Doel
M'n eisen komen redelijk overeen met die van adkebab. Ik luister veel naar HipHop dus een goed laag is wel een must. Indeling van de kast wordt zoals die van adkebab/ de Apple Hifi. Maar mijn budget is als 15 jarige natuurlijk niet zo groot. Het max is zo'n 50-75euro totaal voor 1 woofer en 2 full range drivers.
Onderdelen
Ik heb nu 2 TA2024's over die elk 2*15W leveren en niet brugbaar zijn. Zou voor (efficiente) breedbanders genoeg zijn, maar een sub heeft denk toch wel 50W nodig?
Er zijn een aantal 12V 7Ah accu's onderweg, waarvan ik er 2 in serie wil gaan zetten zodat ik 24V heb voor de versterkers. Aangezien een TA2024 geen 24V aan kan zit ik er aan te denken ze te verkopen en een versterker van 41Hz te kopen zoals de AMP9-BASIC. Deze heeft 4 kanalen (50W per kanaal) en is brugbaar. Gaat wel weer over mijn totale budget (+-100 euro) heen, dus een Sure TK2050 2*100W (of evt. de 4*100W) zou misschien een betere keuze zijn?
Als woofer zat ik aan een Peerless SDS 134 THP of een Monacor SP-202E, de Peerless lijkt me beter, maar heeft een stuk lagere SPL dan Monacor. Andere suggesties zijn natuurlijk heel erg welkom!
Voor de full ranges is er zoveel keuze dat ik er niet uit kom, ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen.
Ik denk dat een budget van 100 euro voor drivers + versterker niet erg veel is, maar ik wil me hier toch aan proberen te houden. Voor speakers met een extreem goede prijs kwaliteit verhouding zou ik me budget nog iets kunnen verhogen, maar dat is dus alleen als de kwaliteit daar zoveel mee voorruit gaat dat ik er niet omheen kan.
Ik hoop dat jullie mij wat advies kunnen geven!