Verhip ja!Arno schreef:Die moeren van je cirkelgeleider staan iig mooi scherp op de foto
Bart, je bent toch niet stiekem voor het eerst in zeven jaar een luidspreker aan het bouwen?
Moderator: Beheerdersteam
Verhip ja!Arno schreef:Die moeren van je cirkelgeleider staan iig mooi scherp op de foto
bedoel je het typenummer? s = switched 40 = vermogen 12 = uitgangspanning. Niet veel consumenten zullen er mee te maken krijgen dus hoeven er geen leuke namen worden verzonnen, en de ontwerpers hebben liever namen die het product beschrijven. Dat maakt het namelijk makkelijk om snel de juiste te vinden, je kijkt naar de naam in plaats van dat je telkens de gegevens op moet zoeken.b_force schreef:
Beetje typisch?
hier ook. reste zich dan weer meteen, gaat dan nogmaals in beveiliging, etc tot de C vol is.... lijkt me niet zoals t hoort.b_force schreef:Voeding schiet bij mij in veiligheidsmodus bij teveel capaciteit.
Nou lijkt me vrij logisch.Henkjan schreef:hier ook. reste zich dan weer meteen, gaat dan nogmaals in beveiliging, etc tot de C vol is.... lijkt me niet zoals t hoort.b_force schreef:Voeding schiet bij mij in veiligheidsmodus bij teveel capaciteit.
Een te grote capaciteit wordt als kortsluiting gezien totdat deze opgeladen zijn. Je zet de voeding aan en vraagt de voeding om een enorme hoeveelheid stroom te leveren, ik begrijp het best dat de voeding het voorgezien houdt. Zet er een weerstand voor om de stroom te begrenzen en hij zal het waarschijnlijk veel beter doen. Maar dan heb je weer een weerstand die je niet wilt. Hmmm een microcontroller die na x seconden de weerstand overbrugt met bijvoorbeeld een relais. Moet niet te moeilijk zijn om dat in een middagje te maken.Henkjan schreef:hier ook. reste zich dan weer meteen, gaat dan nogmaals in beveiliging, etc tot de C vol is.... lijkt me niet zoals t hoort.b_force schreef:Voeding schiet bij mij in veiligheidsmodus bij teveel capaciteit.
Kan met een simpel RC-kringetje ook hoor... Zoiets heet een inschakelvertraging.jcgv schreef:Hmmm een microcontroller die na x seconden de weerstand overbrugt met bijvoorbeeld een relais. Moet niet te moeilijk zijn om dat in een middagje te maken.