Avelon Isis cloon, eerste zelfbouw speaker
Moderator: Beheerdersteam
- jantje-secuur
- Berichten: 943
- Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 14:26
- Locatie: Haarlem
Waarom geen mooi bandje op het hoog?asterduc schreef:mmh, ... ik begin al langer hoe meer zin te krijgen om een Power Concave te bouwen op basis van een PA mid (en laag?!)Geenius schreef:Heel tevreden. De overgang naar de tweeter is naadloos. De expressie en neutraliteit van het midden wordt aangevuld door de transparantie van de Seas tweeter voor het hoog. Het kantelpunt ligt bij deze combinatie rond de 2100Hz. Het papier van de mid "kleurt" heel mooi het het textiel van het hoog.asterduc schreef:...........Is dan de Seas T29 oplossing geen beetje een compromis geworden. Maw, ben je tevreden met die overgang van PA mid naar Hifi hoog?
Ik ben wel benieuwd geworden naar die speakers zeg, ik zou ze best eens willen luisteren!
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
ben ik ook aan het overwegen. Favoriet is een Raal Ribbon.Interficior schreef:Waarom geen mooi bandje op het hoog?asterduc schreef:mmh, ... ik begin al langer hoe meer zin te krijgen om een Power Concave te bouwen op basis van een PA mid (en laag?!)Geenius schreef:Heel tevreden. De overgang naar de tweeter is naadloos. De expressie en neutraliteit van het midden wordt aangevuld door de transparantie van de Seas tweeter voor het hoog. Het kantelpunt ligt bij deze combinatie rond de 2100Hz. Het papier van de mid "kleurt" heel mooi het het textiel van het hoog.![]()
Ik haat accordion ribbons die na verloop van tijd of bij zware belasting kunnen doorzakken. De Raal Ribbon heeft een strakke folie.
http://www.raalribbon.com/download/raal_140-15d.pdf
- Soundexcel
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
- Locatie: Zeist
Fountek heeft ook een aantal ribbon drivers met platte folie.Ik haat accordion ribbons die na verloop van tijd of bij zware belasting kunnen doorzakken. De Raal Ribbon heeft een strakke folie.
Er licht een plan op de tekentafel met een van deze drivers.
Maar ik weet niet of hij ook echt het MDF gaat halen.
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
klopt, maar dat membraan is 4 keer zo zwaar als de Raal, die dan weer 2 keer duurder is dan de Fountek.Soundexcel schreef:Fountek heeft ook een aantal ribbon drivers met platte folie.Ik haat accordion ribbons die na verloop van tijd of bij zware belasting kunnen doorzakken. De Raal Ribbon heeft een strakke folie.
Ik ben met deze bandjes wel wat bang voor vertikale bundeling.
- Soundexcel
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
- Locatie: Zeist
Dat is voor mij ook de reden dat het project nog op de plank licht.Ik ben met deze bandjes wel wat bang voor vertikale bundeling.
De Fountek ribbons hebben een nette horizontale afstraling.
Verticaal is hij echter vrij beperkt (en dat is precies de reden dat ik van de ESL panelen ben afgestapt). Het wordt waarschijnlijk de nieuwe Seas DXT tweeter.
Hallo mensen,
Nu na een weekje luisteren en schuiven en kabels en versterkers ruilen, heb ik niet het geluid bij TG kunnen evenaren.
Ik wil daarom de luistersessie verschuiven naar een later moment.
Ik verwacht dat de speler de boosdoener is.
Dus als iemand een leuk loopwerk te koop heeft of te koop weet?
Voorkeur heeft het om wel iets in te ruilen aangezien mijn budget een beetje op is.
Vervelend als de componenten in het filter steeds mooier maar ook duurder worden

Nu na een weekje luisteren en schuiven en kabels en versterkers ruilen, heb ik niet het geluid bij TG kunnen evenaren.
Ik wil daarom de luistersessie verschuiven naar een later moment.
Ik verwacht dat de speler de boosdoener is.
Dus als iemand een leuk loopwerk te koop heeft of te koop weet?
Voorkeur heeft het om wel iets in te ruilen aangezien mijn budget een beetje op is.
Vervelend als de componenten in het filter steeds mooier maar ook duurder worden
Misschien is het eerder je luisterruimte die een negatief effect heeft op het geluid.
Ik had m'n eigen creatie (Seas Classic180) ook nooit zo hoog ingeschat als ik ze nooit in Breda in een grotere ruimte zou gehoord hebben. Daar kwamen ze beter uit de verf dan hier thuis.
Misschien is het ook zoiets dat je nu ervaart. Daar kan aan gewerkt worden he.
Ik had m'n eigen creatie (Seas Classic180) ook nooit zo hoog ingeschat als ik ze nooit in Breda in een grotere ruimte zou gehoord hebben. Daar kwamen ze beter uit de verf dan hier thuis.
Misschien is het ook zoiets dat je nu ervaart. Daar kan aan gewerkt worden he.
Luisterruimte lijkt me niet (maar je weet maar nooit)rho schreef:Misschien is het eerder je luisterruimte die een negatief effect heeft op het geluid.
Ik had m'n eigen creatie (Seas Classic180) ook nooit zo hoog ingeschat als ik ze nooit in Breda in een grotere ruimte zou gehoord hebben. Daar kwamen ze beter uit de verf dan hier thuis.
Misschien is het ook zoiets dat je nu ervaart. Daar kan aan gewerkt worden he.
Inmiddels een helder idee gehad:
CDspeler analoog aangesloten en het gordijn viel.
Veel meer in de richting zoals ik hem gehoord heb bij TG.
Dus maar weer kabeltjes wisselen om te kijken of ik nog verder kom.
Ok,
TG is langsgeweest en conclusie was dat de zwakke schakkel in mijn setup de speler is. (en ook een beetje de LSkabel maar dat wisten we al)
Dus wie heeft er een mooi loopwerk (of cdspeler) voor mij staan?
Moet wel een topspeler zijn.
Aangezien mijn spaarcentjes in de Calaktica's zitten zou ik wel graag iets van mijn audiospul willen inruilen.
Dan kunnen we eindelijk met een luistersessie beginnen.
TG is langsgeweest en conclusie was dat de zwakke schakkel in mijn setup de speler is. (en ook een beetje de LSkabel maar dat wisten we al)
Dus wie heeft er een mooi loopwerk (of cdspeler) voor mij staan?
Moet wel een topspeler zijn.
Aangezien mijn spaarcentjes in de Calaktica's zitten zou ik wel graag iets van mijn audiospul willen inruilen.
Dan kunnen we eindelijk met een luistersessie beginnen.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden


