Avelon Isis cloon, eerste zelfbouw speaker

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

Nog last van je rug? :twisted:
ToTo
Berichten: 445
Lid geworden op: zo 30 apr 2006, 19:52
Locatie: Mol-Postel België

Bericht door ToTo »

Geenius schreef:
Nog last van je rug? :twisted:
Valt mee, we hebben het thuis ook met zn drieen gedaan.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

:?:
Bijlagen
schoen.jpg
ToTo
Berichten: 445
Lid geworden op: zo 30 apr 2006, 19:52
Locatie: Mol-Postel België

Bericht door ToTo »

SARK schreef:
:?:
Gevonden op Terschelling. Helemaal nieuw met echt zand erin.
Er lagen er duizenden op het strand.
En hardlopen is ook 1 van mijn hobby's
Gebruikersavatar
jantje-secuur
Berichten: 943
Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 14:26
Locatie: Haarlem

Bericht door jantje-secuur »

asterduc schreef:
Geenius schreef:
asterduc schreef:
...........Is dan de Seas T29 oplossing geen beetje een compromis geworden. Maw, ben je tevreden met die overgang van PA mid naar Hifi hoog?
Heel tevreden. De overgang naar de tweeter is naadloos. De expressie en neutraliteit van het midden wordt aangevuld door de transparantie van de Seas tweeter voor het hoog. Het kantelpunt ligt bij deze combinatie rond de 2100Hz. Het papier van de mid "kleurt" heel mooi het het textiel van het hoog.
mmh, ... ik begin al langer hoe meer zin te krijgen om een Power Concave te bouwen op basis van een PA mid (en laag?!)
Waarom geen mooi bandje op het hoog? :twisted:

Ik ben wel benieuwd geworden naar die speakers zeg, ik zou ze best eens willen luisteren!
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

Dat is geen bandje, maar een compressie-driver met een wave-guide (die het afstraalgedrag van een bandje benadert). :wink:
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

ToTo schreef:
we hebben het thuis ook met zn drieen gedaan.
foei [-X
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

Interficior schreef:
asterduc schreef:
Geenius schreef:
Heel tevreden. De overgang naar de tweeter is naadloos. De expressie en neutraliteit van het midden wordt aangevuld door de transparantie van de Seas tweeter voor het hoog. Het kantelpunt ligt bij deze combinatie rond de 2100Hz. Het papier van de mid "kleurt" heel mooi het het textiel van het hoog.
mmh, ... ik begin al langer hoe meer zin te krijgen om een Power Concave te bouwen op basis van een PA mid (en laag?!)
Waarom geen mooi bandje op het hoog? :twisted:
ben ik ook aan het overwegen. Favoriet is een Raal Ribbon.
Ik haat accordion ribbons die na verloop van tijd of bij zware belasting kunnen doorzakken. De Raal Ribbon heeft een strakke folie.
http://www.raalribbon.com/download/raal_140-15d.pdf
Gebruikersavatar
Soundexcel
Berichten: 1079
Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
Locatie: Zeist

Bericht door Soundexcel »

Ik haat accordion ribbons die na verloop van tijd of bij zware belasting kunnen doorzakken. De Raal Ribbon heeft een strakke folie.
Fountek heeft ook een aantal ribbon drivers met platte folie.
Er licht een plan op de tekentafel met een van deze drivers.
Maar ik weet niet of hij ook echt het MDF gaat halen.
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

Soundexcel schreef:
Ik haat accordion ribbons die na verloop van tijd of bij zware belasting kunnen doorzakken. De Raal Ribbon heeft een strakke folie.
Fountek heeft ook een aantal ribbon drivers met platte folie.
klopt, maar dat membraan is 4 keer zo zwaar als de Raal, die dan weer 2 keer duurder is dan de Fountek.
Ik ben met deze bandjes wel wat bang voor vertikale bundeling.
Gebruikersavatar
Soundexcel
Berichten: 1079
Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
Locatie: Zeist

Bericht door Soundexcel »

Ik ben met deze bandjes wel wat bang voor vertikale bundeling.
Dat is voor mij ook de reden dat het project nog op de plank licht.
De Fountek ribbons hebben een nette horizontale afstraling.
Verticaal is hij echter vrij beperkt (en dat is precies de reden dat ik van de ESL panelen ben afgestapt). Het wordt waarschijnlijk de nieuwe Seas DXT tweeter.
ToTo
Berichten: 445
Lid geworden op: zo 30 apr 2006, 19:52
Locatie: Mol-Postel België

Bericht door ToTo »

Hallo mensen,

Nu na een weekje luisteren en schuiven en kabels en versterkers ruilen, heb ik niet het geluid bij TG kunnen evenaren.

Ik wil daarom de luistersessie verschuiven naar een later moment.
Ik verwacht dat de speler de boosdoener is.

Dus als iemand een leuk loopwerk te koop heeft of te koop weet?
Voorkeur heeft het om wel iets in te ruilen aangezien mijn budget een beetje op is.

Vervelend als de componenten in het filter steeds mooier maar ook duurder worden :D :D
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Misschien is het eerder je luisterruimte die een negatief effect heeft op het geluid.
Ik had m'n eigen creatie (Seas Classic180) ook nooit zo hoog ingeschat als ik ze nooit in Breda in een grotere ruimte zou gehoord hebben. Daar kwamen ze beter uit de verf dan hier thuis.

Misschien is het ook zoiets dat je nu ervaart. Daar kan aan gewerkt worden he.
ToTo
Berichten: 445
Lid geworden op: zo 30 apr 2006, 19:52
Locatie: Mol-Postel België

Bericht door ToTo »

rho schreef:
Misschien is het eerder je luisterruimte die een negatief effect heeft op het geluid.
Ik had m'n eigen creatie (Seas Classic180) ook nooit zo hoog ingeschat als ik ze nooit in Breda in een grotere ruimte zou gehoord hebben. Daar kwamen ze beter uit de verf dan hier thuis.

Misschien is het ook zoiets dat je nu ervaart. Daar kan aan gewerkt worden he.
Luisterruimte lijkt me niet (maar je weet maar nooit)
Inmiddels een helder idee gehad:

CDspeler analoog aangesloten en het gordijn viel.
Veel meer in de richting zoals ik hem gehoord heb bij TG.
Dus maar weer kabeltjes wisselen om te kijken of ik nog verder kom.

:D :D :D
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

Ik zou 'TG' eens bij je thuis laten luisteren. Waarschijnlijk kan hij e.e.a. aanpassen, waardoor de speaker beter aansluit bij de akoestiek van je kamer.
ToTo
Berichten: 445
Lid geworden op: zo 30 apr 2006, 19:52
Locatie: Mol-Postel België

Bericht door ToTo »

Martijn M schreef:
Ik zou 'TG' eens bij je thuis laten luisteren. Waarschijnlijk kan hij e.e.a. aanpassen, waardoor de speaker beter aansluit bij de akoestiek van je kamer.
Daar zit ik ook een beetje naar te vissen natuurlijk. :lol:
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

Afbeelding
ToTo
Berichten: 445
Lid geworden op: zo 30 apr 2006, 19:52
Locatie: Mol-Postel België

Bericht door ToTo »

Geenius schreef:
Afbeelding
Ja maar dan zittend
:?:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Geenius schreef:
Afbeelding
zo te zien beet
ToTo
Berichten: 445
Lid geworden op: zo 30 apr 2006, 19:52
Locatie: Mol-Postel België

Bericht door ToTo »

Henkjan schreef:
Geenius schreef:
Afbeelding
zo te zien beet
Ja gelukkig wel :D
ToTo
Berichten: 445
Lid geworden op: zo 30 apr 2006, 19:52
Locatie: Mol-Postel België

Bericht door ToTo »

Ok,
TG is langsgeweest en conclusie was dat de zwakke schakkel in mijn setup de speler is. (en ook een beetje de LSkabel maar dat wisten we al)

Dus wie heeft er een mooi loopwerk (of cdspeler) voor mij staan?
Moet wel een topspeler zijn.

Aangezien mijn spaarcentjes in de Calaktica's zitten zou ik wel graag iets van mijn audiospul willen inruilen.

Dan kunnen we eindelijk met een luistersessie beginnen.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Waar woon jij?
ToTo
Berichten: 445
Lid geworden op: zo 30 apr 2006, 19:52
Locatie: Mol-Postel België

Bericht door ToTo »

Leeuwarden schreef:
Waar woon jij?
In het midden van het land (Amersfoort)
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Hmmm da's geen optie voor me. Anders had ik mijn verbouwde cd-spelertje eens meegesleept. Die viel wel in de smaak in Beetsterzwaag de laatste keer...
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Bericht door RobertD »

Wat heb je voor cd-speler?
Kun je die niet upgraden? (Lampizator / Tentclock / Andere elco's)
Gesloten