Bedankt voor de reacties!
Het wordt toch aflakken of spuiten, na veel wikken en wegen ben ik er van overtuigd dat deze manier van afwerken een beter resultaat geeft dan fineren, mede dankzij de facetrandjes die ik heb gefreest. Dit wordt me te lastig om als eerste project te fineren. Dit zijn hoogst waarschijnlijk nog lang niet de laatste speakers die ik bouw, dus fineren ga ik vast en zeker nog een keer doen.
@Olaffel, Die Sonus Faber ziet er erg gelikt uit, maar zoals hierboven vermeld lijkt me dat helaas echt te moeilijk. Maar je hebt me wel op een goed idee gebracht met betrekking tot de voet van de speaker. Ik wist niet wat ik met de voet aan moest maar iets in deze stijl vind ik wel erg gaaf. Ik denk dat ik de voeten bij pa op het werk laat laseren.
Verder is de bouw weer een stuk opgeschoten. Mijn vriendin zit voor een half jaar in Afrika dus dan hou je weer een beetje tijd over voor andere dingen

. Het zijn een beetje slechte foto's (telefoon), ze geven een behoorlijke vervorming (vooral de bovenzijde lijkt groter dan hij is) maar het geeft wel een aardig beeld. Ze hellen een beetje achterover, vond ik wel gaaf en ik heb ze vandaag gedeeltelijk in de plamuur gezet. De baffle steekt inderdaad een stukje uit, ik heb hier een plaat op gelijmd. Het idee hierachter was dat de bovenzijde van de speaker een stuk eenvoudiger recht en mooi te krijgen is mbt het afwerken. Verder ben ik begonnen met plamuren.