Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen

Bericht door hsmeets »

Hoi,

Vandaag 2x AS2.100 D ontvangen en het losse touchpad voor de bediening.

De AS2.100 bekijkende: er zijn UCD180 OEM modules geplaatst en niet de UCD100.....waren de 100W versies op?

In de specsheets van de OEM modules wordt duidelijk verschil gemaakt tussen 180 en 100W modules. Zal in kostprijs niet veel uitmaken voor de AS2.100....of zijn de 180 modules toch gemankeerd en doen maar 100W ?? 100W is trouwens voldoende :-)

Helaas blijkt de touchpad een DOA: als ik hem aansluit en de schakelaar omzet komt de AS2.100 direct uit standby. Op de touchpad brand verder geen LED of zo. Reageren op de touchpad doet hij ook niet.

Met het standaard printje met drukknoppen werkt wel alles zoals verwacht kan worden, blauw LEDje gaat branden als de AS2.100 uit standby gehaald wordt.

Huib
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36755
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen

Bericht door Pjotr »

hsmeets schreef:
.

De AS2.100 bekijkende: er zijn UCD180 OEM modules geplaatst en niet de UCD100.....waren de 100W versies op?
Uhh, weet je dat zeker? De UCD180 is bijna 2x zo groot qua afmetingen, lijkt mij niet echt te gaan passen op de basis print.

Fotootje?
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen

Bericht door hsmeets »

De AS2.100 zoals vandaag ontvangen, crappy iphone pic:
UCD180LPOEM.JPG
foto.JPG

UCD100 met google gevonden:

Afbeelding

AS2.100 met UCD100:
Schermafbeelding 2011-07-01 om 21.54.44.png
Laatst gewijzigd door hsmeets op vr 01 jul 2011, 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36755
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen

Bericht door Pjotr »

hsmeets schreef:
UCD180LPOEM.JPG
Tja, valt niet te ontkennen, een 180 lpoem versie, ze knutselen wat af daar. Hopelijk zegt het geen póém straks :mrgreen: Maar als ze er niet ook een grotere trafo opgezet hebben (een 2x 32V trafo i.p.v. 2x 23V) zal ie niet meer dan 100W kunnen leveren.
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen

Bericht door hsmeets »

Yep, wel nog de 2x23V trafo.....ach, wellicht op termijn een andere trafo, als het al nodig zou zijn....
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36755
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen

Bericht door Pjotr »

Een grotere trafo zou ik toch niet zonder overleg met Hypex doen of met de data sheet in handen. Dat "lp" zou nog wel eens "low power" kunnen beteken. D.w.z. een speciale versie voor deze plate amp met b.v. elco's met lagere spanning er op. De voedingselco's op de basisprint gaan dat sowieso niet trekken.
Hypex_support
ZA-sponsor: Hypex Electronics
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 26 jul 2009, 16:25

Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen

Bericht door Hypex_support »

De AS2.100 wordt sinds kort inderdaad uitgevoerd met de UcD180lp (Low Profile). De UcD100OEM is destijds geupgrade naar 180 Watt en werdt de UcD180lp, gezien de al een UcD180OEM hadden. Omdat de UcD180lp de UcD100 overbodig heeft gemaakt hebben we besloten deze te laten vervallen en de UcD180lp te gaan gebruiken, pincompatibel.
Beperking is inderdaad de eerder genoemde trafo. Meer vermogen kan gehaald worden door een grotere trafo te gebruiken maar let wel dat er een aantal beperkingen zijn, daarvoor graag eerst contact met onze support voor advies/vragen.
tigradekat
Berichten: 431
Lid geworden op: za 11 jun 2011, 18:35

Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen

Bericht door tigradekat »

Vraagje: Ik heb gisteren 2 AS2.100 modules ontvangen. Nu probeer ik even vlug geluid uit een luidspreker te krijgen door een AS2/100 op het lichtnet aan te sluiten en hem via USB aan de pc aan te sluiten. Hij wordt vlotjes herkend door Windows 7 als USB Audio Device. Helaas komt er geen geluid uit de aangesloten speaker. Wel hoor ik een heel klein beetje ruis en een klein tikje bij het uit- en inschakelen. De speaker is dus goed aangesloten denk ik. Dit zou toch moeten werken zo?

PS: Mijn twee versterkers hebben gewoon de 100UCD modules. Wel heeft de ene module 105C condensatoren terwijl de andere 85C condensatoren heeft :?
Laatst gewijzigd door tigradekat op do 08 sep 2011, 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36755
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen

Bericht door Pjotr »

Het volume staat default op nul. Je moet de bijbehorende filtersoftware opstarten. Daarmee kun je dan het volume regelen. Of het controle paneeltje aansluiten, dat kan ook.
tigradekat
Berichten: 431
Lid geworden op: za 11 jun 2011, 18:35

Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen

Bericht door tigradekat »

Dat is het niet, ik heb zowel via de filtersoftware als via het paneeltje het volume verhoogd, maar geen geluid...
Gebruikersavatar
Chris_T
Berichten: 1443
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 15:15
Locatie: Wageningen

Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen

Bericht door Chris_T »

Als ze compleet nieuw zijn, moet je wel eerst een filter nog inladen.
Fabrieksaf staat er niets in het geheugen.
tigradekat
Berichten: 431
Lid geworden op: za 11 jun 2011, 18:35

Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen

Bericht door tigradekat »

Maar ook zonder filter zou ik toch met een breedbander gewoon geluid moeten kunnen produceren? (de speaker in kwestie is een MarkAudio Alpair 10.2)
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36755
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen

Bericht door Pjotr »

Chris_T schreef:
Als ze compleet nieuw zijn, moet je wel eerst een filter nog inladen.
Fabrieksaf staat er niets in het geheugen.
Dat was bij mij niet zo. Alleen het volume stond op nul en was het controle paneeltje voldoende om er geluid uit te krijgen.
tigradekat
Berichten: 431
Lid geworden op: za 11 jun 2011, 18:35

Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen

Bericht door tigradekat »

Tja, dat werkt bij mij dus niet.... Iemand nog een suggestie?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36755
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen

Bericht door Pjotr »

Dan toch Chris zijn suggestie maar opvolgen en er een flat filter in laden ("Unity").
tigradekat
Berichten: 431
Lid geworden op: za 11 jun 2011, 18:35

Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen

Bericht door tigradekat »

Update: Ik had de speaker op J4 aangesloten (low channel in 2 channel mode). Als ik nu de speaker op J2 aansluit (high channel in 2 channel mode) komt er wel geluid uit de speaker.

Hoe kan dit?

EDIT: Kan het zijn dat ik de jumper (JP1) moet verwijderen omdat de AS2.100 wellicht met de jumper geinstalleerd in bridged mode staat?

Als dit zo is kan ik me voorstellen dat er slechts een kanaal geschakeld staat, in dit geval J2...
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36755
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen

Bericht door Pjotr »

De handleiding al stap voor stap afgelopen en beide kanalen met "Unity" geladen?
tigradekat
Berichten: 431
Lid geworden op: za 11 jun 2011, 18:35

Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen

Bericht door tigradekat »

Nee, nog niet met het filter gespeeld. Maar het feit dat ik inmiddels wel geluid uit een kanaal krijg wijst er op dat ik het niet in het filter moet zoeken. Vanavond experimenteer ik verder, ook met filterinstellingen.
tigradekat
Berichten: 431
Lid geworden op: za 11 jun 2011, 18:35

Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen

Bericht door tigradekat »

Ok, ik had eerder naar Chris_T en Pjotr moeten luisteren :roll:. Na het inlezen van een Unity filter doen beide kanalen het.

Wat me wel opvalt is dat er pas fatsoenlijk hoorbaar geluid uit de speaker komt met de volumeslider op ongeveer -10. Zelfs op max vermogen (stand 6) is het volume nog niet echt luid te noemen. In Windows staan alle volumes op max.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen

Bericht door Henkjan »

hoe heb je 'm aangesloten op de PC? via USB met de AS2.100 als geluidskaart of analoog?
tigradekat
Berichten: 431
Lid geworden op: za 11 jun 2011, 18:35

Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen

Bericht door tigradekat »

Via USB als geluidskaart

EDIT: Als ik het standaard geluidssetje ontkoppel van de pc is alles in orde op de een of andere manier. Net even de L26Roy aangesloten en hem op 30hz eens even lekker ingespeeld; fascinerend om te zien hoe zo'n ding dan tekeer gaat free air :twisted:
Gebruikersavatar
Boppo84
Berichten: 699
Lid geworden op: za 07 mei 2005, 22:28
Locatie: Zevenhuizen

Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen

Bericht door Boppo84 »

Heb je de audioapparaten op je computer dan goed ingesteld (zou volgens mij op "USB-Audio DAC" moeten staan)? Wat je nog zou kunnen doen is gewoon een telefoon/mp3-speler met een jack-cinch-kabeltje aansluiten. Dan moet de inputselectie op de AS2.100 wel op auto of analoog staan.
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen

Bericht door hsmeets »

Hoi,

Mijn Setup: 2x AS2.100 voor 2weg speakers, Master-Slave via triggerkabel, Touchpad op de master aangesloten. PC met W7.

Tot gisteravond kon ik met het filterprogramma beide benaderen en de filters instellen. Echter sinds gisteren kan ik alleen de Master nog aanspreken om filters in te stellen. Als ik omplug naar de Slave zegt Windows7 dat deze het apparaat niet herkent of dat het apparaat niet correct werkt (code 43). Geluid komt er wel gewoon uit.

Om uit te sluiten dat het aan mijn computer ligt heb ik de laptop van het werk aangesloten (en de hypex software geinstalleerd) maar met hetzelfde resultaat: Master lukt maar Slave niet en met dezelfde melding in windows (code 43).

Als ik de slave aansluit wordt het USB Audio DAC apparaat wel herkent (op mijn pc en die van de zaak) maar het AS2.100 apparaat dus niet.

Vervolgens heb ik de triggerkabel uit de slave getrokken en een keypad aangesloten. Geen success, wel het USB Audio DAC apparaat weer maar niet het AS1.200 apparaat.

Natuurlijk tussendoor alles eens en steeds spanningsloos gemaakt en PC reboot.

Dan viel mij nog het volgende punt op:
Als de slave eenmaal via USB aangesloten is geweest reageert hij niet meer op commando's van het keypad, ik kan hem dan alleen nog via de schakelaar uitzetten, voor ik de USB aansluit reageert hij wel op de keypad.

Toen ik daarna de keypad loskoppelde en de triggerkabel instak kon ik de slave via de master bedienen. toen ik toen weer de USB op de slave aansloot en weer ontkoppelde reageerde de slave ook niet meer op de commando's van de master tot ik alles uit en weer aan gezet had.

Wie het weet mag het zeggen.

Natuurlijk ook een hulpverzoek naar Hypex gemailed.

Groet,

Huib
Gebruikersavatar
Chris_T
Berichten: 1443
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 15:15
Locatie: Wageningen

Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen

Bericht door Chris_T »

Het kan toeval zijn, maar ik heb sinds 2 weken precies hetzelfde euvel :shock: .
2 AS2.100dig in master-slave config.
Bij mij is het alleen de master die niet meer herkent wordt.
Aanvankelijk dacht ik ook dat het door de USB van de PC kwam, maar aansluiten op een laptop heeft hetzelfde effect.
Vreemd genoeg werkt geluid wel via de usb aansluiting, alleen een nieuw filter inladen zit er niet meer in.

Ik vraag mij af of dit misschien door een (onbekende) firmware bug kan komen?
Ben heel benieuwd naar het mailtje dat je van Hypex terug ontvangt.
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen

Bericht door hsmeets »

Beste Chris_T,

Toeval of niet: Ik zou zeggen stuur zelf ook een mail naar HYPEX en leg uit wat er bij jou niet goed functioneerd. Het kan hetzelfde probleem zijn of oorzaak hebben maar ook niet.

Huib
Plaats reactie