audio meubel

Complete sets, maar ook bijvoorbeeld hifi-meubels

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
martinb76
Berichten: 50
Lid geworden op: do 12 jun 2008, 20:52
Locatie: berkel en rodenrijs

audio meubel

Bericht door martinb76 »

hallo mensen.

sinds kort woon ik samen met vriendin, maar nu ik er woont neem ik mijn hifi spullen langzaam mee.
maar de kast die er staat is veels te klein.
nu ben ik op zoek naar een leuk groot stevig audio meubel.
Heb ongeveer plek voor 7/8 app nodig 2 x eindv voorv cd dvd ps3 tuner.
Kunnen jullie mijn aan foto's site's helpen om ideeen op te doen.
alvast bedankt martin.
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Bericht door sevenup »

Gebruikersavatar
KILLorBE
Berichten: 280
Lid geworden op: do 12 jun 2008, 23:17
Locatie: Nijmegen

Bericht door KILLorBE »

Misschien kun je beter aangeven hoeveel je er voor over hebt, of je zelf wilt/kunt bouwen, afmetingen....etc.

Je zou kunnen denken aan een meubel als dat van Hondasnl, maar ook aan de welbekende flex meubelen zoals deze en deze, maar er zijn talloze andere mogelijkheden...your imagination is the limit :wink:
martinb76
Berichten: 50
Lid geworden op: do 12 jun 2008, 20:52
Locatie: berkel en rodenrijs

hallo

Bericht door martinb76 »

ik wil best tot zo 300 euro gaan.
zelfbouw geen probleem.
heb wel iets gezien van ikea maar heb het lieft de achterkant open mocht ik van app willen wisselen andere cd speler of eindversterker.
zelf denk ik aan 3 platen mdf, weet alleen niet of ik mdf als staanders neem of iets met schoerdraad en daar om heen pvc?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Of gewoon het TNT flexirack, kun je alle kanten mee op. En heb je veel planken nodig bouw je hem "Double":

Afbeelding

Bouw je een double dan ben je nog wel rond de €200 kwijt aan materiaal.

P.s. de tnt-audio site is nog al eens of line de laatste tijd
markje
Berichten: 995
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 14:49

Re: hallo

Bericht door markje »

martinb76 schreef:
maar heb het lieft de achterkant open
Dat was hier ook niet, kwestie van een half uurtje met de decoupeerzaag en je hebt een prachtig open achterkant, alsof er nooit wat gezeten heeft.

Je moet alleen even kijken of de plaat voor de sier is of extra stevigheid geeft (bij Ikeakasten is het dat laatste), anders zakt je kast scheef als je er tegenaan tikt.


Groeten Mark
Gebruikersavatar
scanspeakman
Berichten: 423
Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 19:43

Bericht door scanspeakman »

keuze hangt ook een beetje af van hoe zwaar alles is. mijn eindversterker is bijvoorbeeld vrij zwaar (kilo of 25-30) en ook de andere componenten zijn redelijk aan het gewicht (al dan niet door demping met loodbitumen) dus voor mij stond stevigheid vrij hoog op het lijstje.

viewtopic.php?t=7955

Dit ding kan aardig wat hebben maar de standaard flexy table kan ook al aardig wat aan.

Scanspeakman
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

Misschien hier nog wat inspiratie.
M.b.v buis de draadeinden weggewerkt.
viewtopic.php?t=4391&highlight=flexy
martinb76
Berichten: 50
Lid geworden op: do 12 jun 2008, 20:52
Locatie: berkel en rodenrijs

Bericht door martinb76 »

bedankt tot zover.
ik wil idd een sevige kast kopen bouwen.
als het bouwen word het mdf kan je het maken zoals jij het wil.
maar sommige app zijn hier ook wel vrij zwaar cd speler marantz cd 80 is verzwaard.
heb wel iets gezien bij ikea maar dan wil ik deel van de achterplaat weg hebben, wissel wel regelmatich van app en dan is het lekker dat je er aan de achterkant goed bij kan.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Pjotr schreef:
Of gewoon het TNT flexirack, kun je alle kanten mee op. En heb je veel planken nodig bouw je hem "Double":

Afbeelding

Bouw je een double dan ben je nog wel rond de €200 kwijt aan materiaal.

P.s. de tnt-audio site is nog al eens of line de laatste tijd
Die heb ik gebouwd en ben daar zeer tevreden over. Je kan de leggers zo maken dat ze netjes binnen je interieur passen.
Gebruikersavatar
scanspeakman
Berichten: 423
Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 19:43

Bericht door scanspeakman »

In verband met het te dragen gewicht heb ik alleen wel multiplex gebruikt ipv mdf; met mdf wordt het net wat slapper. multiplex is iets lastiger te verwerken maar je planken zijn net wat stijver.

Scanspeakman
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Yep, ik heb ook multiplex gebruikt, om dezelfde reden.
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

Ik heb 3 x 18mm Mdf op elkaar en d`r gaat niks krom of doorhangen.....
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Dat zijn dan wel erg dikke leggers.
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

rho schreef:
Dat zijn dan wel erg dikke leggers.
viewtopic.php?t=4391&highlight=flexy

:wink:
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Wel mooi. :)
Plaats reactie