als je weerstandjes in je filter wilt zetten, kun je dan beter met een hoge of een lage weerstand nemen?
of is er een specifieke hoogte van de weerstandjes?
ik hoor graag het antwoord
Moderator: Beheerdersteam
Waarom wil je weerstandjes in je filter zetten?Dragonmaster352 schreef:als je weerstandjes in je filter wilt zetten
Zou je zo vriendelijk willen zijn om een bronvermelding te plaatsen, oftewel ... waar heb je dat gelezen en plaats ook hier de link naar dat artikelDragonmaster352 schreef:ik heb gelezen dat het de kwaliteit verhoogt en ik bedoel voor passieve filters
Dat bedoel ik, gokken kun je beter op een ander type site doen ... niet hierb_force schreef:Zou ook nog kunnen dat hij een RC filtertje bedoelt (niet specifiek voor luidsprekers, maar bv in een preamp of versterker, voeding).
Dragonmaster352 schreef:overigens een surround versterker (je weet wel zo'n kastje voor het geluid van de tv enzo) die geven toch gelijkstroom naar de speakers?
even dat straks niet blijkt dat ik nog een transformator nodig heb

Bafflestep informatie staat elders en ook nog in het engels, dus de beginner kan snel de mist in gaan.Het ging vast om deze passage Vaak hebben we in de hoge tonen een te hoog rendement, de tweeter speelt wat harder en dat moet aangepast worden. Dit kunnen we doen met weerstanden. Een weerstand in serie verminderd de spanning voor de tweeter. Nog een weerstand parallel betekend dat een kleinere weerstand serie nodig is en we trekken zo ook de impedantie van de tweeter vlak, 2 vliegen in 1 klap.