Subje

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Martin66
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 04 apr 2011, 18:54
Locatie: Amersfoort (zuid)

Subje

Bericht door Martin66 »

Hello all.

Al een behoorlijk tijdje zwerf ik rond op dit forum en verbaas me telkens weer over de waanzinnige kwaliteit die mensen hier af/opleveren.
Hield me (bijna) tegen om zelf wat te beginnen 8-[

Dan toch maar de stoute schoenen aangetrokken.

Project gaat om een subje met daarin de Eminence Magnum 18LF.
Basis voor de kast komt uit de WinISD.
Ik heb gekozen voor een 220 ltr. bassreflex met ref. op 38 Hz. In praktijk zal de inhoud wel iets kleiner zijn (ik weet niet of je alle bracing van het totaal af moet trekken), en de ruimte voor de plateamp was ik 'vergeten' :?

Een vriend had zijn apparatuur aangeboden zodat het nog wat zou worden, bovenfrees en zagtafel. Ben daar wel erg blij mee. Kan bijna niet zonder, zie ik op het forum.

Afgelopen woensdag ben ik hout gaan halen bij de Praxis in Amersfoort.
En dat met mijn fantastisch combi met aanhanger...
Dat was niet helemaal wat ik ervan verwachtte. Ging hier om 8 uur weg, was om kwart voor 10 weer thuis (!)
Een gestuntel met het zagen én daarvoor dan zaagkosten in rekening brengen... ](*,) ](*,)
De volgende dag alles nagemeten... en... euhm...
Van de 9 planken waren er 2 op maat, de rest was te klein :evil:
Teruggegaan; Ze geven bij de Praxis géén garantie op hun "zaagservice"
Was dus ook de laatste keer zagen bij de Praxis, it s#cks :-&

Extra kosten €27,- (deze keer zónder zaagkosten)
Het 'gevoel' wat ik de eerste keer dus al had, bleek dus aardig te kloppen!

Gelukkig nu aan de slag met uittekenen en voorbereiden.


:foto:-item....

Ze komen eraan hoor :goedzo:
(zeker van mijn fantastisch combi met aanhanger...)
pcw
Berichten: 53
Lid geworden op: do 05 aug 2010, 9:46

Re: Subje

Bericht door pcw »

als ik sommige zaagperikelen zo lees heb ik maar veel geluk met een kleine hobbyshop hier in dorp die een erg mooie zaagtafel heeft en met liefde alles zeer precies zaagt.
Gebruikersavatar
Martin66
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 04 apr 2011, 18:54
Locatie: Amersfoort (zuid)

Re: Subje

Bericht door Martin66 »

Zoals beloofd, mijn fantastische combi turbo met aanhanger . . .

(met schuin én te kort gezaagde inhoud)
Bijlagen
SuperCombi inclt aanhanger.JPG
Gebruikersavatar
Martin66
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 04 apr 2011, 18:54
Locatie: Amersfoort (zuid)

Re: Subje

Bericht door Martin66 »

De bouwtekening.

Heb helaas nog geen fancy ontwikkel- of designtools. Dus gewoon in excel dan maar :mrgreen:
Bijlagen
Ontwerp.jpg
The_Maxx
Berichten: 266
Lid geworden op: do 21 jul 2011, 23:04
Locatie: Echt
Contacteer:

Re: Subje

Bericht door The_Maxx »

zagen laten doen door de gamma, zorg wel dat je een gammapas hebt, scheeld wat in de zaagkosten (volgens mij dan gratis)
Sowieso kun je er dan bij zijn en voor t zagen de afmeting controleren ;)
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Subje

Bericht door bas focal m180 »

Zo'een subje heeft mijn moeder ook , in d'r keuken.
De vrouw gaat hier mee accoord ?
Gebruikersavatar
Martin66
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 04 apr 2011, 18:54
Locatie: Amersfoort (zuid)

Re: Subje

Bericht door Martin66 »

Is voor in de schuur, grootste probleem daar zijn alle losliggende schroefjes, het dak, de garagedeur en zo... :rock:
Daar heeft mijn vrouw ook niet zo'n probleem mee :mrgreen:

Eens per jaar houden we een straatfeest, daar komt ie wel goed van pas :goedzo:
Gebruikersavatar
Martin66
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 04 apr 2011, 18:54
Locatie: Amersfoort (zuid)

Re: Subje

Bericht door Martin66 »

Is ff kijken... hoe had ik dat uitgedacht :-k

Eerst alles maar is uittekenen
Bijlagen
DSC03188.JPG
Gebruikersavatar
Martin66
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 04 apr 2011, 18:54
Locatie: Amersfoort (zuid)

Re: Subje

Bericht door Martin66 »

Mijn eerste serieuze poging met een bovenfrees.
En JA, IK BEN UITGESCHOTEN :evil: :evil:

Niet omdat ie zich een weg hapte door het hout, maar omdat de afstandhouder héél zachtjes lostrilde... #-o
Bijlagen
DSC03190.JPG
Gebruikersavatar
Martin66
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 04 apr 2011, 18:54
Locatie: Amersfoort (zuid)

Re: Subje

Bericht door Martin66 »

blijft een lief subje (zie je de rolmaat van 5x5?)
Bijlagen
DSC03191.JPG
Gebruikersavatar
Martin66
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 04 apr 2011, 18:54
Locatie: Amersfoort (zuid)

Re: Subje

Bericht door Martin66 »

Vandaag maar is de eerste lijmpoging gedaan.

Op de verpakking staat; aandrukken met 1 tot 5 kilo...
Hoeveel lijmklemmen zijn dat dan eigenlijk??? 8-[

Tsja, en drogen hè... Zitten, kijken hoe het droogt... :proost:
Bijlagen
DSC03192.JPG
DSC03193.JPG
Gebruikersavatar
Martin66
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 04 apr 2011, 18:54
Locatie: Amersfoort (zuid)

Re: Subje

Bericht door Martin66 »

Dat zo'n gatenkaas nog iets kan worden... :roll:
Bijlagen
DSC03267[1].JPG
Gebruikersavatar
Martin66
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 04 apr 2011, 18:54
Locatie: Amersfoort (zuid)

Re: Subje

Bericht door Martin66 »

Heb het hout voor de zekerheid ff nagemeten.

De 18 mm van Praxis is 17 mm... :evil: ](*,) :evil: :boos: :evil: #-o

Op sommige plekken komt 't zelfs niet verder dan 16,5 mm...

Is goed nadenken hoe ik dit aan moet pakken :-k
Gebruikersavatar
Martin66
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 04 apr 2011, 18:54
Locatie: Amersfoort (zuid)

Re: Subje

Bericht door Martin66 »

't is toch niet de bedoeling dat je van zelfbouw gaat zweten ??? 8-[
update-je dan maar (oftewel ff pauze 8) )
Bijlagen
DSC03268[1].JPG
:D
:D
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Subje

Bericht door bas focal m180 »

Er moet toch in Amersfoort toch wel een betere hout leverancier te vinden zijn .
Het is goedkope troep als houtdikte flink afwijkt.
Gebruikersavatar
Martin66
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 04 apr 2011, 18:54
Locatie: Amersfoort (zuid)

Re: Subje

Bericht door Martin66 »

Inderdaad. Zo slecht kunnen ze niet allemaal zijn, toch?

Ga maandag ff verhaal halen bij de @#$%^ Praxis :twisted:
Gebruikersavatar
Martin66
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 04 apr 2011, 18:54
Locatie: Amersfoort (zuid)

Re: Subje

Bericht door Martin66 »

Genoeg voor vandaag, Er is nog nix gelijmd maar, alle bracing is af. Nog bovenfrees erover om hoekjes af te ronden :mrgreen:

Nu eerst van de avond genieten :proost:
Bijlagen
DSC03272.JPG
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Subje

Bericht door bas focal m180 »

Martin66 schreef:
Genoeg voor vandaag, Er is nog nix gelijmd maar, alle bracing is af. Nog bovenfrees erover om hoekjes af te ronden :mrgreen:

Nu eerst van de avond genieten :proost:
Voetbal samenvatting kijken bv .
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Subje

Bericht door b_force »

Hij had het over genieten :mrgreen: :sure: :lol:

Mooie monoloog hou je eigenlijk :wink:
Lekker bakbeest wordt het :D

Balen van dat zagen.
Ik ben zo blij hier met de HUBO.
Enkel jammer dat ze niet verstek kunnen zagen, maar ze zagen echt bizar nauwkeurig.
Ook nooit problemen als er iets verkeerd gezaagd is.
Dat is me 1 keer overkomen, kreeg gelijk twee (?) nieuwe plankjes mee :D
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Subje

Bericht door Wowly »

Inderdaad wel balen van die bouwmarkt zeg.....allemachtig. Gelukkig kom je er altijd achter tijdens het bowen. Gewoon je plan wat aanpassen. Wel goed opletten; de meesten maten hebben een reden. Oftewel, één ding aanpassen is meerdere dingen aanpassen :(

Wel een leuk topic, én een gave combi, dat moet ik toegeven hahahaha.

jan
Gebruikersavatar
Martin66
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 04 apr 2011, 18:54
Locatie: Amersfoort (zuid)

Re: Subje

Bericht door Martin66 »

Wel, wel, goed uitgerust aan de sla gegaan. De plate-amp hokje in de 'steigers' en dan maar beginnen met het freeswerk.
Ik heb wel gemerkt dat je nooit te veel lijmklemmen kan hebben om alles lekker vast te zetten :)
Bijlagen
DSC03273.JPG
DSC03274.JPG
Gebruikersavatar
Martin66
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 04 apr 2011, 18:54
Locatie: Amersfoort (zuid)

Re: Subje

Bericht door Martin66 »

Ben alles nog eens rustig aan het doorrekenen... Ik heb me zo'n 50 liter vergist :shock: ](*,) [-( :-k
Als 't nu drinkbaar was, geen probleem, stel vrienden en gaan. :rock:

Maar 't is lucht :hide: eigenlijk...
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2061
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: Subje

Bericht door MichaelB »

Het is wat veel, 50 liter, maar gooi er lekker een tussenschot in. Of een paar stoeptegels onderin, kan 'ie ook niet meer gestolen worden :mrgreen:

Je schrijft trouwens amusant! :lol:
Gebruikersavatar
Martin66
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 04 apr 2011, 18:54
Locatie: Amersfoort (zuid)

Re: Subje

Bericht door Martin66 »

MichaelB schreef:
Het is wat veel, 50 liter, maar gooi er lekker een tussenschot in. Of een paar stoeptegels onderin, kan 'ie ook niet meer gestolen worden :mrgreen:
Heppum net verder doorgerekend, moet de pijpen (3x 15,9*5cm) van 16,8 naar 12,3 cm diep brengen.
MichaelB schreef:
Je schrijft trouwens amusant! :lol:
Dank je :dank:
Gebruikersavatar
Martin66
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 04 apr 2011, 18:54
Locatie: Amersfoort (zuid)

Re: Subje

Bericht door Martin66 »

Het 'millimeteren' is begonnen...
Om de bracing goed te krijgen, her & der millimeters verwijderd om eea passend te krijgen.

Voorlopig kom ik uit :sure:

En wat zichtbaar is, is gelijmd (van de behuizing hè ;) )
Bijlagen
DSC03275.JPG
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”