Na de laatste luisterdag toch een beetje verliefd geworden op een platenspeler en buizen versterkers.
Sinds gisteren ben ik dan ook in het bezit van een aardige platenspeler, een echte Sharp optonica 3500. Helaas vergeten dat je een voorversterker nodig hebt.
Speel nu op mijn aux in en dat geeft natuurlijk veel ruis.
Nu was ik toch nog van plan een buizen versterker te bouwen/opknappen en dacht ik kom laat ik beginnen met een phono pre met riaa. Misschien uitgebreid met nog 2 lijn ingangen (tuner/cd)
Maar dan begint het zoeken en als leek weet ik weinig (nog iig).
Dus heeft iemand een leuk schema, onderdelen of gewoon een oud bakkie liggen die dienst kan doen als phono versterker......
Hoop ook van alle buizen liefhebbers hier tips te krijgen over welke buizen gewoon mooi en goed geluid geven.
Uiteindelijk gaat de eindtrap mijn 2 breedbanders aansturen, deze stonden in Breda op een 2x5W van Robert wat erg lekker klonk alleen moest deze wel voledig open staan dus wil eigenlijk iets van 2x8W tot 2x15W bouwen/hebben/
Wie o wie gaat mij helpen en zet me op de juiste richting?
Vincent
