projekt egalisatiemortel

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
meiborg
Berichten: 2407
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 13:49

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door meiborg »

Ach, ik ben er zelf ook niet bij hoogstwaarschijnlijk.. Ben dan in Duitsland, ik mag dus niet klagen, dat mag dan niet ;)
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door Arno »

meiborg schreef:
Ben dan in Duitsland, ik mag dus niet klagen, dat mag dan niet ;)
Wel als er rauwkost op je bord ligt :mrgreen:


Bracing is gelijmd. Die lijm is wel echt ontzettende troep. Goeie spijkerbroek naar de knoppen en een vieze plek op m'n arm die eraf moet slijten :?
Maar het zit wel goed vast!
Als de blokkering op mijn internetbankieren is opgeheven (virusje op de laptop van mijn vrouw :evil: ), dan ga ik Tecnocell bestellen. Ondertussen moest ik maar eens kastje 2 gaan gieten :D
Bijlagen
bracing3.jpg
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door dre »

gieten die handel! 8)
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door Wowly »

Als ie net zo fraai wordt als die versterkert......die zag er IRL nog mooier uit dan op foto's :shock:
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door MechanicalAnimal »

Arno schreef:
Wel als er rauwkost op je bord ligt :mrgreen:
ghehehehe :mrgreen:
Arno schreef:
Bracing is gelijmd. Die lijm is wel echt ontzettende troep.
Ziet er goed kerel!!!

Wat gebruik je precies? :D Hoe heet 't spulleke?
Arno schreef:
virusje op de laptop van mijn vrouw :evil: )
ben je weer op obscure sites geweest, ouwe :lol:
vacuphile
Ook commercieel actief
Berichten: 129
Lid geworden op: wo 16 mar 2011, 15:01
Locatie: Den Haag

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door vacuphile »

Arno schreef:
meiborg schreef:
Ben dan in Duitsland, ik mag dus niet klagen, dat mag dan niet ;)
Wel als er rauwkost op je bord ligt :mrgreen:


Bracing is gelijmd. Die lijm is wel echt ontzettende troep. Goeie spijkerbroek naar de knoppen en een vieze plek op m'n arm die eraf moet slijten :?
Maar het zit wel goed vast!
Als de blokkering op mijn internetbankieren is opgeheven (virusje op de laptop van mijn vrouw :evil: ), dan ga ik Tecnocell bestellen. Ondertussen moest ik maar eens kastje 2 gaan gieten :D
Neem aan dat het polyurethaanmeuk is waar je de braces mee hebt gelijmd. Fantastische lijm, en eventueel vocht in het beton helpt alleen maar met de uitharding. Eigenlijk een beetje te goed, want je krijgt het ook als het nog niet is uitgehard nergens vanaf. Echter!! Er is gelukkig een wondermiddeltje waarmee je PU kunt verwijderen zolang het nog niet hard is: Bison Professional Hand Cleaner, in potten met derderijkkleurstelling. Magisch spul op waterbasis; krijgt ook epoxy, polyesther, alle soorten verf van je handen, zonder gedoe. Even afspoelen en nawassen met zeep, alles schoon.
Gebruikersavatar
EppeRRR
Berichten: 669
Lid geworden op: di 08 dec 2009, 22:57
Locatie: Hoogeveen

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door EppeRRR »

vacuphile schreef:
Arno schreef:
meiborg schreef:
Ben dan in Duitsland, ik mag dus niet klagen, dat mag dan niet ;)
Wel als er rauwkost op je bord ligt :mrgreen:


Bracing is gelijmd. Die lijm is wel echt ontzettende troep. Goeie spijkerbroek naar de knoppen en een vieze plek op m'n arm die eraf moet slijten :?
Maar het zit wel goed vast!
Als de blokkering op mijn internetbankieren is opgeheven (virusje op de laptop van mijn vrouw :evil: ), dan ga ik Tecnocell bestellen. Ondertussen moest ik maar eens kastje 2 gaan gieten :D
Neem aan dat het polyurethaanmeuk is waar je de braces mee hebt gelijmd. Fantastische lijm, en eventueel vocht in het beton helpt alleen maar met de uitharding. Eigenlijk een beetje te goed, want je krijgt het ook als het nog niet is uitgehard nergens vanaf. Echter!! Er is gelukkig een wondermiddeltje waarmee je PU kunt verwijderen zolang het nog niet hard is: Bison Professional Hand Cleaner, in potten met derderijkkleurstelling. Magisch spul op waterbasis; krijgt ook epoxy, polyesther, alle soorten verf van je handen, zonder gedoe. Even afspoelen en nawassen met zeep, alles schoon.
Emmertje black-box werkt ook super, gebruiken wij op werk ook ivm fermacell lijm, pur en poly/constructielijm.

Afbeelding

Thuis heb ik die 'troep' van de action van werckmann (oranje bussen), werkt redelijk goed na flink boenen.



Verder ziet het er goed uit :D
Gebruikersavatar
Boerenterprise
Berichten: 522
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
Locatie: Epe

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door Boerenterprise »

go Arno, go Arno, go Arno :rock:
Gebruikersavatar
meiborg
Berichten: 2407
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 13:49

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door meiborg »

Ik zeg netjes stuken die speakers, laagje fix&finish of lekker ouderwets granol haha.

Ik wist niet dat er speciaal oplosmiddel is voor dat soort lijm, had ik dat maar eerder geweten.. Heb minstens een week met dalmatiervlekken rondgelopen na een lekker kliederwerkje waarbij ik epoxy had gebruikt om een gescheurde surfplank weer waterdicht te maken!

Mvg Reinder
Gebruikersavatar
roozeboom
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 139
Lid geworden op: vr 28 nov 2008, 20:55
Locatie: almelo

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door roozeboom »

ziet er goed uit arno vooral doorgaan zo

grtn bas
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door Pjotr »

vacuphile schreef:
Neem aan dat het polyurethaanmeuk is waar je de braces mee hebt gelijmd. Fantastische lijm, en eventueel vocht in het beton helpt alleen maar met de uitharding. Eigenlijk een beetje te goed, want je krijgt het ook als het nog niet is uitgehard nergens vanaf. Echter!! Er is gelukkig een wondermiddeltje waarmee je PU kunt verwijderen zolang het nog niet hard is: Bison Professional Hand Cleaner, in potten met derderijkkleurstelling. Magisch spul op waterbasis; krijgt ook epoxy, polyesther, alle soorten verf van je handen, zonder gedoe. Even afspoelen en nawassen met zeep, alles schoon.
Eigenlijk ben je verplicht om als je met polyurethaan en epoxy lijm werkt om minimaal latex handschoenen te gebruiken. Nitrile handschoenen (die blauwe) zijn nog beter maar die zijn ook een stuk duurder. Beide soorten lijm zijn niet best voor je huid en dringen er dwars doorheen. Vooral de harder component van beide is behoorlijk agressief.

Latex handschoenen hebben ook nog een ander voordeel: Ze voorkomen dat het vet van je huid op het werkstuk komt en op die plekken de lijm minder of niet hecht, vooral op gladde oppervlakken zoals bij metaal.
Gebruikersavatar
TH0M
Berichten: 280
Lid geworden op: di 26 aug 2008, 12:36
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door TH0M »

Ik ben het met Pjotr eens. Maar ik betrap mij zelf ook keer op keer op dat wanneer ik met een auto aan het werk ben, en dan met name remmen of versnellingsbakken ik pas bedenk dat ik heel fijne monteurshandschoenen heb wanner mijn handen al git zart zijn.

Vervolgens loop je de rest van week met van die rouwriemen onder je nagels totdat de volgende klus weer komt....

Ik denk dat het door het enthausiasme komt van de semi prof / amateur...
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door Arno »

De kast staat nu alweer een paar dagen zonder vuilniszak, en ik geloof niet dat ie nog gaat scheuren. Het plan is dan ook om zaterdag nummer twee te gaan gieten. Vooral het prepareren van de mal is nog best veel werk.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door rho »

Ik wacht vol spanning af. :)
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door dre »

heb je maar 1 mal gemaakt? :mrgreen:
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door CarloPJB »

dre schreef:
heb je maar 1 mal gemaakt? :mrgreen:


Wat zou jij doen :-s
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door Henkjan »

CarloPJB schreef:
dre schreef:
heb je maar 1 mal gemaakt? :mrgreen:
Wat zou jij doen :-s
dre zou aan Arno gevraagd hebben er twee te maken :lol: :wink:
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door MechanicalAnimal »

ghehehehe :mrgreen:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door dre »

vragen staat vrij! :sure:
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door Arno »

Arno schreef:
Het plan is dan ook om zaterdag nummer twee te gaan gieten.
En zoals afgesproken, nummer twee is zojuist gegoten :D

De tweede zak mortel was echter niet zo goed als de eerste. Er zaten aardig wat klonten in de zak, en ondanks stevig mixen zag ik bij het gieten toch nog wat kleine klontjes langskomen. Of dat een probleem is zie ik morgen wel weer. Anders kost het me hooguit 19,95 en wat extra moeite.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door FR_Aad »

Je weet de spanning er wel in te houden. :)
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door dre »

was de mal nog een beetje fraai?
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door Arno »

dre schreef:
was de mal nog een beetje fraai?
Als nieuw! :wink:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door dre »

allemaal geluk! :wink:
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door Arno »

Ze noemen me ook wel Guus :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”