik ben er iig altijd heel tevreden over geweest.
Re: K+T CT250 lage versie
dat is voor mij inderdaad het buitenland, maar het is toch al een erg internationaal project:
ontwerp: duitsland
drivers/waveguides: duitsland
filteronderdelen: nederland
houtwerk: belgië
en ze zijn gruwelijk nauwkeurig daar bij Coolen, heb hun naam van een timmerman...die al z'n echt nauwkeurige werk dus uitbesteed aan hen...eigenlijk creepy hahahaha
en de beste kebab krijg je in Maaseik
ontwerp: duitsland
drivers/waveguides: duitsland
filteronderdelen: nederland
houtwerk: belgië
en ze zijn gruwelijk nauwkeurig daar bij Coolen, heb hun naam van een timmerman...die al z'n echt nauwkeurige werk dus uitbesteed aan hen...eigenlijk creepy hahahaha
en de beste kebab krijg je in Maaseik
Re: K+T CT250 lage versie
Ik ging er vroeger ook altijd, toen ik nog in Neeroeteren woonde. Die zagen inderdaad héél nauwkeurig. Echt geweldig voor een DHZ speaker-bouwer. 
Mijn vader heeft een tijdje met ze samengewerkt.
Mijn vader heeft een tijdje met ze samengewerkt.
Re: K+T CT250 lage versie
uren: NederlandWielkeB schreef:dat is voor mij inderdaad het buitenland, maar het is toch al een erg internationaal project:
ontwerp: duitsland
drivers/waveguides: duitsland
filteronderdelen: nederland
houtwerk: belgië
inzet: Nederland
volharding: Nederland
bewondering: vanuit Nederland (awel, het meeste dan)
Genot achteraf: Nederland
Zo zie je maar, een overwegend Nederlandse speaker
Groeten,
Mischa
Re: K+T CT250 lage versie
tsja een overwegend nederlandse speaker... maar wel met hulp van de buren hahaha
Heb ze nu helemaal in elkaar staan en wilde eigenlijk aan de filters beginnen maar nu kom ik er achter dat ik een spoel mis... die is dus besteld en zal er dinsdag wel zijn.
Ook nog ff snel kleine kastjes gemaakt voor de filters in te plaatsen aangezien ik daar niet meer aan zou kunnen als ik ze in de luidsprekers zelf zou plaatsen. Het wachten is dus weer op een kleine bestelling
Heb ze nu helemaal in elkaar staan en wilde eigenlijk aan de filters beginnen maar nu kom ik er achter dat ik een spoel mis... die is dus besteld en zal er dinsdag wel zijn.
Ook nog ff snel kleine kastjes gemaakt voor de filters in te plaatsen aangezien ik daar niet meer aan zou kunnen als ik ze in de luidsprekers zelf zou plaatsen. Het wachten is dus weer op een kleine bestelling
