Ik ben Otto en zwerf al een hele tijd op jullie forum. Nu heb ik afgelopen week de keuze genomen om te beginnen met zelfbouw van een Carat center. En daarbij heb ik jullie hulp nodig
Filter zit al inelkaar en getest en werkt na toebehoren. Nu zit ik echter met het feit van het in elkaar zetten van mijn hout pakket. Ik ben handig maar ik heb nooit echt met hout gewerkt. Dus voordat ik iets verknal vraag ik aan jullie hoe ik het beste moet beginnen met het inelkaar zetten van mijn hout pakket. Wat is de beste stappen plan.
- Alle eerste het lijmen, met welke materiaal gebruiken jullie voor 22 mm mdf. Epoxy lijkt mij zo veel rotzooi geven en hout lijm, tja dat zou toch voldoende moeten zijn ?
- Hoe krijg ik de plankjes recht op de lijnen met de hout klemmen zonder dat dit gaat bewegen.... Ik wil beetje de techniek hierachter kennen waar ik aan moet denken. Wat is de volgorde enz.
Om alles mooi strak te krijgen heb ik toevallig MDF vuller tegen gekomen maar heeft iemand hier ook ervaring mee ? Of is er een betere manier waardoor de kiertjes ook na het spuiten van de kast niet meer zichtbaar terug komt.
Verder vroegt ik mij nog af of ik de scheidingsfilter, die ik tegen de achterschot ga bevestigen ook moet bedekken met dempings materiaal omdat ik de binnen kant helemaal bedek. Of kan ik de scheidingsfilter open laten, misschien inverband met warmte van de onderdelen ?
Verder snap ik eigenlijk niet waarom de center uit een holte bestaat. Dus de tweeter en de 2 woofers zitten in een kamer en niet uit verschillende holtes. Dit gaat toch eigenlijk elkaar beinvloeden of zie ik dit fout ? Foto's komen !!
In iedergeval alvast bedankt voor jullie lees moeite