In Jip en Janneke taal, ik wist niet dat ze in Stellendam ook al in maagden wordt geloofd, of wonen er veel moslims??b_force schreef:Nou, pak je minDSP er eens bij en kijk daar eens grondig naar. (dan bedoel ik dus NIET de minidigi).
Daar zie je mooi 4 elco's onder elkaar (of naast elkaar, naar gelang de positie van het bordje).
Elk een waarde hebbende van wel gelezen 100uF met een werkspanning van 10V, welk -min of meer- de "oorzaak" zijn van dit "probleem".
knip,
Dat is ongeveer net zo erg als je auto wassen op zondag in Stellendam en zal dus met een zeer hoge waarschijnlijkheid (naar horen zeggen) resulteren tot een reis naar de hel in plaats van genieten van een paar mooie maagden in de hemel.
Dus tot zo ver![]()
Maar nu even zonder grollen.
Die 100uF is een bizar grote waarde.
knip,
Neem dan een 150nF of 220nF.
Beiden verkrijgbaar als mooie MKT of MKP.
Overigens kan het nog anders.
Een UCD180 heeft standaard al een elco in signaalweg (de meesten laten die zitten) van volgens mij 10uF (weet niet uit mijn hoofd)
Aangezien deze als de gelijkspanning blokkeert, zou je zelfs de elco uit de minidsp kunnen halen.
Wat schieten we hier mee op?
Gevolg is geen "plop" of een heel erg klein plopje.
Ik zit dus net aan het solderen en prutsen aan mijn "project" , is het dan raadzaam om die 4 elko's te vervangen?