Subwoofer Unknown!
Moderator: Beheerdersteam
Re: Subwoofer Unknown!
wil best de sdx 10 of xls 10 bestellen maar heb nu een 38 liter kist laten maken,kan ik daar nog wat mee?
gepoorte dan?
Wil het dan ook wel weer goed.
heb het er wel voor over !
gepoorte dan?
Wil het dan ook wel weer goed.
heb het er wel voor over !
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12450
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Subwoofer Unknown!
Ik denk dat de XLS10 en de SDX10 elkaar niet zo ontlopen.
SDX10 heeft wat meer xmax
SDX10 heeft wat meer xmax
Re: Subwoofer Unknown!
Weet je, met de eeuwige discussie over hard en laag met subwoofers, zou je haast in de volgende 'breda' sessie een hoekje voor 'budget subwoofers' moeten opzetten 
Re: Subwoofer Unknown!
Ah weet je, je begint gewoon met 1 budget sub en voegt er dan meer toe als je lager en harder wilt 
Re: Subwoofer Unknown!
Bart, kan jij als Winisd-Wizzkid voor Mark niet ff een 38 liter basreflexkastje simuleren met een sdx 10?b_force schreef:Ik denk dat de XLS10 en de SDX10 elkaar niet zo ontlopen.
SDX10 heeft wat meer xmax
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12450
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Subwoofer Unknown!
Ja hoor
38 liter is voor een SDX10 bass reflex te weinig.
Dan heb je toch wel zo'n 70 liter nodig.
Een XLS10 zou wel kunnen in iets van 30-35 liter.
De BR wordt dan wel erg lang.
Hoewel je met tweaken van afstemfrequentie en high-pass filter nog wel een eind kunt komen.
Het voordeel van BR valt dan wel een klein beetje weg.
-3dB ligt dan rond de 25Hz met een maxSPL van 102dB.
Grootste voordeel is dat 45VA dan genoeg is!!! (maal 1,5-2 voor de nodige overhead)
38 liter is voor een SDX10 bass reflex te weinig.
Dan heb je toch wel zo'n 70 liter nodig.
Een XLS10 zou wel kunnen in iets van 30-35 liter.
De BR wordt dan wel erg lang.
Hoewel je met tweaken van afstemfrequentie en high-pass filter nog wel een eind kunt komen.
Het voordeel van BR valt dan wel een klein beetje weg.
-3dB ligt dan rond de 25Hz met een maxSPL van 102dB.
Grootste voordeel is dat 45VA dan genoeg is!!! (maal 1,5-2 voor de nodige overhead)
Re: Subwoofer Unknown!
ok ga deze nu bestellen SDX 10 10 " subwoofer.kogel door de kerk denk ik maar zo, maak er een gesloten kast weet niet hoeveel Liter hoor ik wel van julie ,hoop ik!maak de wanden wel dikker,bracing enzo.
pritex is wel gewensd neem ik aan,
als de versterker te licht is kan ik altijd nog een zwaardere aanschaffen in de future
Maandag ga ik beginnen met de kast.
hoop er wat moois van te maken.
ik hou julie op de hoogte
bedankt allemaal voor de moeite.
Mark
pritex is wel gewensd neem ik aan,
als de versterker te licht is kan ik altijd nog een zwaardere aanschaffen in de future
Maandag ga ik beginnen met de kast.
hoop er wat moois van te maken.
ik hou julie op de hoogte
bedankt allemaal voor de moeite.
Mark
Re: Subwoofer Unknown!
heb de sdx 10 Besteld bij speaker&co he he ! eindelijk,kast laat ik wel iets kleiner zagen,
heb op het forum gelezen dat de kast ongeveer 25 tot 30 liter moet worden gesloten dan.
binnenmaat 30.6x30.6x35.6 =33.33 liter netto .22 mm mdf ,dan gaat de speaker er nog af 2 liter denk ik,
bracing en extra dikke baffle,dan kom ik aardig uit denk ik.
heb op het forum gelezen dat de kast ongeveer 25 tot 30 liter moet worden gesloten dan.
binnenmaat 30.6x30.6x35.6 =33.33 liter netto .22 mm mdf ,dan gaat de speaker er nog af 2 liter denk ik,
bracing en extra dikke baffle,dan kom ik aardig uit denk ik.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12450
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Subwoofer Unknown!
Ik zou hem iets meer geven 35-38 liter.
Mits mogelijk.
Waarom trouwens niet direct bij Henkjan (Juoigâ) besteld?
Mits mogelijk.
Waarom trouwens niet direct bij Henkjan (Juoigâ) besteld?
Re: Subwoofer Unknown!
Speaker & Co is ook een prima adres om zaken mee te doen, kan wel zijn dat de levertijd wat langer is dan bij Henkjan.
Groeten Walter
Groeten Walter
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12450
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Subwoofer Unknown!
Net even zitten kijken en met die CSS SDX10 haal je zo'n 26-27Hz -3dB met een maxSPL van 103dB in een gesloten kast.
Je hebt dan aan die 120W net aan voldoende.
Dat is overigens met 38 liter.
Er zit trouwens standaard in die Mivoc versterker een bass-boost.
Deze heb ik mee gesimuleerd en het kan er nog wel mee door.
Mocht het nou toch niet bevallen, dan raad ik sowieso aan die bass-boost te veranderen.
Je hebt dan aan die 120W net aan voldoende.
Dat is overigens met 38 liter.
Er zit trouwens standaard in die Mivoc versterker een bass-boost.
Deze heb ik mee gesimuleerd en het kan er nog wel mee door.
Mocht het nou toch niet bevallen, dan raad ik sowieso aan die bass-boost te veranderen.
Re: Subwoofer Unknown!
Ok ik laat de woofer gewoon 38 liter,wat betreft die bas-boost uh! sorry maar wat doet ie precies,boost die een bepaalde frequentie.
als ik die verander (hoe weet ik niet ,maar ik kan wel een beetje solderen ooit electrotechniek gedaan)wat zou dat verbeteren aan de subwoofer?
en kost dat vermogen?
als ik die verander (hoe weet ik niet ,maar ik kan wel een beetje solderen ooit electrotechniek gedaan)wat zou dat verbeteren aan de subwoofer?
en kost dat vermogen?
Re: Subwoofer Unknown!
heb de kist deels gelijmd,de bracing gefreesd lood bitumen geplakt.
heb helaas nog geen speaker binnen
formaat vind ik erg mooi,niet eens zo heel groot.
heb helaas nog geen speaker binnen
formaat vind ik erg mooi,niet eens zo heel groot.
Laatst gewijzigd door mark op do 30 jun 2011, 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Subwoofer Unknown!
Nee hoor dat is niet lang,maar tegenwoordig is het vandaag besteld morgen in huis,ben te ongeduldig.
Is een slechte eigenschap van me.

Is een slechte eigenschap van me.
Re: Subwoofer Unknown!
4 dagen over tijd kan best lang zijn, ja...b_force schreef:Is 4 dagen al lang![]()
Re: Subwoofer Unknown!
is vandaag rechtstreeks bij de importeur verstuurd,dus morgen of maandag.
heb dit weekend vrij,daarom de teleurstelling.
maar maakt niet uit, duurt het wat langer.

heb dit weekend vrij,daarom de teleurstelling.
maar maakt niet uit, duurt het wat langer.
Re: Subwoofer Unknown!
De speaker is binnen WOW
,dat is ff wat anders dan ik gewend ben zeg wat een lel!
voor de meeste hier nog een kleintje denk ik.
zal van het weekend wat foto`s plaatsen van de kast ,De kast is verstek gezaagd maar best slecht.
dus veel plamuur.
voor de meeste hier nog een kleintje denk ik.
zal van het weekend wat foto`s plaatsen van de kast ,De kast is verstek gezaagd maar best slecht.
dus veel plamuur.
Re: Subwoofer Unknown!
Mja zelf vind ik 10" groot zatmark schreef:De speaker is binnen WOW,dat is ff wat anders dan ik gewend ben zeg wat een lel!
voor de meeste hier nog een kleintje denk ik.
zal van het weekend wat foto`s plaatsen van de kast ,De kast is verstek gezaagd maar best slecht.
dus veel plamuur.
Re: Subwoofer Unknown!
Van dik hout zaagt men planken! Wow, mijn Vifatje is ongeveer dezelfde maat, maar van heel wat lichter materiaal gemaakt... Maar ja, als ik het goed begrepen moet bij een gesloten bakje met een dergelijke speaker alles wel errug stevig worden... En zo ziet het er ook uit 
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33828
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Subwoofer Unknown!
bij een gepoorte kast ook hoorblueznl schreef:... moet bij een gesloten bakje met een dergelijke speaker alles wel errug stevig worden...
Re: Subwoofer Unknown!
Hmmm. Bij een BT is 'effect bejag'Henkjan schreef:bij een gepoorte kast ook hoorblueznl schreef:... moet bij een gesloten bakje met een dergelijke speaker alles wel errug stevig worden...
Maar euh... toch ben ik het met je eens
