ik ben al een hele poos op zoek naar een 4 polige din-plug van goede kwaliteit,dus het liefst met vergulde contacten......
het is voor aan de arm van m`n draaitafel,de meeste hebben 5 maar ik dus 4
nu zie je de mini-din in alle soorten die je maar kunt vezinnen,maar die 4 polige.....
Knip er een pen uit... (waarschijnlijk is de indeling anders..)
De enige reden dat er nog din pluggen gemaakt worden is MIDI
is in de audio techniek helemaal uitgestorven.
Verguld gaat helemaal niet lukken, denk ik tenminste.
Je zou ook de boel kunnen ombouwen naar RCA of XLR (ook 4 polig verkrijgbaar.)
Ik zou het niet durven zeggen, ik heb (Als het goed is) aardig wat DIN pluggen en de leeftijd varieert van antiek t/m jaren 90 of zo?
Maar desnoods laat je ze toch vergulden
Ik heb er vier, maar zijn niet verguld, passen op een contraplug met schroefbare bevestiging, en zijn al een beetje bejaard, net als hun baasje...
Morgen een plaatje indien je ze wilt hebben?
Ik heb voor jou een NOS 4 polige DIN plug uit oude doos gevonden tijdens een opruiming. Het is geen High-end plug, maar echt zo'n
ouwverwetse met een kunststof huls, zie de foto.
deze mag je zo hebben onder betaling van de verzend kosten.
stuur mij maar ff-en een PB'tje
groetjes uit Tilburg
Bijlagen
4 polige din plug.jpg (24.24 KiB) 1761 keer bekeken
Even vloeken in de kerk:
de kwaliteit van 'standaard din-pluggen' is veel hoger dan die van 'standaard tulp'.
Een dinplug met chassisdeel zit zo in elkaar dat ie 'altijd' goed contact maakt (klein contactvlak met hoge druk). Als je gewoon een goeie kwaliteit van Neutrik ofzo neemt is verguld m.i. nergens voor nodig.
Als je me niet gelooft: vraag maar eens na bij Naim....
En die 4-polige variant is inderdaad dezelfde die Quad gebruikte voor het aansluiten van voor- aan eindversterkers. Ik kom ze nog regelmatig tegen, en dan koop ik er voor de zekerheid altijd een paar.
Ik gebruik ze nog actief in m'n zelfbouw apparatuur want de kwaliteit van ... enz. enz.