Zoals jullie wellicht weten ben ik op dit moment bezig met de lowbudget van Edo. Deze speaker bevalt me super, maar het afwerken duurt lang als je het mooi wilt hebben (staat atm mooi glad in de plamuur en er moeten nog wat ronde kanten aan komen alvorens te verfen).
Zoals iedereen op dit forum weet is het super om dan vervolgens alweer met een nieuw project te beginnen
Die blanda schalen van de Ikea zijn leuk om er mee te spelen, maar ik heb nog wat vraagjes met betrekking tot de markaudio Fullrange speaker.
1. Aangezien deze driver fullrange is, hoeft hij niet gefilterd te worden?
done, GHP met 593 microfarad
2. Kunnen deze kleintjes ongefilterd aangesloten worden op mijn Onkyo 508 versterker als ik de volumeknop met beleid bedien?
Is mogelijk, done
3. Halen ze de prestaties van een Logitech Z3 vrij gemakkelijk?
Schijnbaar wel, we zullen zien
4. Gaat dit super in combinatie met een ta2024 bordje?
Daar verschillen de meningen over, we zullen zien
Over de inhoud van de bol.. Deze is 18.4 cm binnendiameter ==< dit zou neerkomen op 3.26 liter inhoud, maar er zit enig 'ovaal' in verwerkt met 2 (niet exact) halve schalen op elkaar en tevens is de onderkant gedeeltelijk plat.. Hetgeen zou ongeveer neerkomen op 3 liter.. Ik zou eventueel binnen iets kunnen opvullen om de inhoud kleiner te maken, maar ook WAF toe kunnen voegen voor enige 'virtuele' vergroting als ik me niet vergis? Update 16 juni: De Mark Audio CHR-70 is het geworden als driver, binnenkort bestellen samen met plugjes, aansluitsnoeren, etc!
Alvast bedankt voor jullie aandacht
Groeten,
Thomox
PS. de Q factor van de kast heb ik rond de 0.85 zitten gok ik..
Qkast = Wortel( (Vas / kastvolume * dempingsfactor) +1 ) * Qts
Qkast = Wortel( (4.20 / 3.1 * ik gok 0.9 met ietwat baf + bekleding) +1) * 0.547 = 0.8658