opnieuw opbouwen van m'n meetset

... is weten!

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: opnieuw opbouwen van m'n meetset

Bericht door Henkjan »

zo, we zijn weer wat verder.... sure bordje exit :!:
Bijlagen
IMAG0231.jpg
Gebruikersavatar
pvanlingen
Berichten: 1587
Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
Locatie: Dronten

Re: opnieuw opbouwen van m'n meetset

Bericht door pvanlingen »

@Henkjan.
Toch gesloopt hé, en wat doe je nu met dat mooie kastje? :mrgreen:

Ga je nu nog reclame maken voor m'n condensatortjes. :lol:

Paul.
Bijlagen
DSC00096.JPG
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36744
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: opnieuw opbouwen van m'n meetset

Bericht door Pjotr »

pvanlingen schreef:
@Henkjan.
Toch gesloopt hé, en wat doe je nu met dat mooie kastje? :mrgreen:
Ja, hij moet toch ergens op oefenen met dat solderen te leren :lol: :lol: :lol:

(Had je maar 220 op de kast moet zetten :twisted: )
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: opnieuw opbouwen van m'n meetset

Bericht door Henkjan »

pvanlingen schreef:
Ga je nu nog reclame maken voor m'n condensatortjes. :lol:
ja later, voor t project waar die in komen moest nog wat gemeten worden, vandaar

die kast gaat nog wel een nieuw interieur krijgen hoor, weet nog niet precies wat :mrgreen:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: opnieuw opbouwen van m'n meetset

Bericht door Henkjan »

zo, net wat test metingen met LIMP gedaan, maar zie wel wat afwijkingen. een 3.3ohm weerstand meet vrijwel OK, maar hogere waarden meet die wat lager dan wat zou moeten waarbij de afwijking groter is naarmate de weerstand groter is.

ook een C gemeten, een 6.8µF (2%) wordt gemeten als een 7.2µF (en)

wat zou dit kunnen veroorzaken? eerder zat het erg goed namelijk. kan een niet helemaal jofele calibratie de oorzaak zijn van dit? (het lukte ff niet om een helemaal identiek signaal op de L en R ingang van de kaart te zetten namelijk)
Plaats reactie