Alleen naar de kast, de minidigi en dsp zitten toch al met massa aan elkaar door de draadbruggen. Wat extra met de spacers lijkt me niet erg.Henkjan schreef:geldt dat ook voor tussen dsp en digi? of alleen tov de kast?cobaltjeh schreef:Nog wel een tip die ik ook van Knuisje gekregen heb. De minidsp dient met geisoleerde spacers geplaatst te worden.
Deze 'schroefgaten' liggen namelijk aan massa, waardoor je kans krijgt op aardlussen, zoals ik nu heb ik mijn dsp.
Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Moderator: Beheerdersteam
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Op zich is dit een beetje hypothetisch van die aardlussen. Dat geldt eigenlijk alleen met langere kabels of als er veel stroom door de aarde loopt, b.v. bij eindversterkers.
Eigenlijk is het zelfs beter om alles met een zo stevig mogelijke aarde onderling te verbinden en dan kun je juist wel beter alles direct aan de kast aarden. Maar dan moet die verbinding daar wel goed zijn (b.v. alu bodemplaat en kartel ringetjes gebruiken).
Eigenlijk is het zelfs beter om alles met een zo stevig mogelijke aarde onderling te verbinden en dan kun je juist wel beter alles direct aan de kast aarden. Maar dan moet die verbinding daar wel goed zijn (b.v. alu bodemplaat en kartel ringetjes gebruiken).
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
(Off Topic)

Ik ben juist aan het kijken voor de CS5 maar die staat er helaas niet meer bij, en die heb ik eigenlijk nodig voor het NEF formaat van die D7000.
(On Topic)
Ik moet nog onderdelen bestellen voor de LM setjes die ik ook heb liggen, als die kunststof spacers nodig zijn ga ik die gelijk meenemen.
Het gekke is dat ik die nergens bij de hier bij de handel en in Rotterdam kan krijgen, blijkbaar alleen via het Web.
BEWIJSVOERING.b_force schreef:Zal hij Adobe Photoshop CS4 echt zelf hebben gekocht?Pjotr schreef:(Je kunt wel zien dat je een nieuwe camera hebt)
![]()
Ik ben juist aan het kijken voor de CS5 maar die staat er helaas niet meer bij, en die heb ik eigenlijk nodig voor het NEF formaat van die D7000.
(On Topic)
Ik moet nog onderdelen bestellen voor de LM setjes die ik ook heb liggen, als die kunststof spacers nodig zijn ga ik die gelijk meenemen.
Het gekke is dat ik die nergens bij de hier bij de handel en in Rotterdam kan krijgen, blijkbaar alleen via het Web.
Laatst gewijzigd door hannesie op wo 22 jun 2011, 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Photoshop is normaal toch dik 900 euro?
http://tweakers.net/pricewatch/271118/a ... p-cs5.html
Of is dit een uitgeklede versie?
http://tweakers.net/pricewatch/271118/a ... p-cs5.html
Of is dit een uitgeklede versie?
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Yep, mede door de vraag van Bart, ik heb nu de nieuwste versie CS 5.5 kunnen bestellen.
Gisteren was hij nog niet verkrijgbaar en nu dus wel, de laatste nieuwe, voor een schamele € 35,--.
Zonder geluk vaart niemand wel.

Dit is de CS Web versie met een behoorlijk aangekleed geheel.
Gisteren was hij nog niet verkrijgbaar en nu dus wel, de laatste nieuwe, voor een schamele € 35,--.
Zonder geluk vaart niemand wel.
Dit is de CS Web versie met een behoorlijk aangekleed geheel.
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
b_force schreef:Of is dit een uitgeklede versie?...........
Soms is het hier niet volgen... Photoshop striptease op verzoek van Bart?hannesie schreef:Yep, mede door de vraag van Bart............
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Ik ging dus nog even kijken naar aanleiding van de vraag van Bart, bij de site van Slim.nl, en zag daar juist een verwijzing naar dit pakket, die stond er gisteren nog niet en ook niet in de lijst, nu dus wel voor mij bestelbaar
.
http://www.adobe.com/nl/products/creativesuite/web.html
http://www.adobe.com/nl/products/creativesuite/web.html
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Jah, wie appels vaart die appels eet
Maar dat kan Bart volgens mij ook via slim.nl
Overigens vind ik zelf speciale foto ontwikkel programma's zoals Silkypix en Capture One een stuk prettiger/sneller werken voor het bewerken van RAW.
Overigens vind ik zelf speciale foto ontwikkel programma's zoals Silkypix en Capture One een stuk prettiger/sneller werken voor het bewerken van RAW.
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Ik zweer voor de foto 'verwerking' bij lightroom. Mja ik doe dan ook geen 'bewerking' maar alleen correctie en wat kleine zaken. Daarna met 1 druk op de knop naar de cloud.Pjotr schreef:Jah, wie appels vaart die appels eetMaar dat kan Bart volgens mij ook via slim.nl
Overigens vind ik zelf speciale foto ontwikkel programma's zoals Silkypix en Capture One een stuk prettiger/sneller werken voor het bewerken van RAW.
Maar slim.nl daar moet je toch student voor zijn, of hebben jullie andere trucjes.
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Hannesie is de eeuwige student. Dat kun je zien aan die guitige oogjes 
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Of docentcobaltjeh schreef:Ik zweer voor de foto 'verwerking' bij lightroom. Mja ik doe dan ook geen 'bewerking' maar alleen correctie en wat kleine zaken. Daarna met 1 druk op de knop naar de cloud.
Maar slim.nl daar moet je toch student voor zijn, of hebben jullie andere trucjes.
LR is i.d.d. ook een mooi programma, gebruikt dezelfde RAW processor als CS. Mij ligt de archivering structuur helemaal niet en daar kom je niet onderuit. Vind het regelrechte onoverzichtelijke ramp, maar dat is erg persoonlijk, anderen vinden het juist weer makkelijk. Zelf hou ik het meer op een recht toe recht aan overzichtelijke folder structuur waarbij ook de "ontwikkel recepten" in dezelfde folder opgeslagen worden als de foto's zelf.
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Arno schreef:Hannesie is de eeuwige student. Dat kun je zien aan die guitige oogjes
Docent, Inmiddels met wat meer tijd.Pjotr schreef:Of docentcobaltjeh schreef:Ik zweer voor de foto 'verwerking' bij lightroom. Mja ik doe dan ook geen 'bewerking' maar alleen correctie en wat kleine zaken. Daarna met 1 druk op de knop naar de cloud.
Maar slim.nl daar moet je toch student voor zijn, of hebben jullie andere trucjes.![]()
LR is i.d.d. ook een mooi programma, gebruikt dezelfde RAW processor als CS. Mij ligt de archivering structuur helemaal niet en daar kom je niet onderuit. Vind het regelrechte onoverzichtelijke ramp, maar dat is erg persoonlijk, anderen vinden het juist weer makkelijk. Zelf hou ik het meer op een recht toe recht aan overzichtelijke folder structuur waarbij ook de "ontwikkel recepten" in dezelfde folder opgeslagen worden als de foto's zelf.
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Inmiddels zit alles op zijn plek en stevig.
Nu dus nog de prik en de aansluitingen naar het achterpaneel.
En voor het front ga ik mijn broer maar eens bellen, eens zien of die wel thuis is de komende tijd.
Off topic: CS 5.5 is dus al binnen, dadelijk maar eens de/ installeren.
Nu dus nog de prik en de aansluitingen naar het achterpaneel.
En voor het front ga ik mijn broer maar eens bellen, eens zien of die wel thuis is de komende tijd.
Off topic: CS 5.5 is dus al binnen, dadelijk maar eens de/ installeren.
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Kijk eens aan, en ineens zit die kast vol. 
Die dunne kabeltjes zijn wel netjes zeg, ik zie het merk tasker. Zijn wel erg dun volgensmij.
Ik heb een nu wat dikkere kabel van tasker, maar deze is niet echt lekker te verwerken.
Ook netjes alles met krimpkous, mijn complimenten!
Heel binnenkort gaat deze spelen volgensmij.
Die dunne kabeltjes zijn wel netjes zeg, ik zie het merk tasker. Zijn wel erg dun volgensmij.
Ik heb een nu wat dikkere kabel van tasker, maar deze is niet echt lekker te verwerken.
Ook netjes alles met krimpkous, mijn complimenten!
Heel binnenkort gaat deze spelen volgensmij.
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Hij staat nu op de todo lijst voor morgenknuisje schreef:Denk ook even aan deze post nu je er nog goed bij kunt.
@ cobaltjeh: Ik heb de Tasker c133 gebruikt, die gaat best wel goed en is 75 Ohm.
Ik kwam vanavond ook tot de conclusie dat de aansluiting naar het backpanel vanaf de minidsp voor het laag ook vergeten is, beter nu als wanneer hij al bijna dicht zit.
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Wie het weet mag het zeggen, ik wil dus de modificatie doen zoals voorgesteld door MiniDsp.
Ik kan alleen geen R19 ontdekken op de plaats die zij aangeven, of ben ik nu blond of slechtziend.
De info van MiniDsp geeft toch, naar ik meen, een andere lay-out.
http://www.minidsp.com/media/kunena/att ... Rework.pdf
Ik kan alleen geen R19 ontdekken op de plaats die zij aangeven, of ben ik nu blond of slechtziend.
http://www.minidsp.com/media/kunena/att ... Rework.pdf
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Hans, heb je niet de vorige versie ?
De tekeningen gaan volgens mij over de vernieuwde versie van de minidsp..
De tekeningen gaan volgens mij over de vernieuwde versie van de minidsp..
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Ik zit inderdaad al te zoeken naar een revisie/versie nummer. 
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Je hebt inderdaad de oude 'versie' van de minidsp. De nieuwe versie heeft vergulde rca connectoren in een zwart blokje.
En wat extra pin headers voor volume en usb, en sensitiviteits instelling.
Wat plaatjes van de nieuwe versie http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 8#p1515698;
En wat extra pin headers voor volume en usb, en sensitiviteits instelling.
Wat plaatjes van de nieuwe versie http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 8#p1515698;
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Tjonge, heb ik dus ouwe meuk.
Ik moet dan wel het innerlijk verder afwerken, dan lijkt het geen oude meuk. 
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Erg gaaf!
En wat zie ik nu heb jij de duurdere modushop kast me alu boven/onderkant?
En wat zie ik nu heb jij de duurdere modushop kast me alu boven/onderkant?
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Ik neem aan dat je het uiterlijk bedoeld Hannesie???hannesie schreef:Tjonge, heb ik dus ouwe meuk.![]()
![]()
![]()
Ik moet dan wel het innerlijk verder afwerken, dan lijkt het geen oude meuk.
Maar dat ziet er ook wel erg nieuwerwets uit.
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Ik ken geen goedkopere van de Modushopcobaltjeh schreef:En wat zie ik nu heb jij de duurdere modushop kast me alu boven/onderkant?
Mijn RelaiXed staat wel in een zelfde formaat, maar dan inderdaad met die metalen boven en onderzijde, maar die heb ik ook al wel even.
Voor dat je het weet is het al wel achterhaald.piet1955 schreef:Maar dat ziet er ook wel erg nieuwerwets uit.
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Vertel mijn wat, ik heb thuis 3 minidsp's waarvan 2 verschillende versies. Un nu komen ze al met de 2x8 en 8x8 bordjes.hannesie schreef:Voor dat je het weet is het al wel achterhaald.![]()
![]()
![]()
Veel interessanter voor het doel waar ik ze nodig voor had.
Maar ach mocht ik nog z'on nieuwe halen heb ik zeker genoeg dsp voor een complete 5.1 setup
