Twijfel over aanschaf platenspeler
Moderator: Beheerdersteam
Over mosterd en na de maaltijd...
Ik kan enkel beamen dat eigenlijk alle LP's die ik heb beter klinken dan de CD's van hetzelfde album. Enkel enkele beroerde 80's albums heb ik liever in de heruitgave op CD.
De 160 is een top speler. let op lagerspeling op het plateau, brommen van de motor, speling in de arm, draadbreukjes in de armbedrading en de pully/snaar. Zeker de snaar zal wel vervangen mogen worden verwacht ik. PM me even, heb nog een nieuwe liggen voor een prikkie.
Ik kan enkel beamen dat eigenlijk alle LP's die ik heb beter klinken dan de CD's van hetzelfde album. Enkel enkele beroerde 80's albums heb ik liever in de heruitgave op CD.
De 160 is een top speler. let op lagerspeling op het plateau, brommen van de motor, speling in de arm, draadbreukjes in de armbedrading en de pully/snaar. Zeker de snaar zal wel vervangen mogen worden verwacht ik. PM me even, heb nog een nieuwe liggen voor een prikkie.
Ik heb vanmiddag een 2e hands platenspeler gekocht, het is een Thorens TD 165 geworden! De speler is nog helemaal origineel en is niks aan gemodificeerd. Ik zal de komende tijd wel gaan uitzoeken wat er allemaal aan te verbeteren is, maar het geluid wat er nu uitkomt vind ik ZEKER niet verkeerd! Of het ook beter is dan een cd ben ik nog niet helemaal over uit maar het zit er in ieder geval heel dicht bij in de buurt!
Op Platenspeler kun je waarschijnlijk wel wat nuttige info vinden, en op Vinyl Engine kun je een (service)handleiding downloaden.
Post even wat foto's en/of info over het element/arm en de staat van de draaitafel.
Veel plezier met je aanwinst.
Post even wat foto's en/of info over het element/arm en de staat van de draaitafel.
Veel plezier met je aanwinst.
Hier zijn wat foto's:








Zoals te zien op de laatste foto zitten er wel een aantal krassen op, ik ben wel aan de slag geweest met Commandant 4, maar dat hielp niks. Er zit een Ortofon F15S element in, heeft het nog zin om de naald te vervangen door een nieuwe? Ik heb wel al de dunne bodemplaat vervangen door een 18 mm MDF plaat. Ook heb ik wat gelezen over de schuimpjes uit de vering te halen, heeft dat nog zin?








Zoals te zien op de laatste foto zitten er wel een aantal krassen op, ik ben wel aan de slag geweest met Commandant 4, maar dat hielp niks. Er zit een Ortofon F15S element in, heeft het nog zin om de naald te vervangen door een nieuwe? Ik heb wel al de dunne bodemplaat vervangen door een 18 mm MDF plaat. Ook heb ik wat gelezen over de schuimpjes uit de vering te halen, heeft dat nog zin?
Je kan de foto's best gewoon aan je bericht hangen.
Door op de knop "Add an Attachment" te klikken kan je foto's uploaden.
Die krassen ga je er niet af krijgen vrees ik. Mosschien dat je de top-plaat een ander kleutje kan geven of bekleden met een dunne folie met een mooie kleur of patroon.
Als de naald versleten is zou ik er niet teveel vinyl meer mee draaien. Een erg versleten of defecte naald kan je vinyl beschadigen.
Door op de knop "Add an Attachment" te klikken kan je foto's uploaden.
Die krassen ga je er niet af krijgen vrees ik. Mosschien dat je de top-plaat een ander kleutje kan geven of bekleden met een dunne folie met een mooie kleur of patroon.
Als de naald versleten is zou ik er niet teveel vinyl meer mee draaien. Een erg versleten of defecte naald kan je vinyl beschadigen.
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Ik zou inderdaad eerst investeren in een nieuwe naald, of een compleet nieuw element.
Dat schuim moet je lekker laten zitten in de veren, of er nieuw schuim voor in de plaats doen. Anders krijg je een heel "nerveus" plateau, dat bij elke aanraking schommelt.
Ik heb mijn draaitafel (zo'n zelfde TD 165) uit elkaar gehaald en het bovendek zwart gespoten. Een drupje olie in het lager en een nieuwe snaar erop. Verder heb ik ook een aansluiting voor een eurostekker en twee cinchbussen erop gemaakt.
Ik kan je wel aanbevelen je platen wat beter te reinigen.
Zelf gebruik ik een "Disco Antistat", dat maakt je platen een stuk schoner dan alleen maar een borsteltje.
Wel even een nieuwe binnenhoes om de plaat doen. Anders zit er gelijk weer oud stof aan.
Dat schuim moet je lekker laten zitten in de veren, of er nieuw schuim voor in de plaats doen. Anders krijg je een heel "nerveus" plateau, dat bij elke aanraking schommelt.
Ik heb mijn draaitafel (zo'n zelfde TD 165) uit elkaar gehaald en het bovendek zwart gespoten. Een drupje olie in het lager en een nieuwe snaar erop. Verder heb ik ook een aansluiting voor een eurostekker en twee cinchbussen erop gemaakt.
Ik kan je wel aanbevelen je platen wat beter te reinigen.
Zelf gebruik ik een "Disco Antistat", dat maakt je platen een stuk schoner dan alleen maar een borsteltje.
Wel even een nieuwe binnenhoes om de plaat doen. Anders zit er gelijk weer oud stof aan.
Dat valt me nu ook op. Een Disco antistat gaat dat zeker niet van de eerste keer al dat vuil er af krijgen. Ik gebruik 'm zelf en heb er een groot aantal 2deHands vinyl mee zuiver gemaakt. Dat vraagt toch de nodige uurtje poetswerk.RobertD schreef:Ik kan je wel aanbevelen je platen wat beter te reinigen.
Zelf gebruik ik een "Disco Antistat", dat maakt je platen een stuk schoner dan alleen maar een borsteltje.
Wel even een nieuwe binnenhoes om de plaat doen. Anders zit er gelijk weer oud stof aan.
Nee, maar als je een hele stapel vinyl in 1 sessie wil wassen vraagt dat redelijk wat tijd. Ik behandel vinyl met de nodige voorzichtigheid zodat het misschien ook wat langer duurt dan nodig.Henkjan schreef:uurtjes? draai je dan echt de LP een uur ofzo in de DA?rho schreef:.... Ik gebruik 'm zelf en heb er een groot aantal 2deHands vinyl mee zuiver gemaakt. Dat vraagt toch de nodige uurtje poetswerk.

