Tijd om wat te gaan bouwen :D
Moderator: Beheerdersteam
- the cosmic gate
- Berichten: 284
- Lid geworden op: di 06 okt 2009, 11:03
Tijd om wat te gaan bouwen :D
heb nu een center van JM Labs maar elke keer als ik film aan het kijken ben dan ben ik teleurgesteld over deze speakers t.o.v. van de andere speakers ( zdt3.5) er mist gewoon iets in (stemmen zijn gewoon niet "echt" genoeg).
Nu zal ik te denken om ook de ZDT in center speaker variant te bouwen, maar helaas deze past niet.
Maximale afmetingen mogen zijn 18cm hoog en 50 breed.De behuizing moet ook schuin naar achter lopen om netjes onder TV te kunnen.
Iemand tof idee ?
Nu zal ik te denken om ook de ZDT in center speaker variant te bouwen, maar helaas deze past niet.
Maximale afmetingen mogen zijn 18cm hoog en 50 breed.De behuizing moet ook schuin naar achter lopen om netjes onder TV te kunnen.
Iemand tof idee ?
Laatst gewijzigd door the cosmic gate op di 14 feb 2012, 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: omdat ik toch wat wil bouwen: center speaker
Zou je niet beter je meubel vervangen ipv een geheel andere drivercombinatie toe te voegen?
Niet meteen het punt van dit forum, vanzelf, maar me dunkt de 'beste' oplossing outside the box. Die RS180s ga je niet snel kunnen evenaren met iets dat op een 18 cm hoge baffle past...
*Ook dit net gevonden: http://www.diyaudio.com/forums/multi-wa ... enges.html.
Mischien dat een foto van de layout wat helpt?
Niet meteen het punt van dit forum, vanzelf, maar me dunkt de 'beste' oplossing outside the box. Die RS180s ga je niet snel kunnen evenaren met iets dat op een 18 cm hoge baffle past...
*Ook dit net gevonden: http://www.diyaudio.com/forums/multi-wa ... enges.html.
Mischien dat een foto van de layout wat helpt?
Laatst gewijzigd door L2GX op do 20 jan 2011, 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
- the cosmic gate
- Berichten: 284
- Lid geworden op: di 06 okt 2009, 11:03
- the cosmic gate
- Berichten: 284
- Lid geworden op: di 06 okt 2009, 11:03
Re: omdat ik toch wat wil bouwen: center speaker
Zie ik dat goed? is dat een plastic kastje? Ik heb hier ook nog een jm labs center liggen. 1 woofer en een tweetertje erin.
En kastje is van mdf... Daarvan vind ik dat de tweeter veel te zacht staat en ik vind em ook nog best er hol klinken. Teminste de middentonen van stemmen bijvoorbeeld klinken totaal anders dan het hoort te klinken.
En kastje is van mdf... Daarvan vind ik dat de tweeter veel te zacht staat en ik vind em ook nog best er hol klinken. Teminste de middentonen van stemmen bijvoorbeeld klinken totaal anders dan het hoort te klinken.
- the cosmic gate
- Berichten: 284
- Lid geworden op: di 06 okt 2009, 11:03
Re: omdat ik toch wat wil bouwen: center speaker
Uhhm voor zover ik kan zien is het niet van plasticnxs77 schreef:Zie ik dat goed? is dat een plastic kastje? Ik heb hier ook nog een jm labs center liggen. 1 woofer en een tweetertje erin.
En kastje is van mdf... Daarvan vind ik dat de tweeter veel te zacht staat en ik vind em ook nog best er hol klinken. Teminste de middentonen van stemmen bijvoorbeeld klinken totaal anders dan het hoort te klinken.
- the cosmic gate
- Berichten: 284
- Lid geworden op: di 06 okt 2009, 11:03
Re: omdat ik toch wat wil bouwen: center speaker
niemand een leuk idee wat ik kan gaan bouwen met bovenstaande in het achterhoofd hebbende
Re: omdat ik toch wat wil bouwen: center speaker
Is een heel brede ondiepe center niet mooi onder een plasma? Tenminste, dat vond ik toen ik mijn center ontwierp, maar jij hebt niet zo een grote tv heh? 37"?
- the cosmic gate
- Berichten: 284
- Lid geworden op: di 06 okt 2009, 11:03
Re: omdat ik toch wat wil bouwen: center speaker
heb idd niet zo'n grote bak ( tja vast bekend hier waarom : vrouwen die snappen dat gewoon niet
) maar vind idd goed idee heb je foto ?
Re: omdat ik toch wat wil bouwen: center speaker
Nou wil er niet mee poggen, omdat het ook al in een ander topic werd gebruikt als voorbeeld, maar vooruit: http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =3&t=11138
Denk dat het iets te groot is voor bij jou, maar dat is persoonlijk. Ik wil een 42-50"tv.
Denk dat het iets te groot is voor bij jou, maar dat is persoonlijk. Ik wil een 42-50"tv.
Re: omdat ik toch wat wil bouwen: center speaker
De center die ik gister inelkaar geflanst heb is 16 hoog 48 breed en 30 diep.
Ik vind deze beter klinken dan de jmlabs.
Mischien een idee voor jou?
Ik vind deze beter klinken dan de jmlabs.
Mischien een idee voor jou?
- the cosmic gate
- Berichten: 284
- Lid geworden op: di 06 okt 2009, 11:03
Re: omdat ik toch wat wil bouwen: center speaker
vertelnxs77 schreef:De center die ik gister inelkaar geflanst heb is 16 hoog 48 breed en 30 diep.
Ik vind deze beter klinken dan de jmlabs.
Mischien een idee voor jou?
- the cosmic gate
- Berichten: 284
- Lid geworden op: di 06 okt 2009, 11:03
Re: omdat ik toch wat wil bouwen: center speaker
dat is mooi spul !En ik heb maar een 32 inch tv dus ja misschien een kleinere variant mogelijk om te verzinnenMartijn H schreef:Nou wil er niet mee poggen, omdat het ook al in een ander topic werd gebruikt als voorbeeld, maar vooruit: http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =3&t=11138
Denk dat het iets te groot is voor bij jou, maar dat is persoonlijk. Ik wil een 42-50"tv.
Misschien ook mogelijk met goedkopere speaker units ?
- the cosmic gate
- Berichten: 284
- Lid geworden op: di 06 okt 2009, 11:03
Re: omdat ik toch wat wil bouwen: center speaker
Martijn en andere forumgenoten, is het misschien mogelijk om dit na te bouwen met iets voordeligere speaker units ?Martijn H schreef:Nou wil er niet mee poggen, omdat het ook al in een ander topic werd gebruikt als voorbeeld, maar vooruit: http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =3&t=11138
Denk dat het iets te groot is voor bij jou, maar dat is persoonlijk. Ik wil een 42-50"tv.
Re: omdat ik toch wat wil bouwen: center speaker
Ik neem aan dat de kast optisch wel goed is?
Als het geluid je niet aanstaat, waarom pak je niet gewoon het wisselfilter aan? De units die er in zitten zijn echt wel goed. Als je te weinig hoog hebt naar je gevoel kun je dat gewoon met het wisselfilter aanpakken.
Je zou voor de tweeter eventueel een Focal TC120 (of 90? kan ik van de foto moeilijk inschatten; ligt aan de maat) kunnen inzetten. Ik gebruik de ..90 nu ook (oude type dan), en de hoge tonen zijn erg goed. Erg goede tweeters. En ook erg gewild. Gewoon condensator ervoor, weerstandje ertussen (of niet) en klaar.
Als het geluid je niet aanstaat, waarom pak je niet gewoon het wisselfilter aan? De units die er in zitten zijn echt wel goed. Als je te weinig hoog hebt naar je gevoel kun je dat gewoon met het wisselfilter aanpakken.
Je zou voor de tweeter eventueel een Focal TC120 (of 90? kan ik van de foto moeilijk inschatten; ligt aan de maat) kunnen inzetten. Ik gebruik de ..90 nu ook (oude type dan), en de hoge tonen zijn erg goed. Erg goede tweeters. En ook erg gewild. Gewoon condensator ervoor, weerstandje ertussen (of niet) en klaar.
- the cosmic gate
- Berichten: 284
- Lid geworden op: di 06 okt 2009, 11:03
Re: omdat ik toch wat wil bouwen: center speaker
Tja ik wil gewoon wat gaan maken]eep schreef:Ik neem aan dat de kast optisch wel goed is?
Als het geluid je niet aanstaat, waarom pak je niet gewoon het wisselfilter aan? De units die er in zitten zijn echt wel goed. Als je te weinig hoog hebt naar je gevoel kun je dat gewoon met het wisselfilter aanpakken.
Re: omdat ik toch wat wil bouwen: center speaker
Je kan ook alleen de kast nabouwen en de units/filters uit een goedkoop ontwerp overnemen. Maar dan moet het qua inhoud en afmetingen wel een beetje overeenkomen.. Het voordeel van mijn center zit hem niet alleen in de goed presterende units maar ook in het vrij steile filter wat voor een center een redelijk gunstig afstraalgedrag zorgt. Je kan mijn filter niet gebruiken met andere units. Het filter speelt een grote rol, dus let daar op bij het kiezen van een ontwerp..
- the cosmic gate
- Berichten: 284
- Lid geworden op: di 06 okt 2009, 11:03
Re: omdat ik toch wat wil bouwen: center speaker
daar kan ik me wat bij voorstellen, is er een grof overzicht van de kosten voor deze center ?Martijn H schreef:Je kan ook alleen de kast nabouwen en de units/filters uit een goedkoop ontwerp overnemen. Maar dan moet het qua inhoud en afmetingen wel een beetje overeenkomen.. Het voordeel van mijn center zit hem niet alleen in de goed presterende units maar ook in het vrij steile filter wat voor een center een redelijk gunstig afstraalgedrag zorgt. Je kan mijn filter niet gebruiken met andere units. Het filter speelt een grote rol, dus let daar op bij het kiezen van een ontwerp..
- the cosmic gate
- Berichten: 284
- Lid geworden op: di 06 okt 2009, 11:03
Re: omdat ik toch wat wil bouwen: center speaker
Hmm alleen voor de center? Is ben ik bang beetje boven budget nu .... en dat is jammer 
- the cosmic gate
- Berichten: 284
- Lid geworden op: di 06 okt 2009, 11:03
Re: omdat ik toch wat wil bouwen: center speaker
Misschien daarim variant zoeken met goedkopere units ? Zo jammer dat de zdt3.5 center niet onder tv past anders was sowieso dat de mooiste match
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: omdat ik toch wat wil bouwen: center speaker
the cosmic gate schreef:Maximale afmetingen mogen zijn 18cm hoog en 50 breed.De behuizing moet ook schuin naar achter lopen om netjes onder TV te kunnen.
- the cosmic gate
- Berichten: 284
- Lid geworden op: di 06 okt 2009, 11:03
Re: omdat ik toch wat wil bouwen: center speaker
DankuHenkjan schreef:the cosmic gate schreef:Maximale afmetingen mogen zijn 18cm hoog en 50 breed.De behuizing moet ook schuin naar achter lopen om netjes onder TV te kunnen.
