dit geeft absoluut een verbetering.
Het is bovendien één van de goedkoopste mods met een vaak onverwacht verbluffend resultaat !
Het enige nadelige effect hiervan is dat als je je speler pauzeert/doorspoelt/van track verandert/.. je wel eens rare geluiden kan horen
Muzikaal ga je er mijlen op vooruit. Ook in mijn geval liggen die dingen er al lang uit, al heb ik ze wel nog bewaard
Hoe dan ook, als je deze transistoren verwijdert, raad ik je aan om ze toch ergens te bewaren. Je weet maar nooit dat je ze later om eender welke reden wil terugplaatsen.
Het zijn zo te zien smd transistoren. Je hebt 3 pootjes, één apart en 2 naast elkaar. Het pootje apart (de collector) is verbonden met je signaalweg. Verwarm de collectorpin en probeer met een fijn mesje de transistor aan één enkele zijde een zeer klein beetje op te heffen (de verwarmde kant zou moeten loskomen van de print) zodat dit pootje geen contact meer heeft met de print. Nu kan je met een fijne tang dit pootje of nog beter de transistor beetnemen en de 2 andere pootjes verwarmen zodat de transistor loskomt.
Je kan ook de transistor laten zitten op zijn plaats en enkel het collectorpinnetje losmaken van de print. Zo kan je hem later nog makkelijker terugzetten door enkel dit ene pootje terug vast te solderen, en toch zit de transistor dan niet meer verbonden aan je signaalweg.
hopend je hiermee wat geholpen te hebben