Pjotr schreef:
Ja, i.i.g. zit bij mij de ring hard aan massa. Zou dit niet direct misleiding willen noemen, bij veel studio apparatuur zit dit net zo en heet dat "Pseudo gebalanceerd". Je kunt er op die manier wel een gebalanceerde kabel op aansluiten. Zouden ze daarvoor een mono jack gebruikt hebben dan zou dat niet goed gaan: De ring zou dan geen, of niet goed contact maken. Belangrijkste voor de brom onderdrukking is dat de ingangen echt gebalanceerd zijn, voor uitgangen is dat minder belangrijk.
Hier is het eigenlijk wel een voordeel omdat je toch ongebalanceerd werkt
Hmm, maar voor iemand zoals ik, die niet met prof audio spul werkt, is dit onbegrijpelijk. Iets heeft een differentiële uitgang of niet, daar is geen tussenweg in wat mij betreft.
Het was voor mij één van de redenen om het ding te kopen (voor in de toekomst), stom dat ik het nooit gecontroleerd hebt :S.
Maarja, je verwacht dit soort praktijken niet echt bij een welbekend merk als EMU.
Eens kijken wat Creative hier in een mailtje op te antwoorden heeft.
Raymond schreef:Ik zal wel iets over het hoofd zien, maar onder win7 mis ik de ingangen (ik zie alleen een mic ingang).
De Tracker Pre heeft ook alleen maar 1 gedeelde mic/line-in

. Win7 herkent dit als 'microfoon in', maar het is beide. De naam is naar wens te veranderen in Win7.
TIP btw om de samplerate in te stellen: alleen de samplerate van de Tracker Pre bij 'afspeelapparaten' veranderen, de rest ongemoeid laten (inclusief de panel).
Anders werkt het niet.
Raymond schreef:Welke asio drivers? Ik zie ze niet staan bij de downloads op de emu site.
Zo te zien hebben ze voor geen enkel recent OS (OSX/win7) drivers, voor geen van hun producten. Dat mag ze heus wel kwalijk genomen worden. Ik zie een forumpost van een medewerker van EMU van meer dan een jaar oud dat ze bezig zijn met drivers voor de nieuwe OS'en. Schandalig dat ze daar nu al bijna anderhalf jaar mee bezig zijn.
Mee eens, er komt een tijd dat het geduld gewoon op is. Zeker omdat dit de zogenaamde professionele tak van Creative is, dan mag je goede support verwachten.
Bij de volgende aanschaf wordt het heel hard nadenken voordat er weer iets van Creative in huis komt. Hoe mooi de hardware ook is, de software ondersteuning is gewoon poep.
De beta drivers werken gelukkig wel wanneer je de truukjes kent:
- Emu Tracker Pre -> alleen de samplerate van de uitgang instellen (niet in de Emu control panel)
- Emu 1212M/1616m -> samplerate van de ingang is te veranderen door de tab daarvan tijdens 44.1kHz modus open te houden. Anders verdwijnt deze tab, met als gevolg dat bij andere samplerates niets in te stellen is
](./images/smilies/eusa_wall.gif)