K+T CT250 lage versie

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
]eep
Berichten: 469
Lid geworden op: za 03 mei 2008, 2:03
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: K+T CT250 lage versie

Bericht door ]eep »

WielkeB schreef:
In het artikel halen ze aan dat het verschil dus inderdaad alleen in de hoge tonen zit en als ik dan nog een goed kijk en er vanuit ga dat er vanaf een niet al te hoge frequentie gecrossed wordt (volgens K&T op 3000Hz) dan laat ik de whizzers gewoon mooi zitten... ze worden dus alleen maar voor optische redenen verwijderd...slaat nergens op.
Nee, het slaat wel degelijk ergens op. Ook als die whizzer maar tot 3kHz aangeslagen wordt gaat ie nog wel vervormen en boventonen maken. Als je hem er af snijdt ben je wel van een hoop vervorming af.
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: K+T CT250 lage versie

Bericht door bas focal m180 »

]eep schreef:
WielkeB schreef:
In het artikel halen ze aan dat het verschil dus inderdaad alleen in de hoge tonen zit en als ik dan nog een goed kijk en er vanuit ga dat er vanaf een niet al te hoge frequentie gecrossed wordt (volgens K&T op 3000Hz) dan laat ik de whizzers gewoon mooi zitten... ze worden dus alleen maar voor optische redenen verwijderd...slaat nergens op.
Nee, het slaat wel degelijk ergens op. Ook als die whizzer maar tot 3kHz aangeslagen wordt gaat ie nog wel vervormen en boventonen maken. Als je hem er af snijdt ben je wel van een hoop vervorming af.
natuurlijk zit er een kern van waarheid in , maar om echt te weten wordt het meten.
De verschillen kunnen zeer gering zijn , maar uitschieten naar meer dan je zou denken is zeer goed mogelijk.

Als het even kan , voer je de besnijdenis uit zoals in het origineel . :lol:
De units zijn niet duur , maar toch je zult er maar eens 2 vern**ken.
Maar durf je niet dan zou ik het laten .
Gebruikersavatar
WielkeB
Berichten: 155
Lid geworden op: do 01 okt 2009, 9:02
Locatie: Stevensweert
Contacteer:

Re: K+T CT250 lage versie

Bericht door WielkeB »

bas focal m180 schreef:
Maar durf je niet dan zou ik het laten .
ben gepierced en tattooed...en dan zou ik zo'n operatie niet uit durven voeren? :lol:
ze zijn inderdaad niet duur... dan zal ik het er op jullie advies toch maar op wagen :rock:
Gebruikersavatar
WielkeB
Berichten: 155
Lid geworden op: do 01 okt 2009, 9:02
Locatie: Stevensweert
Contacteer:

Re: K+T CT250 lage versie

Bericht door WielkeB »

en niet veel later...zijn ze er uit
Bijlagen
IMAG0038.jpg
Gebruikersavatar
Bean
Berichten: 299
Lid geworden op: di 17 mei 2005, 19:55
Locatie: Gelderland

Re: K+T CT250 lage versie

Bericht door Bean »

WielkeB schreef:
en niet veel later...zijn ze er uit
Cool!
Viel wel mee om te doen, of niet?

Ziet er uit als een soort oversized B200 :)
Gebruikersavatar
WielkeB
Berichten: 155
Lid geworden op: do 01 okt 2009, 9:02
Locatie: Stevensweert
Contacteer:

Re: K+T CT250 lage versie

Bericht door WielkeB »

ja viel wel mee....gewoon met een vlijmscherp stanleymes gedaan, uiteraard wel voorzichtig. Het laatste randje kun je trouwens niet wegsnijden want dan valt de conus er uit dus niet bepaald een B200 (gaaf ding).
Gebruikersavatar
WielkeB
Berichten: 155
Lid geworden op: do 01 okt 2009, 9:02
Locatie: Stevensweert
Contacteer:

Re: K+T CT250 lage versie

Bericht door WielkeB »

sow... kasten dit weekend in elkaar gezet. Vandaag bij de Hubo wat klein spul gehaald en een cirkelgeleider gemaakt voor pa z'n bovenfrees (we delen het gereedschap: ik heb een afkortzaag....hij een cirkelzaag...enz)
Goeie freesje d'r in, netjes centreerpunt gemaakt en alles vastgezet (testplankje)... ik zet de knop om om te beginnen... en niks... ding naar de kl#te. Frees uit elkaar gehaald en wat blijkt...met een goedkoop plastic beugeltje wordt de eigenlijk aan/uit schakelaar ingedrukt...laat nu net dat beugeltje gebroken zijn :mad:

Kan ik nu dus gaan shoppen voor een nieuwe bovenfrees...en wedden dat die cirkelgeleider niet gaat passen :cry:
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: K+T CT250 lage versie

Bericht door bas focal m180 »

Wat hier op het forum wordt aangeraden is een bosch POF 1200AE die rond de €100 kost.
Ik zelf heb m ook.
En heb je al extra magneten?
Gebruikersavatar
WielkeB
Berichten: 155
Lid geworden op: do 01 okt 2009, 9:02
Locatie: Stevensweert
Contacteer:

Re: K+T CT250 lage versie

Bericht door WielkeB »

bas focal m180 schreef:
En heb je al extra magneten?
De magneten zijn meebesteld bij Europe Audio en ik verwacht de levering van m'n spullen eind deze week. Heb nog een extra bestelling gedaan; de filters komen extern en daarvoorn had ik nog Speak-On spullen nodig.

Gisteren kwamen ook m'n toeters binnen :D
Maar niks mee kunnen doen... heb gisteravond 3 kilo gehakt veranderd in 120 balletjes en daarbij 6 liter tomatensaus gemaakt... elke woensdag eten we in het café en ik was aan de beurt om te koken.
Bijlagen
IMAG0042.jpg
IMAG0045.jpg
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: K+T CT250 lage versie

Bericht door bas focal m180 »

Je weet denk ik wel dat je de magneten ook moet verlijmen , alleen de aantrekkings kracht van elkaar is niet voldoende om ze stabiel op hun plek te kunnen laten blijfen.

En zoals gewoonlijk moeten de huisdieren weer mee op het foto'tje.
Men zou een studie kunnen beginnen onder zelfbouwers wie een hond of kat heeft en of dat overeen komt met het landelijke gemiddelde :lol:
Gebruikersavatar
WielkeB
Berichten: 155
Lid geworden op: do 01 okt 2009, 9:02
Locatie: Stevensweert
Contacteer:

Re: K+T CT250 lage versie

Bericht door WielkeB »

yup dat was gelukkig al bekend :D
en dat kun je wel zeggen van die huisdieren maar het verbaast me hoeveel biertjes er hier op de foto staan... en drink graag een lekkere Leffe/Westmalle maar die heb ik nog geen enkele op de gevoelige plaat gelegd hahaha
Gebruikersavatar
WielkeB
Berichten: 155
Lid geworden op: do 01 okt 2009, 9:02
Locatie: Stevensweert
Contacteer:

Re: K+T CT250 lage versie

Bericht door WielkeB »

sow.... de gaatjes zitten er in. Met de nieuwe bovenfrees en pa z'n zelfgemaakte RVS cirkelgeleider.

Me dus allees ver-freest aan de gaten voor de basreflexpijpen.
Bijlagen
IMAG0047.jpg
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: K+T CT250 lage versie

Bericht door mischa72 »

Hey Wielieeeeeee,

Ik had je topic al doorgelezen zonder te weten dat jij het was. Het kan soms raar lopen. Voor de mensen die het nu helemaal niet meer schnappen, ik ken Wielke nog uit de tijd dat het echt een Willy was :lol: .

Ik zal het topic volgen en als het lukt om ze klaar te krijgen, kom ik volgende week luisteren en breng ik meteen de Phonodude mee.

Groeten,
Mischa
Gebruikersavatar
WielkeB
Berichten: 155
Lid geworden op: do 01 okt 2009, 9:02
Locatie: Stevensweert
Contacteer:

Re: K+T CT250 lage versie

Bericht door WielkeB »

sow... ff nog een klein foto'tje... tussen het werk, ziekenhuisbezoeken en koken in de kroeg door vordert het maar langzaam... maar dit zal de vorm zijn hoe ze komen te staan... met duidelijk een linkse en een rechtse.
Bevestiging van de Waveguide doormiddel van uitlaatklemmen en 8mm draadeinde.
Bijlagen
IMAG0049.jpg
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: K+T CT250 lage versie

Bericht door mischa72 »

Dat begint al naar iets uit te zien. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat !!

Groeten,
Mischa
Gebruikersavatar
WielkeB
Berichten: 155
Lid geworden op: do 01 okt 2009, 9:02
Locatie: Stevensweert
Contacteer:

Re: K+T CT250 lage versie

Bericht door WielkeB »

zal toch nog wel ff duren op dit tempo Mischa... maar we spreken wat af... kan ik ook die doos met onderdelen van je in ontvangst nemen... of wil je ruilen voor een houtpakket voor deze speakers? hahaha
Coolen heeft me alles dubbel gezaagd :-)
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: K+T CT250 lage versie

Bericht door mischa72 »

Nee dank je, ik heb al teveel projecten staan hier.

Volgende week zou wel een keer een avond kunnen. We spreken via PB wel wat af.

Groeten,
Mischa
Gebruikersavatar
WielkeB
Berichten: 155
Lid geworden op: do 01 okt 2009, 9:02
Locatie: Stevensweert
Contacteer:

Re: K+T CT250 lage versie

Bericht door WielkeB »

is goed kerel... wordt geregeld!
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Re: K+T CT250 lage versie

Bericht door rho »

WielkeB schreef:
Coolen heeft me alles dubbel gezaagd :-)
Ga jij hout in Ophoven (B) laten zagen?
Gebruikersavatar
WielkeB
Berichten: 155
Lid geworden op: do 01 okt 2009, 9:02
Locatie: Stevensweert
Contacteer:

Re: K+T CT250 lage versie

Bericht door WielkeB »

dat heb ik laten doen ja...is maar een paar km rijden hé
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Re: K+T CT250 lage versie

Bericht door rho »

Voor jou toch het buitenland, niet? :lol:

Als ze daar nog steeds zo nauwkeurig werken als enkele jaren geleden dan zit je goed daar. Ik ben er iig altijd heel tevreden over geweest.
Gebruikersavatar
WielkeB
Berichten: 155
Lid geworden op: do 01 okt 2009, 9:02
Locatie: Stevensweert
Contacteer:

Re: K+T CT250 lage versie

Bericht door WielkeB »

dat is voor mij inderdaad het buitenland, maar het is toch al een erg internationaal project:

ontwerp: duitsland
drivers/waveguides: duitsland
filteronderdelen: nederland
houtwerk: belgië

en ze zijn gruwelijk nauwkeurig daar bij Coolen, heb hun naam van een timmerman...die al z'n echt nauwkeurige werk dus uitbesteed aan hen...eigenlijk creepy hahahaha

en de beste kebab krijg je in Maaseik :wink:
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Re: K+T CT250 lage versie

Bericht door rho »

Ik ging er vroeger ook altijd, toen ik nog in Neeroeteren woonde. Die zagen inderdaad héél nauwkeurig. Echt geweldig voor een DHZ speaker-bouwer. :)
Mijn vader heeft een tijdje met ze samengewerkt.
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: K+T CT250 lage versie

Bericht door mischa72 »

WielkeB schreef:
dat is voor mij inderdaad het buitenland, maar het is toch al een erg internationaal project:

ontwerp: duitsland
drivers/waveguides: duitsland
filteronderdelen: nederland
houtwerk: belgië
uren: Nederland
inzet: Nederland
volharding: Nederland
bewondering: vanuit Nederland (awel, het meeste dan)
Genot achteraf: Nederland

Zo zie je maar, een overwegend Nederlandse speaker :lol: :lol:

Groeten,
Mischa
Gebruikersavatar
WielkeB
Berichten: 155
Lid geworden op: do 01 okt 2009, 9:02
Locatie: Stevensweert
Contacteer:

Re: K+T CT250 lage versie

Bericht door WielkeB »

tsja een overwegend nederlandse speaker... maar wel met hulp van de buren hahaha

Heb ze nu helemaal in elkaar staan en wilde eigenlijk aan de filters beginnen maar nu kom ik er achter dat ik een spoel mis... die is dus besteld en zal er dinsdag wel zijn.

Ook nog ff snel kleine kastjes gemaakt voor de filters in te plaatsen aangezien ik daar niet meer aan zou kunnen als ik ze in de luidsprekers zelf zou plaatsen. Het wachten is dus weer op een kleine bestelling :(
Bijlagen
IMAG0051.jpg
IMAG0053.jpg
IMAG0054.jpg
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”