projekt egalisatiemortel
Moderator: Beheerdersteam
Re: projekt egalisatiemortel
En hop:
De trespa luikjes zijn ook zo goed als klaar, op wat gaten na:
De trespa luikjes zijn ook zo goed als klaar, op wat gaten na:
Re: projekt egalisatiemortel
Zo, jij gaat ineens hard.
Wil soms de volgende pagina gaan halen....

Wil soms de volgende pagina gaan halen....
Re: projekt egalisatiemortel
Als ik zeker ben van een bepaald onderdeel, dan doe ik dat meteen dubbel. Dus de bracing had ik al gefreesd en gezaagd klaarliggen, en gisteren heb ik alle Tecnocell ook meteen twee keer gesneden. Dan schiet zo'n tweede kast wel lekker op. 
-
hendriksjohan
- Berichten: 12
- Lid geworden op: do 16 jun 2011, 19:43
- Locatie: Uitgeest
Re: projekt egalisatiemortel
Dank je. Ik zag dat je zelf ook een aardige klus voor de boeg hebthendriksjohan schreef:Heel... heel gaaf dit!
Re: projekt egalisatiemortel
Zeer fraai hoor.
Hoe ga je de trespa-platen monteren aan de achterkant? Ik neem aan dat het de bedoeling is dat deze weer verwijdred kunnen worden voor filter-tuning o.i.d. .
Re: projekt egalisatiemortel
Behangetje er over.......Henkjan schreef:[offtopic]hé, daar moet ik dus ook maar eens mee aan de gang op zolder. (nu nog een manier vinden om het woonkamervriendelijk te krijgen, dan gaat t ook op de wand achter de bank)rho schreef:Ik heb hier op een klein kamertje het schuine plafond (onder het dak) beplakt met dat ding. Werkt zeer goed! Misschien wel een beetje te goed voor zo'n kleine ruimte. Het is soms net alsof je op de eerste rij zit van een zaal die zich achter je uitstrekt. ....
[/offtopic]
Re: projekt egalisatiemortel
De luikjes schroef ik vast. De bovenste schroeven gaan door de mortel en zitten dan in de bracing vast. Voor de andere schroeven lijm ik nog wat berken klosjes aan de binnenkant.Ronald_1 schreef:Zeer fraai hoor.Hoe ga je de trespa-platen monteren aan de achterkant? Ik neem aan dat het de bedoeling is dat deze weer verwijderd kunnen worden voor filter-tuning o.i.d. .
Re: projekt egalisatiemortel
Dat is mooi! Jouw enthousiasme voor dit projekt komt goed van pasjeroen_d schreef:Heel fraai, is genieten dit!
Re: projekt egalisatiemortel
Voordat ze binnenkort naar Jeroen gaan voor de metingen, wil ik ze natuurlijk eerst thuis eens aansluiten, met name om de laagweergave te beluisteren en misschien wat te tunen met baf.
Nu heb ik dus deze spullen:
Scan-Speak 18w/8531g00
Seas H1212
Tritec 1,8mH 7x0,6
Mundorf folie 0,22mH cfc14
Mundorf supreme 15uF
Audyn Cap+ 6,8uF
Zou ik daar alvast iets van een testfiltertje mee in elkaar kunnen batsen? En hoe?
Nu heb ik dus deze spullen:
Scan-Speak 18w/8531g00
Seas H1212
Tritec 1,8mH 7x0,6
Mundorf folie 0,22mH cfc14
Mundorf supreme 15uF
Audyn Cap+ 6,8uF
Zou ik daar alvast iets van een testfiltertje mee in elkaar kunnen batsen? En hoe?
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: projekt egalisatiemortel
Potver
...ff 2 weekjes Normandie en Arno is al een potje ver zeg
Ziet er goed uit kerel! En wat een stukje doordacht denkwerk weer zeg, zo'n uitgefreesde groef in de baffle waar eventueel overtollige PU-lijm in kan vloeien.
keep those pictures coming!
Ziet er goed uit kerel! En wat een stukje doordacht denkwerk weer zeg, zo'n uitgefreesde groef in de baffle waar eventueel overtollige PU-lijm in kan vloeien.
keep those pictures coming!
Laatst gewijzigd door MechanicalAnimal op zo 19 jun 2011, 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: projekt egalisatiemortel
gewoon een klein beetje losse baf in de kast,en dan opmeten
anders 1,8mH spoel in serie met de plus van de woofer en versterker.
hetzelfde met de 6,8uF maart dan met de tweeter.
de tweeter speelt dan wel veel harder.......
anders 1,8mH spoel in serie met de plus van de woofer en versterker.
hetzelfde met de 6,8uF maart dan met de tweeter.
de tweeter speelt dan wel veel harder.......
Re: projekt egalisatiemortel
Ik heb anders nog wel wat Angelhair liggen hier.
En nog wat filteronderdelen.
En nog wat filteronderdelen.
Re: projekt egalisatiemortel
Idd, voor minder dan Angelhair gaat Arno natuurlijk niethannesie schreef:Ik heb anders nog wel wat Angelhair liggen hier.
I.v.b. met het uiteindelijk tunen vraag mij af of het wel zo slim is om gelijk de baffle met PU lijm vast te zetten.
Re: projekt egalisatiemortel
waarom niet?Pjotr schreef:Idd, voor minder dan Angelhair gaat Arno natuurlijk niethannesie schreef:Ik heb anders nog wel wat Angelhair liggen hier.
I.v.b. met het uiteindelijk tunen vraag mij af of het wel zo slim is om gelijk de baffle met PU lijm vast te zetten.
zou je liever een ms zien?
Re: projekt egalisatiemortel
Wat bedoel je?dre schreef:waarom niet?Pjotr schreef:Idd, voor minder dan Angelhair gaat Arno natuurlijk niethannesie schreef:Ik heb anders nog wel wat Angelhair liggen hier.
I.v.b. met het uiteindelijk tunen vraag mij af of het wel zo slim is om gelijk de baffle met PU lijm vast te zetten.
zou je liever een ms zien?
Re: projekt egalisatiemortel
om de baffle met pu vast te zetten,en waarom geen ms polymeer.
ik zou beiden prima vinden trouwens.
ik zou beiden prima vinden trouwens.
Re: projekt egalisatiemortel
Nee het gaat niet om de lijm, dat zit wel goed, ......2K PU zit erg goed vast zelfs
Maar meer dat een afneembare baffle handiger is met experimenteren/tunen van onder ander de vulling. Ik zou er zelf een sponning ingezet hebben met een geschroefde test baffle. Dan later pas een definitieve baffle lijmen als alles naar wens is.
Angelhair is erg goed maar ook raar spul merk ik, daar gebruik je al snel te veel van t.o.v. BAF of BW.
Maar meer dat een afneembare baffle handiger is met experimenteren/tunen van onder ander de vulling. Ik zou er zelf een sponning ingezet hebben met een geschroefde test baffle. Dan later pas een definitieve baffle lijmen als alles naar wens is.
Angelhair is erg goed maar ook raar spul merk ik, daar gebruik je al snel te veel van t.o.v. BAF of BW.
Re: projekt egalisatiemortel
Maar ik heb een tweetergat, een woofergat en een kruipluik. Oh ja, en vier kleine kinderhandjes tot mijn beschikking. 
Re: projekt egalisatiemortel
Tja, het zijn de enige engeltjes hier in huis. En wil angelhair zijn audiofiele werk kunnen doen, dan mag het alleen door engeltjes beroerd worden uiteraard.dre schreef:kinderarbeid?
