projekt egalisatiemortel
Moderator: Beheerdersteam
Re: projekt egalisatiemortel
Ach, ik ben er zelf ook niet bij hoogstwaarschijnlijk.. Ben dan in Duitsland, ik mag dus niet klagen, dat mag dan niet 
Re: projekt egalisatiemortel
Wel als er rauwkost op je bord ligtmeiborg schreef:Ben dan in Duitsland, ik mag dus niet klagen, dat mag dan niet
Bracing is gelijmd. Die lijm is wel echt ontzettende troep. Goeie spijkerbroek naar de knoppen en een vieze plek op m'n arm die eraf moet slijten
Maar het zit wel goed vast!
Als de blokkering op mijn internetbankieren is opgeheven (virusje op de laptop van mijn vrouw
Re: projekt egalisatiemortel
Als ie net zo fraai wordt als die versterkert......die zag er IRL nog mooier uit dan op foto's 
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: projekt egalisatiemortel
gheheheheArno schreef:Wel als er rauwkost op je bord ligt![]()
Ziet er goed kerel!!!Arno schreef:Bracing is gelijmd. Die lijm is wel echt ontzettende troep.
Wat gebruik je precies?
ben je weer op obscure sites geweest, ouweArno schreef:virusje op de laptop van mijn vrouw)
-
vacuphile
- Ook commercieel actief
- Berichten: 129
- Lid geworden op: wo 16 mar 2011, 15:01
- Locatie: Den Haag
Re: projekt egalisatiemortel
Neem aan dat het polyurethaanmeuk is waar je de braces mee hebt gelijmd. Fantastische lijm, en eventueel vocht in het beton helpt alleen maar met de uitharding. Eigenlijk een beetje te goed, want je krijgt het ook als het nog niet is uitgehard nergens vanaf. Echter!! Er is gelukkig een wondermiddeltje waarmee je PU kunt verwijderen zolang het nog niet hard is: Bison Professional Hand Cleaner, in potten met derderijkkleurstelling. Magisch spul op waterbasis; krijgt ook epoxy, polyesther, alle soorten verf van je handen, zonder gedoe. Even afspoelen en nawassen met zeep, alles schoon.Arno schreef:Wel als er rauwkost op je bord ligtmeiborg schreef:Ben dan in Duitsland, ik mag dus niet klagen, dat mag dan niet![]()
Bracing is gelijmd. Die lijm is wel echt ontzettende troep. Goeie spijkerbroek naar de knoppen en een vieze plek op m'n arm die eraf moet slijten![]()
Maar het zit wel goed vast!
Als de blokkering op mijn internetbankieren is opgeheven (virusje op de laptop van mijn vrouw), dan ga ik Tecnocell bestellen. Ondertussen moest ik maar eens kastje 2 gaan gieten
Re: projekt egalisatiemortel
Emmertje black-box werkt ook super, gebruiken wij op werk ook ivm fermacell lijm, pur en poly/constructielijm.vacuphile schreef:Neem aan dat het polyurethaanmeuk is waar je de braces mee hebt gelijmd. Fantastische lijm, en eventueel vocht in het beton helpt alleen maar met de uitharding. Eigenlijk een beetje te goed, want je krijgt het ook als het nog niet is uitgehard nergens vanaf. Echter!! Er is gelukkig een wondermiddeltje waarmee je PU kunt verwijderen zolang het nog niet hard is: Bison Professional Hand Cleaner, in potten met derderijkkleurstelling. Magisch spul op waterbasis; krijgt ook epoxy, polyesther, alle soorten verf van je handen, zonder gedoe. Even afspoelen en nawassen met zeep, alles schoon.Arno schreef:Wel als er rauwkost op je bord ligtmeiborg schreef:Ben dan in Duitsland, ik mag dus niet klagen, dat mag dan niet![]()
Bracing is gelijmd. Die lijm is wel echt ontzettende troep. Goeie spijkerbroek naar de knoppen en een vieze plek op m'n arm die eraf moet slijten![]()
Maar het zit wel goed vast!
Als de blokkering op mijn internetbankieren is opgeheven (virusje op de laptop van mijn vrouw), dan ga ik Tecnocell bestellen. Ondertussen moest ik maar eens kastje 2 gaan gieten

Thuis heb ik die 'troep' van de action van werckmann (oranje bussen), werkt redelijk goed na flink boenen.
Verder ziet het er goed uit
- Boerenterprise
- Berichten: 522
- Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
- Locatie: Epe
Re: projekt egalisatiemortel
Ik zeg netjes stuken die speakers, laagje fix&finish of lekker ouderwets granol haha.
Ik wist niet dat er speciaal oplosmiddel is voor dat soort lijm, had ik dat maar eerder geweten.. Heb minstens een week met dalmatiervlekken rondgelopen na een lekker kliederwerkje waarbij ik epoxy had gebruikt om een gescheurde surfplank weer waterdicht te maken!
Mvg Reinder
Ik wist niet dat er speciaal oplosmiddel is voor dat soort lijm, had ik dat maar eerder geweten.. Heb minstens een week met dalmatiervlekken rondgelopen na een lekker kliederwerkje waarbij ik epoxy had gebruikt om een gescheurde surfplank weer waterdicht te maken!
Mvg Reinder
Re: projekt egalisatiemortel
Eigenlijk ben je verplicht om als je met polyurethaan en epoxy lijm werkt om minimaal latex handschoenen te gebruiken. Nitrile handschoenen (die blauwe) zijn nog beter maar die zijn ook een stuk duurder. Beide soorten lijm zijn niet best voor je huid en dringen er dwars doorheen. Vooral de harder component van beide is behoorlijk agressief.vacuphile schreef:Neem aan dat het polyurethaanmeuk is waar je de braces mee hebt gelijmd. Fantastische lijm, en eventueel vocht in het beton helpt alleen maar met de uitharding. Eigenlijk een beetje te goed, want je krijgt het ook als het nog niet is uitgehard nergens vanaf. Echter!! Er is gelukkig een wondermiddeltje waarmee je PU kunt verwijderen zolang het nog niet hard is: Bison Professional Hand Cleaner, in potten met derderijkkleurstelling. Magisch spul op waterbasis; krijgt ook epoxy, polyesther, alle soorten verf van je handen, zonder gedoe. Even afspoelen en nawassen met zeep, alles schoon.
Latex handschoenen hebben ook nog een ander voordeel: Ze voorkomen dat het vet van je huid op het werkstuk komt en op die plekken de lijm minder of niet hecht, vooral op gladde oppervlakken zoals bij metaal.
Re: projekt egalisatiemortel
Ik ben het met Pjotr eens. Maar ik betrap mij zelf ook keer op keer op dat wanneer ik met een auto aan het werk ben, en dan met name remmen of versnellingsbakken ik pas bedenk dat ik heel fijne monteurshandschoenen heb wanner mijn handen al git zart zijn.
Vervolgens loop je de rest van week met van die rouwriemen onder je nagels totdat de volgende klus weer komt....
Ik denk dat het door het enthausiasme komt van de semi prof / amateur...
Vervolgens loop je de rest van week met van die rouwriemen onder je nagels totdat de volgende klus weer komt....
Ik denk dat het door het enthausiasme komt van de semi prof / amateur...
Re: projekt egalisatiemortel
De kast staat nu alweer een paar dagen zonder vuilniszak, en ik geloof niet dat ie nog gaat scheuren. Het plan is dan ook om zaterdag nummer twee te gaan gieten. Vooral het prepareren van de mal is nog best veel werk.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33826
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: projekt egalisatiemortel
dre zou aan Arno gevraagd hebben er twee te makenCarloPJB schreef:Wat zou jij doendre schreef:heb je maar 1 mal gemaakt?
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: projekt egalisatiemortel
En zoals afgesproken, nummer twee is zojuist gegotenArno schreef:Het plan is dan ook om zaterdag nummer twee te gaan gieten.
De tweede zak mortel was echter niet zo goed als de eerste. Er zaten aardig wat klonten in de zak, en ondanks stevig mixen zag ik bij het gieten toch nog wat kleine klontjes langskomen. Of dat een probleem is zie ik morgen wel weer. Anders kost het me hooguit 19,95 en wat extra moeite.
