Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Complete sets, maar ook bijvoorbeeld hifi-meubels

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
cobaltjeh
Berichten: 1583
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 14:12
Locatie: Dongen

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door cobaltjeh »

Henkjan schreef:
cobaltjeh schreef:
Nog wel een tip die ik ook van Knuisje gekregen heb. De minidsp dient met geisoleerde spacers geplaatst te worden.
Deze 'schroefgaten' liggen namelijk aan massa, waardoor je kans krijgt op aardlussen, zoals ik nu heb ik mijn dsp.
geldt dat ook voor tussen dsp en digi? of alleen tov de kast?
Alleen naar de kast, de minidigi en dsp zitten toch al met massa aan elkaar door de draadbruggen. Wat extra met de spacers lijkt me niet erg.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door Pjotr »

Op zich is dit een beetje hypothetisch van die aardlussen. Dat geldt eigenlijk alleen met langere kabels of als er veel stroom door de aarde loopt, b.v. bij eindversterkers.

Eigenlijk is het zelfs beter om alles met een zo stevig mogelijke aarde onderling te verbinden en dan kun je juist wel beter alles direct aan de kast aarden. Maar dan moet die verbinding daar wel goed zijn (b.v. alu bodemplaat en kartel ringetjes gebruiken).
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door hannesie »

(Off Topic)
b_force schreef:
Pjotr schreef:
(Je kunt wel zien dat je een nieuwe camera hebt :D )
Zal hij Adobe Photoshop CS4 echt zelf hebben gekocht? :wink:
DSC_0157.JPG
BEWIJSVOERING. :lol: :lol:

Ik ben juist aan het kijken voor de CS5 maar die staat er helaas niet meer bij, en die heb ik eigenlijk nodig voor het NEF formaat van die D7000. :evil:


(On Topic)
Ik moet nog onderdelen bestellen voor de LM setjes die ik ook heb liggen, als die kunststof spacers nodig zijn ga ik die gelijk meenemen.
Het gekke is dat ik die nergens bij de hier bij de handel en in Rotterdam kan krijgen, blijkbaar alleen via het Web.
Laatst gewijzigd door hannesie op wo 22 jun 2011, 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door b_force »

Photoshop is normaal toch dik 900 euro? :-s
http://tweakers.net/pricewatch/271118/a ... p-cs5.html
Of is dit een uitgeklede versie?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door hannesie »

Yep, mede door de vraag van Bart, ik heb nu de nieuwste versie CS 5.5 kunnen bestellen.
Gisteren was hij nog niet verkrijgbaar en nu dus wel, de laatste nieuwe, voor een schamele € 35,--.
Zonder geluk vaart niemand wel. :lol: :sure: :mrgreen:

Dit is de CS Web versie met een behoorlijk aangekleed geheel.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door Pjotr »

b_force schreef:
Of is dit een uitgeklede versie?...........
hannesie schreef:
Yep, mede door de vraag van Bart............
Soms is het hier niet volgen... Photoshop striptease op verzoek van Bart? :shock: :mrgreen:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door hannesie »

Ik ging dus nog even kijken naar aanleiding van de vraag van Bart, bij de site van Slim.nl, en zag daar juist een verwijzing naar dit pakket, die stond er gisteren nog niet en ook niet in de lijst, nu dus wel voor mij bestelbaar :D .

http://www.adobe.com/nl/products/creativesuite/web.html
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door Pjotr »

Jah, wie appels vaart die appels eet :D Maar dat kan Bart volgens mij ook via slim.nl

Overigens vind ik zelf speciale foto ontwikkel programma's zoals Silkypix en Capture One een stuk prettiger/sneller werken voor het bewerken van RAW.
Gebruikersavatar
cobaltjeh
Berichten: 1583
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 14:12
Locatie: Dongen

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door cobaltjeh »

Pjotr schreef:
Jah, wie appels vaart die appels eet :D Maar dat kan Bart volgens mij ook via slim.nl

Overigens vind ik zelf speciale foto ontwikkel programma's zoals Silkypix en Capture One een stuk prettiger/sneller werken voor het bewerken van RAW.
Ik zweer voor de foto 'verwerking' bij lightroom. Mja ik doe dan ook geen 'bewerking' maar alleen correctie en wat kleine zaken. Daarna met 1 druk op de knop naar de cloud. :)
Maar slim.nl daar moet je toch student voor zijn, of hebben jullie andere trucjes.
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door Arno »

Hannesie is de eeuwige student. Dat kun je zien aan die guitige oogjes :lol:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door Pjotr »

cobaltjeh schreef:
Ik zweer voor de foto 'verwerking' bij lightroom. Mja ik doe dan ook geen 'bewerking' maar alleen correctie en wat kleine zaken. Daarna met 1 druk op de knop naar de cloud. :)
Maar slim.nl daar moet je toch student voor zijn, of hebben jullie andere trucjes.
Of docent :D

LR is i.d.d. ook een mooi programma, gebruikt dezelfde RAW processor als CS. Mij ligt de archivering structuur helemaal niet en daar kom je niet onderuit. Vind het regelrechte onoverzichtelijke ramp, maar dat is erg persoonlijk, anderen vinden het juist weer makkelijk. Zelf hou ik het meer op een recht toe recht aan overzichtelijke folder structuur waarbij ook de "ontwikkel recepten" in dezelfde folder opgeslagen worden als de foto's zelf.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door hannesie »

Arno schreef:
Hannesie is de eeuwige student. Dat kun je zien aan die guitige oogjes :lol:
:lol: :lol: :sure:
Pjotr schreef:
cobaltjeh schreef:
Ik zweer voor de foto 'verwerking' bij lightroom. Mja ik doe dan ook geen 'bewerking' maar alleen correctie en wat kleine zaken. Daarna met 1 druk op de knop naar de cloud. :)
Maar slim.nl daar moet je toch student voor zijn, of hebben jullie andere trucjes.
Of docent :D

LR is i.d.d. ook een mooi programma, gebruikt dezelfde RAW processor als CS. Mij ligt de archivering structuur helemaal niet en daar kom je niet onderuit. Vind het regelrechte onoverzichtelijke ramp, maar dat is erg persoonlijk, anderen vinden het juist weer makkelijk. Zelf hou ik het meer op een recht toe recht aan overzichtelijke folder structuur waarbij ook de "ontwikkel recepten" in dezelfde folder opgeslagen worden als de foto's zelf.
Docent, Inmiddels met wat meer tijd.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door hannesie »

Inmiddels zit alles op zijn plek en stevig. :D

Nu dus nog de prik en de aansluitingen naar het achterpaneel.

En voor het front ga ik mijn broer maar eens bellen, eens zien of die wel thuis is de komende tijd.
DSC_0163a.jpg
Off topic: CS 5.5 is dus al binnen, dadelijk maar eens de/ installeren. :roll:
Gebruikersavatar
cobaltjeh
Berichten: 1583
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 14:12
Locatie: Dongen

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door cobaltjeh »

Kijk eens aan, en ineens zit die kast vol. :)
Die dunne kabeltjes zijn wel netjes zeg, ik zie het merk tasker. Zijn wel erg dun volgensmij.
Ik heb een nu wat dikkere kabel van tasker, maar deze is niet echt lekker te verwerken.

Ook netjes alles met krimpkous, mijn complimenten!
Heel binnenkort gaat deze spelen volgensmij. :)
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door knuisje »

Denk ook even aan deze post nu je er nog goed bij kunt.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door hannesie »

knuisje schreef:
Denk ook even aan deze post nu je er nog goed bij kunt.
Hij staat nu op de todo lijst voor morgen :mrgreen: :lol: :sure: .
@ cobaltjeh: Ik heb de Tasker c133 gebruikt, die gaat best wel goed en is 75 Ohm.

Ik kwam vanavond ook tot de conclusie dat de aansluiting naar het backpanel vanaf de minidsp voor het laag ook vergeten is, beter nu als wanneer hij al bijna dicht zit. :oops:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door hannesie »

Wie het weet mag het zeggen, ik wil dus de modificatie doen zoals voorgesteld door MiniDsp.

Ik kan alleen geen R19 ontdekken op de plaats die zij aangeven, of ben ik nu blond of slechtziend. :oops:
DSC_0165a.jpg
De info van MiniDsp geeft toch, naar ik meen, een andere lay-out.

http://www.minidsp.com/media/kunena/att ... Rework.pdf
lay-out.jpg
Nu maar even gemarkeerd met een duiding waar het zou moeten zitten.
Nu maar even gemarkeerd met een duiding waar het zou moeten zitten.
Gebruikersavatar
BertDB
Berichten: 1978
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 17:39
Locatie: Mechelen (BE)

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door BertDB »

Hans, heb je niet de vorige versie ?
De tekeningen gaan volgens mij over de vernieuwde versie van de minidsp..
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door hannesie »

Ik zit inderdaad al te zoeken naar een revisie/versie nummer. :mrgreen:
DSC_0168.JPG
Gebruikersavatar
cobaltjeh
Berichten: 1583
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 14:12
Locatie: Dongen

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door cobaltjeh »

Je hebt inderdaad de oude 'versie' van de minidsp. De nieuwe versie heeft vergulde rca connectoren in een zwart blokje.
En wat extra pin headers voor volume en usb, en sensitiviteits instelling.

Wat plaatjes van de nieuwe versie http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 8#p1515698;
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door hannesie »

Tjonge, heb ik dus ouwe meuk. :mrgreen: :oops: :lol: :lol:
DSC_0169a.jpg
Ik moet dan wel het innerlijk verder afwerken, dan lijkt het geen oude meuk. :sure:
Gebruikersavatar
cobaltjeh
Berichten: 1583
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 14:12
Locatie: Dongen

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door cobaltjeh »

Erg gaaf!

En wat zie ik nu heb jij de duurdere modushop kast me alu boven/onderkant?
piet1955
Berichten: 577
Lid geworden op: wo 17 mar 2010, 19:23
Locatie: Best

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door piet1955 »

hannesie schreef:
Tjonge, heb ik dus ouwe meuk. :mrgreen: :oops: :lol: :lol:

Ik moet dan wel het innerlijk verder afwerken, dan lijkt het geen oude meuk. :sure:
Ik neem aan dat je het uiterlijk bedoeld Hannesie???
Maar dat ziet er ook wel erg nieuwerwets uit. :rock:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door hannesie »

cobaltjeh schreef:
En wat zie ik nu heb jij de duurdere modushop kast me alu boven/onderkant?
Ik ken geen goedkopere van de Modushop :oops: , tenminste niet in het formaat wat ik wilde, en dan de Galaxy Maggiorato.

Mijn RelaiXed staat wel in een zelfde formaat, maar dan inderdaad met die metalen boven en onderzijde, maar die heb ik ook al wel even.
piet1955 schreef:
Maar dat ziet er ook wel erg nieuwerwets uit. :rock:
Voor dat je het weet is het al wel achterhaald. :cry: :cry: :( :sure:
Gebruikersavatar
cobaltjeh
Berichten: 1583
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 14:12
Locatie: Dongen

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

Bericht door cobaltjeh »

hannesie schreef:
Voor dat je het weet is het al wel achterhaald. :cry: :cry: :( :sure:
Vertel mijn wat, ik heb thuis 3 minidsp's waarvan 2 verschillende versies. Un nu komen ze al met de 2x8 en 8x8 bordjes.
Veel interessanter voor het doel waar ik ze nodig voor had. :|

Maar ach mocht ik nog z'on nieuwe halen heb ik zeker genoeg dsp voor een complete 5.1 setup :)
Plaats reactie